Leta 2027 naj bi v Varšavi na Poljskem odprli novo mega letališče

torek, 16. april 2024
 

Vrednost projekta novega letališča CPK je ocenjena na 47 mlrd EUR

Na Poljskem gradijo novo letališče, ki naj bi že leta 2027 postalo mednarodno vozlišče za potnike.

Projekt se imenuje Centralny Port Komunikacyjny ali krajše CPK,
načrtuje pa ga britanski arhitekturni biro Fosters + Partners, ki je že izvajal večje projekte po vsem svetu, vključno s krožno stavbo Apple Park v Kaliforniji in londonskim letališčem Stansted. 

CPK naj ne bi bilo zgolj letališče, temveč križišče med Varšavo in Lodžom, z lastnim železniškim in cestnim omrežjem. Odprtje novega letališča v Varšavi je predvideno konec leta 2027.

Gradnja letališča poteka približno 40 km zahodno od Varšave v občini Baranów, na površini 30 km2, ki vključuje tudi železniško postajo za visoke hitrosti, kjer bodo vlaki potnike iz večine večjih poljskih mest pripeljali na letališče v manj kot 2 urah in pol.

V prihodnosti bo del letališča služil tudi kot razstavni in kongresni center.

Nov projekt bo predvidoma stal 200 mlrd PLZ ali okoli 47 mlrd EUR, ustvaril pa bo okoli 150.000 delovnih mest. 
 

Načrtovanih je do 700.000 letov na leto 

Letališče bo vozlišče, s katerega naj bi vzletala letala za Azijo in Severno Ameriko.

Sprva je načrtovanih največ 450.000 letov na leto, v prihodnje pa naj bi se številka povečala do 700.000 letov na leto. Za CPK to pomeni do 100 vzletov in pristankov na uro. V ta namen sta predvideni 2 vzporedni stezi, izključena pa ni tudi nadaljnja širitev.

V CPK naj bi imel pomembno vlogo tudi letalski tovorni promet. Letno bi letališče lahko pretovorilo 1 mio ton tovora, zato v ta namen gradijo namenski logistični center.

Poleg tega je CPK načrtovan kot dvonamenska infrastruktura, kar pomeni, da bi jo lahko uporabljale tudi zaveznice Nata v primeru konflikta.

Arhitekti načrtujejo letališče, ki bo imelo veliko zelenja in naravne svetlobe. Vizualizacije prikazujejo najsodobnejšo notranjost in ukrivljeno streho, ki naj bi potnike intuitivno vodila do letala. Uporabljati pa nameravajo predvsem naravne materiale, kot je les. 

CPK je projekt nacionalne konservativne stranke PiS, ki že od decembra 2023 ni več del vlade. Nova vlada pod vodstvom Donalda Tuska bi lahko vplivala na nadaljevanje gradnje velikega letališča. V novi koaliciji so tako zagovorniki kot nasprotniki projekta.
A zamisel o osrednjem letališču na Poljskem je medstrankarsko soglasje, zato je le malo možnosti, da bi projekt razveljavili. Lahko pa pride do novih različic v sami izvedbi.

 
 

Vpliv novega letališča na nemško letalsko industrijo 

Nemški mediji pišejo, da bo imelo novo letališče velik vpliv na nemška letališča.

Vzhodna in srednja Evropa do zdaj ni imela večjega letališča, kot sta Frankfurt ali Pariz. To vrzel bo zdaj zapolnilo letališče CPK. Letalski potniki z vzhoda EU ne bodo več prestopali na zahodnoevropskih letališčih, temveč na CPK.

Razsežen projekt lahko predstavlja resno konkurenco berlinskemu letališču BER, ki je od CPK oddaljen le 500 km. Leta 2023 je iz na primer iz BER odpotovalo okoli 23 mio potnikov, kapaciteta novega poljskega letališča pa naj bi bila 40 mio letalskih potnikov letno.
Ljudje iz zahodnih regij, Poljske ali Češke, ne bi več leteli neposredno z BER, ampak bi se lahko odločili za CPK, zlasti če bi obstajala povezava s hitrimi vlaki.


Viri: Factiva, Die Welt, Neue Presse, foto Fosters + Partners 

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike

Gospodarstvo ter možnost vstopa na poljski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: