Ruanda bo v naslednjem desetletju najuspešnejša država v SSA regiji

torek, 09. maj 2023
 
  • Po napovedih Fitch Solutions se bo realna rast BDP v Ruandi leta 2023 upočasnila na 6,9 % z ocenjenih 7,9 % v letu 2022. Vztrajno visoka inflacija bo zavirala zasebno potrošnjo.
  • Bruto investicije v osnovna sredstva bodo še naprej visoke, predvsem zaradi optimističnih obetov v gradbenem sektorju.
  • Leta 2024 bo gospodarska rast v Ruandi po napovedih dosegla 7,3 %, saj se bodo inflacijski pritiski zmanjšali. 
 

Ruanda ima več strukturnih prednosti, zaradi katerih bo država v prihodnjih 10 letih obdržala status najuspešnejše države v regiji: 

  • Zasebna potrošnja trenutno predstavlja približno 68,7 % BDP države. Ker je večina delovne sile v Ruandi zaposlena v kmetijskem sektorju, je zaupanje potrošnikov odvisno od spremenljivih vremenskih razmer. Vendar pa bo zaradi kombinacije rasti prebivalstva (Ruanda ima 14,09 mio prebivalcev, po napovedih naj bi jih bilo v letu 2027 že 15,4 mio), urbanizacije in preseljevanja delovne sile v sektorje z višjo dodano vrednostjo, zasebna potrošnja ostala ključno gonilo gospodarske rasti v prihodnjih 10 letih. Rast zasebne potrošnje naj bi se v obdobju 2023-2032 v povečevala po 6,8 % povprečni letni stopnji. Ruanda ima 14,09 mio prebivalcev, po napovedih naj bi jih bilo v letu 2027 že 15,4 mio).
  • Rast investicij bo ostala visoka, saj bo vlada povečala kapitalske naložbe za izboljšanje prometne in energetske infrastrukture v državi. Investicije v urbane izboljšave v Kigaliju, zlasti boljša internetna povezljivost, javna stanovanja in novo finančno okrožje, je že povečala investicije. Po napovedih se bodo naložbe med letoma 2023 in 2032 v povprečju povečale za 7,2 % letno.
  • Investicijska potrošnja bo še naprej v veliki meri odvisna od države in bo zato občutljiva na politična tveganja. Kljub temu se vlada vedno bolj zanaša na javno-zasebna partnerstva, zato bodo ravni zasebnih naložb ohranile močno rast v prihodnjih letih.
  • Makroekonomska politika vlade se osredotoča na prehod k učinkovitejšemu in bolj raznolikemu gospodarstvu. Politike, kot so Nacionalna strategija za preobrazbo (NST1), Vizija 2020 in Vizija 2050, postavljajo trdne temelje za dolgoročno rast.
  • Naložbe v infrastrukturo, energijo in promet bodo spodbudile gospodarstvo in izvozni sektor. Med večje projekte sodita izgradnja mednarodnega letališča Bugesera in izgradnja Inovacijskega mesta Kigali, katerega cilj je zagotoviti položaj Ruande kot regionalnega središča tehnoloških inovacij. Ta prizadevanja bodo tudi znižala stroške poslovanja v Ruandi, zaradi česar bo država postala privlačnejša za tuje naložbe.
  • Visoka rast produktivnosti bo povečala realni BDP v Ruandi ter posledično pospešila razvoj terciarnega sektorja, zlasti maloprodaje, telekomunikacij in turizma. Naložbene priložnosti v teh sektorjih se bodo povečale, ko bo rast delovno aktivnega prebivalstva in srednjega razreda povečala povpraševanje po potrošniškem blagu in storitvah.
 
 
 

Gospodarstvo Ruande - SWOT

 
 Prednosti:
  • Visoke javne investicije in rast zasebne potrošnje so v zadnjem desetletju podprle impresivno gospodarsko rast.
  • Čeprav je inflacija v Ruandi visoka, ima rast cen manjše negativne učinke v primerjavi s sosednjimi vzhodnoafriškimi državami.
 
Slabosti:
  • Večina prebivalstva dela v kmetijskem sektorju, ki je občutljiv na neugodne vremenske razmere.
  • Fiskalni položaj Ruande je še vedno močno odvisen od donacij donatorjev, ki predstavljajo velik delež državnih prihodkov.
 
Priložnosti:
  • Ruanda ima rastoči turistični sektor zaradi edinstvene favne ter obsežnih nacionalnih parkov. Precejšne naložbene priložnosti so v nizko-cenovnih in višje-cenovnih nastanitvenih objektih, kot tudi v infrastrukturi.
  • Ruandsko jezero Kivu ima velik potencial za pridobivanje energije, kar je pritegnilo veliko zanimanja številnih tujih podjetij v zadnjih mesecih.
 
Nevarnosti:
  • Kmetijska proizvodnja je močno odvisna od vremenskih razmer. Pomanjkanje padavin lahko močno zavira gospodarsko rast.
  • Večji proračunski primanjkljaj, ki je posledica trenutnega ambicioznega programa porabe, bi lahko omejil zmožnost vlade, da spodbuja dolgoročno rast naložb.
  • Močno zmanjšanje prilivov pomoči lahko povzroči precejšnje zmanjšanje državne porabe ali povečanje javnega dolga.
 

Viri: Factiva, Fitch Solutions


 

Preberite tudi:  

Poslovni forum EU-Ruanda, Kigali, 26. - 27. junij 2023



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: