Lockdown v Šanghaju bo povečal stroške prevoza

četrtek, 31. marec 2022
 

Vpliv kitajskih omejitvenih ukrepov proti Covid-19 na transportni sektor

Danska ladjarska družba Maersk opozarja, da bo lockdown v Šanghaju močno prizadel transportne storitve in povečal stroške prevoza. Povečana prizadevanja Kitajske za boj proti širjenju pandemije Covid-19 še dodatno obremenjujejo svetovne dobavne verige.

Kitajsko obalno mesto, kjer se nahajajo nekatera najbolj obremenjena pristanišča in letališča na svetu, je 28. marca uvedlo lockdown za polovico mesta. Enako namerava storiti z drugo polovico mesta, za katerega je predvidena štiridnevna zapora, ki se bo začela v petek, 31. marca.

Letališča in morska pristanišča so sicer odprta, a so uvedene stroge omejitve gibanja. Prepovedana je vožnja za nepooblaščena vozila na ulicah, milijone ljudi pa je spet ostalo zaprtih v svojih domovih.

Družba Maersk svoje stranke opozarja, da bo prevoz tovora s tovornjaki v in iz Šanghaja omejen za približno 30 %, zaradi popolne zapore na območjih Pudong in Puxi v Šanghaju, ki bo trajala do 5. aprila. Družba Maersk je še dodala, da bodo vsa skladišča v Šanghaju ostala zaprta med 28. marcem in 1. aprilom, medtem ko bodo številna skladišča zaprta od 28. marca do nadaljnjega.



Posledično se bodo dobavni roki podaljšali, povišali pa se bodo stroški prevoza, zaradi obvozov in avtocestnih pristojbin. Zaradi pomanjkanja delavcev pa bo prizadet tudi letalski tovorni promet.

SEKO Logistics, ameriška družba za tovorni transport in skladiščenje je dejala, da so se tovarne v sosednji provinci Zhejiang odločile, da bodo tovor odpremile iz pristanišča Ningbo in ne iz Šanghaja. V družbi pričakujejo močno zvišanje cen letalskega prevoza, saj so že prejeli nekaj ponudb z izredno visokimi cenami za prevoze v Evropo.
 

Kitajska beleži najvišji porast okužb po prvem valu pandemije

Kitajska se spopada z največjim številom okužb s Covid-19 od začetka prvega vala pandemije. V mestu Šanghaj so v ponedeljek, 28. marca, zabeležili 4.381 asimptomatskih in 96 simptomatskih primerov okužb s Covid-19, poroča Reuters.

Ta mesec je država zato uvedla lockdown tudi za druga izvozna središča, kot sta Changchun in Shenzhen, kar je povzročilo daljše čakalne vrste zunaj večjih kitajskih pristanišč. Changchun ima še vedno stroge omejitvene ukrepe, medtem ko so omejitve nekoliko sprostili v Shenzhenu, kjer so podjetjem in tovarnam dovolili, da 21. marca nadaljujejo s svojim delovanjem.

Raziskava, ki jo je izvedel državni časopis, je pokazala, da so omejitveni ukrepi proti Covid-19, v Shenzhenu prizadeli okoli 93 % lokalnih malih in srednje velikih podjetij, pri čemer so mnoga utrpela motnje proizvodnje zaradi zaustavitev, prekinitev dobavne verige in zamud pri izvršitvi naročil.

 
Viri: Factiva, Reuters

 
Preberite še:

 
Vpliv rusko-ukrajinske vojne na globalni kontejnerski promet

Globalni trendi na področju transporta in logistike