Evropski parlament je sprejel direktivo o pravici do popravila

torek, 30. april 2024
 

Nova direktiva EU o pravici do popravila

Evropski parlament je 23. aprila 2024 s 584 glasovi za, 3 proti in 14 vzdržanimi sprejel direktivo o tako imenovani pravici do popravila za potrošnike.

Nova direktiva določa obveznosti proizvajalcev, da popravijo blago, ter spodbuja potrošnike, da s popravilom podaljšajo življenjski cikel izdelka.

Nova direktiva je v skladu z zavezanostjo EU k opolnomočenju potrošnikov v boju proti podnebnim spremembam in je namenjena krepitvi trga popravil v EU ter zmanjšanju stroškov popravil za potrošnike.

Popravila bodo z novimi pravili postala lažja in cenejša alternativa nakupom novih in dragih izdelkov.

Ta prizadevanja EU sledijo njenemu dolgoročnemu načrtu za prepolovitev odpadkov do leta 2030 z dajanjem prednosti ponovni uporabi in recikliranju tekstila.

Po uradni odobritvi s strani Sveta in objavi v Uradnem listu EU bodo imele države članice še 2 leti časa, da direktivo vključijo v svojo nacionalno zakonodajo.

 

Kaj prinaša nova direktiva o pravici do popravila? 

Nova pravila od proizvajalcev zahtevajo, da zagotovijo pravočasna in stroškovno učinkovita popravila ter obvestijo potrošnike o njihovih pravicah do popravila.

Nova zakonodaja podaljšuje pravne garancije za 12 mesecev ob odločitvi za popravilo, omogoča boljši dostop do rezervnih delov in zagotavlja enostavnejša, cenejša in hitrejša popravila. Podaljšana garancija naj bi dodatno spodbudila potrošnike, da izberejo popravilo namesto zamenjave.

Proizvajalci bodo po poteku zakonske garancije še vedno morali popravljati električne gospodinjske izdelke, ki jih je po zakonodaji EU tehnično mogoče popraviti, kot so pralni stroji, sesalniki in celo pametni telefoni. Ta seznam kategorij izdelkov se bo sčasoma še dodatno razširil.

Potrošniki bodo imeli možnost, da si v času, ko traja popravilo, lahko sposodijo izdelek, v primeru, ko pa izdelka ne bo mogoče popraviti, pa se bodo alternativno lahko odločili za prenovljeno različico.

Proizvajalci bodo morali zagotoviti rezervne dele in orodja po razumnih cenah, prepovedano pa bo uporabljati pogodbene klavzule ter tehnike strojne ali programske opreme, ki bi ovirale popravila.

Proizvajalci ne bodo smeli ovirati neodvisnih serviserjev pri uporabi rabljenih ali 3D-natisnjenih nadomestnih delov niti ne bodo smeli zavrniti popravila izdelka zgolj iz ekonomskih razlogov ali ker je izdelek predhodno že popravila druga oseba.

Direktiva predlaga uvedbo evropskega informacijskega obrazca, ki bi lahko potrošnikom pomagal pri ocenjevanju in primerjavi storitev popravil, s podrobnostmi o naravi napake, stroških popravila in trajanju.

Za lažji postopek popravila bo vzpostavljena evropska spletna platforma z nacionalnimi deli, ki bo potrošnikom pomagala najti lokalne servisne delavnice, prodajalce prenovljenega blaga, kupce okvarjenih predmetov ali pobude za popravila.

Vsaka država članica EU bo za izboljšanje cenovne dostopnosti popravil morala izvesti vsaj en ukrep za spodbujanje popravil. Ti ukrepi lahko vključujejo zagotavljanje vavčerjev in sredstev za popravila, vodenje informacijskih kampanj, ponujanje tečajev popravil ali podporo skupnostim za popravila.


 
 
Viri: Factiva, Just-Style, MarketLine, European Parliament

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju zelene tehnologije

Globalni trendi na področju panoge strojev in naprav 



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: