Kitajska bo ostala vodilna v svetovni dobavni verigi

četrtek, 09. junij 2022
 

Kitajska bo ohranila prevladujoči položaj v predelovalni industriji

Nekatera multinacionalna podjetja so v zadnjih letih preselila celotno proizvodnjo s Kitajske v tujino, k čemur so jih spodbudili nedavni izbruhi Covid-19 v državi. Toda po mnenju UBS Securities (podjetje švicarske investicijske banke UBS), se prevladujoči položaj Kitajske v predelovalni industriji ne bo spremenil glede na njeno veliko bazo potrošnikov, napredno infrastrukturo, učinkovit logistični sistem in usposobljeno delovno silo.

V prihodnjih letih se bodo pojavile nove priložnosti v avtomobilski proizvodnji, avtomatizaciji, peti generaciji, umetni inteligenci, na področju dronov in v nastajajočih panogah, kot so upravljanje z vodo, recikliranje, čista energija in zmanjšanje emisij ogljika, saj Kitajska povečuje naložbe v ključne tehnološke sektorje vzdolž dobavne verige.

Neposredne tuje naložbe so se na Kitajskem v zadnjem desetletju povečale za 15 odstotkov %. Rast NTI v drugih azijskih državah je bila sicer močnejša kot na Kitajskem, vendar je glede na visoko bazo države takšno povečanje še vedno precej visoko.
Kitajska je na primer leta 2021 ostala največja proizvajalka čevljev na svetu, kljub temu, da so konkurenti v obutveni industriji v zadnjem desetletju svojo proizvodnjo preusmerili v jugovzhodno Azijo.

Poleg tega se je pripravljenost podjetij, da preselijo proizvodnjo s Kitajske, v zadnjem letu zmanjšala z 58 % na 41 %.
Kitajska popolna in obsežna proizvodna dobavna veriga je nenadomestljiva v smislu srednje proizvodne verige in vmesnih izdelkov. Apple je nekaj nizkocenovnih proizvodnih enot s Kitajske preselil v države z nižjimi stroški, dodal pa je tudi nove kitajske dobavitelje za vmesne izdelke, ki zahtevajo več znanja in imajo višjo dodano vrednost, kot so na primer optične komponente, senzorji in konektorji.
 

 

Kitajska uvaja ciljno usmerjene ukrepe za spodbujanje trgovine

Rast izvoza v 2. največjem gospodarstvu na svetu se je aprila letos upočasnila na enomestno številko. Najslabši rezultat v skoraj dveh letih je posledica strogih omejitev zaradi pandemije COVID-19, ki so ustavile tovarniško proizvodnjo in zmanjšale domače povpraševanje. Uvoz je medtem ostal nespremenjen.
Učinkovitost logistike je padla, prišlo je do ozkih grl v dobavni verigi, zaradi naraščajočih cen surovin pa so se podjetja, ki se ukvarjajo z mednarodno trgovino, znašla v težavah.
Stroge omejitve zaradi pandemije COVID-19, vključno s popolnim zaprtjem trgovskega središča Šanghaj v aprilu in maju, so močno prizadele kitajske tovarne in povzročile velike motnje v dobavni verigi.

Kitajska bo zato uvedla ciljno usmerjene ukrepe za spodbujanje trgovine, pri tem pa bodo pomagale tudi banke, in sicer na področjih, povezanih z valuto, stroški pošiljanja in popustov na izvozne dajatve.
Ministrstvo za promet bo pomagalo izboljšati delovanje pristanišča, organiziranih pa bo tudi več spletnih sejmov, ki bodo podjetjem pomagali pri zagotavljanju naročil.
Ukrepi so v skladu s predhodno napovedano politiko vlade o pospeševanju zunanje trgovine z izvoznimi davki in zagotavljanju nemotenih pošiljk ključnih komponent in opreme.


Viri: Factiva, Yicai Global, Reuters
 

Preberite še:

Globalni trendi na področju transporta in logistike

Ukrajinska kriza preusmerja evropske trgovinske tokove

Glavni trendi, ki vplivajo na globalne dobavne verige v 2022