Vpliv rusko-ukrajinske vojne na globalni kontejnerski promet

četrtek, 10. marec 2022
 

Prve posledice rusko-ukrajinske vojne na globalni kontejnerski prevoz

Medtem ko ruska invazija na Ukrajino ovira regionalno logistiko in vpliva na svetovni trg surovin, se prve posledice vojne kažejo tudi pri kontejnerskih prevozih, kjer prihaja do zamud, manjših zmogljivosti in višjih stroškov. 

Konflikt v Ukrajini, ki leži na stičišču Evrope in Azije, še posebej obremenjuje oceanski promet med obema celinama. 

Čeprav glavne svetovne ladijske poti ne potekajo v bližini ukrajinskih pristanišč na Črnem in Azovskem morju, ki so bila napadena ali zaprta, so rakete poškodovale nekatera komercialna plovila, v regiji pa že nastajajo zastoji, saj se ladje preusmerjajo od svojih prvotnih poti.
 
Zaostritev sankcij proti Rusiji je povečala tudi pritisk na svetovno ladijsko omrežje, ki je že okrnjeno zaradi posledic pandemije.
 
Največji oceanski prevozniki, vključno z dansko družbo Maersk in francosko CMA CGM, so prekinili prevoze v in iz Rusije.

 

 
Takšen razvoj dogodkov bi lahko povečal obseg tovora v drugih regionalnih pristaniščih in že ima za posledico kopičenje v izvornih pristaniščih v Evropi in drugod.
 
Srednja in severna Evropa sta že preobremenjeni in nadaljnje motnje tovornega toka bodo še poslabšale stanje kopičenja kontejnerjev.
 
Carinski organi v Evropi pregledujejo vse blago v ali iz Rusije, ki prehaja v njihova pristanišča, da bi identificirali sankcionirani tovor, kar še dodatno povečuje zamude.

 

Največji vpliv na ladijski promet bo imela preusmeritev železniškega in zračnega prometa na poti Azija-Evropa.

Strokovnjaki iz industrije ocenjujejo, da bi največji vpliv na ladijski promet lahko imela preusmeritev železniškega in zračnega prometa na poti Azija-Evropa.
 
Če bodo sankcije ali strah pred motnjami preusmerile veliko število zabojnikov iz železnice na morje, bo to povzročilo tudi pritisk na azijsko-evropsko tarifo.
 
Pošiljatelji, ki za transport uporabljajo železnico, so običajno osredotočeni na hitrost in so bolj pripravljeni plačati višje voznine.
Če naj bi bil ta tovor preusmerjen na oceanske storitve, bi to lahko podražilo del tovora nižje vrednosti na teh plovilih.
 
Zmanjšale pa so se tudi zmogljivosti letalskega tovora po Rusiji in Evropi, saj so EU, ZDA in druge države ruskim prevoznikom prepovedale vstop v njihov zračni prostor, Rusija pa se je nazaj odzvala enako.


Viri: Factiva, South China Morning Post
 

Preberite tudi:

Ocena EIU o globalnih posledicah rusko-ukrajinske vojne

Globalni trendi na področju transporta in logistike