Iranska proizvodnja avtomobilov se je v zadnjem letu povečala za 6 %

torek, 02. april 2024
 

Iranska proizvodnja avtomobilov se je v zadnjem poslovnem letu povečala za 6 %

Po podatkih iranskega ministrstva za industrijo, rudarstvo in trgovino je proizvodnja avtomobilov v Iranu v tekočem iranskem letu, ki obsega obdobje od 21. marca 2023 do 19. marca 2024, dosegla 1,34 mio enot.

V tem obdobju je bilo v Iranu izdelanih 1,13 mio osebnih avtomobilov, kar je 6 % povečanje v primerjavi s prejšnjim letom (21. marec 2022 – 20. marec 2023).

Proizvodnja tovornjakov se je v tekočem letu medletno povečala za 32 % na 166.000 enot.

V Iranu je bilo v tem obdobju proizvedenih še 40.000 različnih vrst vozil, vključno s kombiji, minibusi in tovornjaki, kar predstavlja 2 % povečanje v primerjavi s predhodnim letom.

K povečani proizvodnji avtomobilov so pomembno prispevala zasebna podjetja, ki so v tekočem letu izdelala 307.000 avtomobilov, kar pomeni izjemno 58 % rast glede na prejšnje leto.

Medtem je proizvodnja osebnih avtomobilov dveh največjih avtomobilskih proizvajalcev v tem obdobju upadla.
Proizvodnja osebnih avtomobilov iranskega avtomobilskega proizvajalca Saipa se je zmanjšala za -6,1 %, proizvodnja proizvajalca Iran Khodro pa za -4 %.

V zadnjih letih je Iran dal prednost domači proizvodnji osebnih avtomobilov pred uvozom, kar je povzročilo omejitve pri uvozu avtomobilov. Vendar so zaradi izzivov, kot so nezadostna domača proizvodnja, nizka kakovost in pomisleki glede varnosti, te omejitve le delno znižale uvoz osebnih avtomobilov. 
 

Iran je februarja 2024 začel prodajati svoje prvo odobreno EV na nacionalnem trgu

Iran se osredotoča na prehod svoje avtomobilske industrije na EV.

Iranska vlada je proizvajalce avtomobilov pozvala, naj dajo prednost proizvodnji ali sestavljanju EV v državi. Vendar kljub temu pritisku država nima infrastrukture za podporo EV, število polnilnic za EV pa je majhno.

Kljub temu ima država veliko naravnih virov in vezi s kitajskimi proizvajalci baterij, kar bi lahko pospešilo rast sektorja EV v državi.

Skywell ET5 je kitajski model EV, sestavlja pa ga iransko podjetje Novin Mahan (Nebka). To je prvo EV, ki je na voljo na trgu za iranske državljane.



Iran je svoj prehod na EV začel z javnim prevozom. Podjetje Kerman Motor Company je nedavno predstavilo svojo prvo floto električnih taksijev za Teheransko taksi organizacijo, ki jo sestavlja 400 električnih taksijev Jac E50A.
 

Iranski avtomobilski sektor 

Avtomobilski sektor v Iranu ima pomembno gospodarsko vlogo, saj prispeva približno 10 % k BDP države.

V Iranu prevladujeta 2 avtomobilska proizvajalca, to sta Iran Khodro in SAIPA, ki skupaj predstavljata več kot 90 % celotne nacionalne domače proizvodnje.

V iranski avtomobilski industriji prevladuje segment osebnih avtomobilov, ki predstavlja okoli tri četrtine celotnega iranskega avtomobilskega trga.

Iranska vlada je bila proaktivna pri usmerjanju hitre širitve industrije s strateškimi pobudami. Te so predvsem osredotočene na krepitev proizvajalcev originalne opreme (OEM) in dobaviteljev avtomobilskih delov.

Po ponovni uvedbi sankcij ZDA leta 2018 so mednarodni avtomobilski proizvajalci, vključno s Stellantisom in Renaultom, prenehali poslovati v Iranu. Posledično so domači proizvajalci originalne opreme (OEM), kot sta Iran Khodro in SAIPA, prevzeli osrednje mesto v proizvodnji.

Viri: Factiva, Azer-Press, Mavericks Business & Market Research

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Iranska avtomobilska industrija

Iran širi prodajo avtomobilov na tuje trge



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: