Kitajska politika ničelnega covid-19 ogroža svetovno gospodarstvo

četrtek, 14. april 2022
 
Zapore večjih mest, vključno s Šanghajem, so močno omejile gibanje prebivalcev. Zaprli so se tudi lokali, dejavnosti in trgovine v teh mestih. Prekinjena je tudi dobava komponent iz Kitajske, kar vpliva tudi na proizvodne dejavnosti podjetij v tujini. Če se bodo zapore še nadaljevale, bo to neizogibno zadalo udarec svetovnemu gospodarstvu.


 

Vpliv zapor na prodajo in proizvodnjo na Kitajskem 

»Motnje v dobavni verigi, ki jih je povzročila pandemija korona virusa, so vplivale tako na proizvodnjo kot na prodajo," je dejal Shohei Yamazaki, predsednik kitajske družbe Nissan Motor Co. Prodaja novih avtomobilov je marca na Kitajskem drastično upadla.
Družba Nissan Motor Co. je na primer marca na Kitajskem prodala le 87.902 vozil, kar je 32,6 % manj kot lani. Tudi prodaja avtomobilov Honda Motor Co. je močno upadla, in sicer za 33,2 %. 
 
Zapore na Kitajskem so strožje kot v ZDA in evropskih državah. Stanovalci na primer ne smejo iti ven, razen v primeru, če morajo opraviti PCR teste. Zaradi tega zaposleni ne morejo na svoja delovna mesta in kupci ne prihajajo v trgovine. V takšnih okoliščinah obratom in trgovinam ne preostane drugega, kot da se zaprejo, zaradi česar so gospodarske dejavnosti močno omejene.
 
Sony Group Corp. je od 28. marca prekinil proizvodnjo v svoji tovarni v Šanghaju, ki v glavnem proizvaja televizorje.
Hitachi je začasno ustavil proizvodnjo v tovarni dvigal, sedaj pa nadaljuje proizvodnjo v zmanjšanem obsegu.
 
Prizadetih je vse več distribucijskih in maloprodajnih podjetij.
 Fast Retailing Co. je zaprl vseh 86 trgovin Uniqlo in vseh 8 trgovin GU v Šanghaju. Družba Familymart Co. je zaprla nekaj od svojih 1.500 poslovalnic v Šanghaju.
 

Učinki kitajskih zapor na Japonsko gospodarstvo 

Vpliv zapor se je začel odražati tudi na Japonskem.
Družba Mitsubishi Motors Corp. je 11. aprila za 5 dni prekinila proizvodnjo v tovarni Okazaki, kjer proizvajajo športno terensko vozilo Outlander in druge modele proizvajalca avtomobilov. Zaprtje je posledica motenj v dobavi komponent s Kitajske.
Družba Honda Motor bo aprila načrtovano proizvodnjo v svoji tovarni v prefekturi Mie zmanjšala za 30 %. Poleg zamude pri dobavi komponent je del razloga tudi dolgotrajno pomanjkanje polprevodnikov.
 

Vpliv zapor na ameriška podjetja na Kitajskem

Ameriška gospodarska zbornica na Kitajskem, ki jo sestavljajo ameriška podjetja, ki poslujejo na Kitajskem, je 1. aprila objavila rezultate ankete med člani. Kar 81,6 % proizvodnih podjetij je navedlo, da je njihova proizvodnja zmanjšana ali ustavljena. V proizvodnem sektorju jih je 85,5 % izjavilo, da so bile njihove dobavne verige motene.
 

Upad dejavnosti v kitajskih pristaniščih 

Dejavnost v pristanišču Šanghaj, ki je največje kontejnersko pristanišču na svetu, je drastično upadla. Med drugim je omejena dostava blaga tudi zaradi pomanjkanja voznikov tovornjakov za dostavo v in iz pristanišča.
Skupna količina tovora, ki se pretovori v pristanišču v Šanghaju, se je marca zmanjšala za 40 % glede na običajne ravni.
 
Kitajsko gospodarstvo se bo zaradi uvedenih zapor neizogibno upočasnilo, kar bo vplivalo tudi na države jugovzhodne Azije, ki imajo tesne gospodarske vezi s Kitajsko. Če pa bodo zapore trajale dalj časa, pa bo prizadeto celotno svetovno gospodarstvo.
 
 
 
Viri: Factiva, The Japan News
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike

Lockdown v Šanghaju bo povečal stroške prevoza

Glavne usmeritve kitajske vladne politike