Ruska spletna maloprodaja ima velik potencial rasti

torek, 22. februar 2022

Regijska širitev spletne prodaje in spletno nakupovanje osnovnih izdelkov sta lani pospešila rast ruske spletne trgovine. Ta se je v letu 2021 povečala za 12 % na 3,6 trln RUB (približno 43,11 mlrd EUR). Analitiki ocenjujejo, da ima ruska spletna prodaja v prihodnjih letih velik potencial rasti.

Delež spletne trgovine v skupnem obsegu maloprodajne prodaje je lani znašal 9,2 %.
Spletna prodaja na domačem trgu se je lani povečala za 13 % na 3,1 trln RUB (približno 37,12 mlrd EUR), medtem ko se je čezmejna prodaja povečala za 9 % na 478,6 mlrd RUB (približno 5,7 mlrd EUR).

Eden ključnih elementov rasti spletne prodaje je regijska širitev. Regijska širitev spletne prodaje se je začela krepiti v letu 2020 in bo trend tudi v prihodnje, ker se elektronsko poslovanje hitro širi in spodbuja razvoj mest. Regijska širitev je povezana predvsem s širitvijo logistične infrastrukture izven Moskve. Številni distribucijski centri in skladiščni prostori danes niso več skoncentrirani le v prestolnici.

Skupna površina infrastrukture spletnih ponudnikov v vseh zveznih okrožjih se je v dveh letih že več kot podvojila na 2,6 mio m2. Večji delež v celotnem prometu spletne trgovine imajo sedaj regije, medtem ko ima Moskva le še manjšinski, 19,9 % delež ( v primerjavi s 26,6 % v letu 2019 in 24,7 % v letu 2020).

K povečanju spletne prodaje pa so pripomogle tudi nove, spletne nakupovalne navade pri nakupovanju osnovnih izdelkov.

Spletni nakupi najrazličnejšega blaga, od hrane do gospodinjskih aparatov in oblačil, so postali sestavni del življenja milijonov Rusov. 

V letu 2021 je na vodilni ruski spletni platformi OZON vsaj eno naročilo oddalo 25 mio Rusov, kar je skoraj dvakrat več kot v letu 2020. Seveda se mnogi med njimi ne omejujejo le na eno naročilo. V povprečju je ena stranka Ozona v letu 2021 oddala 8,5 naročil v primerjavi s 5,4 naročili v letu 2020.

Trend preusmerjanja nakupov osnovnih izdelkov na splet je postal lani še izrazitejši. Hitro potrošno blago oziroma FMCG izdelki so lani predstavljali 80 % od 100 najbolj priljubljenih izdelkov na Ozonu. Najbolj prodajani so bili toplotno obdelano mleko, tablete za pomivalni stroj, kokosovo mleko, toaletni papir in kavne kapsule.
FMCG izdelkom so lani sledili izdelki za hišne ljubljenčke, lekarniški izdelki in potrošna elektronika.

Spletni ponudnik AliExpress Rusija se je leta 2021 osredotočil na ekspresno dostavo izdelkov široke potrošnje, predvsem hrane in svojim strankam ponudil dostavo v le 15 minutah. Uporabniki te spletne platforme imajo sedaj dostop do blaga iz trgovin Metro, Auchan, VkusVill in nekaterih drugih supermarketov. AliExpress Rusija je lani v Rusiji uvedel tudi storitev rezervacije zdravil Vse Apteki.

Analitiki napovedujejo, da bo ruska spletna prodaja v letu 2022 dosegla podobno rast kot lani, prodaja pa bi se leta 2022 lahko povzpela do 4,2 trln RUB, kar je približno 50,30 mlrd EUR.

Ena od glavnih posebnosti ruske spletne prodaje je njen visok potencial rasti. Kljub hitremu razvoju je delež spletne prodaje v skupnem prometu na drobno še vedno nizek in znaša nekoliko nad 9 %. Zato lahko v prihodnjih letih pričakujemo dinamično rast ruske spletne maloprodaje.


Viri: Factiva, Prime News

Več informacij o globalnih trendih na področju IKT

Poglejte si tudi E-izvoz