Trendi, ki bodo oblikovali gostinski sektor v letu 2024

četrtek, 07. december 2023

Trg restavracij je zelo dinamičen in se hitro spreminja.

V prihodnje bodo uspevale tiste restavracije, ki bodo osredotočene na stranke, ki bodo nenehno izboljševale svoje poslovanje in iskale načine, kako narediti boljše z manj.

Največji izzivi v panogi so trenutno naraščajoča inflacija, pomanjkanje delovne sile in spreminjajoče se vedenje potrošnikov.
 

Ključni trendi v gostinskem sektorju v letu 2024 

Zelene pobude bodo še naprej v središču

Potrošniki so zelo zaskrbljeni zaradi trajnosti, zato želijo tudi jesti v restavracijah, ki podpirajo trajnost in se obnašajo etično. Restavracije se odzivajo z inovativnimi zelenimi pobudami, od trajnostnega pridobivanja sestavin do energetsko učinkovitih praks.

Trajnost pa sega daleč onkraj kuhinje. Restavracije dajejo prednost okolju prijaznim praksam v vseh vidikih svojega delovanja, od okolju prijazne embalaže do energetsko učinkovite razsvetljave in pobud za zmanjšanje odpadkov.
 

Več veganske in rastlinske hrane na jedilnikih

Z naraščajočo priljubljenostjo veganstva in vse večjo zdravstveno in okoljsko ozaveščenostjo, bodo restavracije ponujale več vegetarijanskih, veganskih in fleksibilnih menijev, pripravljenih iz sestavin, kot so stročnice, oreščki, zelenjava, da bi pritegnile širšo demografsko skupino.

Z naraščajočimi stroški hrane, lahko ponudba več rastlinskih alternativ tudi pomaga restavracijam pri zniževanju stroškov, saj so rastlinske beljakovine na splošno cenejše od živalskih.


 

Brezstična tehnologija bo postala standard

Pandemija Covid-19 je povzročila rast brezstične tehnologije v gostinski dejavnosti.

Naročanje preko QR kode in brezstična plačila ne povečujejo le varnosti gostov, ampak tudi poenostavijo poslovanje, skrajšajo čakalne dobe in izboljšajo splošno uporabniško izkušnjo. Kmalu bo brezstična tehnologija postala standard v restavracijah.
 

Gostom prilagojene storitve

Personalizirane oziroma gostom prilagojene storitve že uvajajo v številnih vrhunskih in butičnih hotelih, vendar postajajo vse bolj pomembne tudi v restavracijah.

Restavracije, ki izkoriščajo podatke in analitiko za boljše razumevanje vedenja gostov, ponujajo bolj prilagojene storitve in spodbujajo prodajo s ciljno usmerjenimi promocijami, s čimer si tudi pridobijo konkurenčno prednost.
 

Uporaba umetne inteligence in druge vrhunske tehnologije se bo povečala

Leta 2024 bo integracija umetne inteligence (AI) in druge tehnologije, kot so internet stvari (IoT), virtualna resničnost (VR) in razširjena resničnost (AR), dosegla nove dimenzije.

Gostinstvo že uporablja AI za izboljšanje operativne učinkovitosti in uporabniške izkušnje. To vključuje poenostavljeno upravljanje dobavne verige, optimizacijo razporejanja osebja in sprejemanje odločitev na podlagi podatkov.

Restavracije lahko učinkovito vključijo orodja AI za hitro prilagajanje in izboljšanje kakovosti storitve, s tem pa pridobijo konkurenčno prednost na dinamičnem gostinskem trgu.

Te tehnologije igrajo ključno vlogo pri ustvarjanju učinkovitejših in prožnejših operacij za razvijajoče se potrebe industrije, hkrati pa zmanjšujejo operativne stroške.

V prihodnje bo več poglobljenih izkušenj v gostinskem sektorju, kot so meniji z razširjeno resničnostjo (AR) ali igre, ki temeljijo na IoT, saj podjetja iščejo več načinov za povečanje angažiranosti strank in razlikovanje od konkurentov.
 

Večja osredotočenost na zdravje

Dobro počutje in samooskrba sta trenutno nedvomno v trendu, ki ne kaže znakov upočasnjevanja.

Leta 2024 se bo gostinska industrija še naprej osredotočala na zdrave jedilnike.

Ker potrošniki na hrano vedno bolj gledajo kot na zdravilo, so tudi pripravljeni plačati več za prehrano, ki krepi zdravje.

Vedno več restavracij bo v prihodnje prenovilo svoje menije z bolj zdravimi možnostmi, vključno z živili brez glutena, brez laktoze in ekološkimi živili.
 

Povpraševanje po lokalno pridelani hrani in izkušnjah bo še naprej naraščalo

Kljub naraščajočim življenjskim stroškom je lokalno pridelana hrana trend, ki se krepi.

V letu 2024 se bo več restavracij osredotočalo na lokalno in hiper-lokalno nabavo ter vzpostavljajo tesnejše odnose z bližnjimi kmeti, obrtniki in proizvajalci, da bi zagotovili sveže pridelke, meso, mlečne izdelke in drugo.

Potrošnike bodo v prihodnje vse bolj privlačile restavracije, ki odražajo lokalni značaj in šarm.


 

Hibridni prostori za delo in prosti čas

Eden od trendov, ki ga je pospešila pandemija Covid-19, je hibriden ali prilagodljiv način dela. Z večjo svobodo dela od koder koli smo priča porastu delovnih mest in potovanjem v prostem času.

Potovanje v prostem času, kot pove že ime, je mešanica poslovnih potovanj in potovanj v prostem času, ko ljudje dodajo nekaj dodatnih dni na začetku ali koncu službenega potovanja.

Vse več gostincev je že prilagodilo svojo ponudbo potrebam in željam tega nastajajočega segmenta, saj sta raziskovanje mesta in prehranjevanje v lokalnih restavracijah na vrhu seznama tega, kar si ti popotniki želijo.
 

Panoga se bo še naprej spopadala s pomanjkanjem delovne sile

Težave z delovno silo v gostinstvu se bodo nadaljevale tudi v prihodnjem letu. 

Restavracije bi morale ponovno pregledati plače in ugodnosti, ki jih imajo zaposleni, da bi se prepričale o njihovi konkurenčnosti. Razmislek velja tudi o ponudbi ugodnosti, kot je na primer prilagodljiv urnik dela, da bi pritegnili zaposlene. 

Morda je čas, da restavracije tudi ponovno ocenijo svojo kulturo na delovnem mestu.

Tudi tehnologija lahko pomaga prebroditi te delovne izzive. Avtomatizacija in racionalizacija lahko pomagata zmanjšati ročno delo, integracija orodij in sistemov pa lahko zmanjša skrbniško delo in prihrani čas.
 

Uspešne bodo agilne in hitro prilagodljive restavracije

Leto 2024 bo za gostinski sektor vsekakor zelo dinamično, uspešno pa bodo poslovale tiste restavracije, ki bodo agilne, prilagodljive in opremljene z orodji in tehnologijo za hitro prilagajanje trgu.

Med ta orodja spadajo:
  • robustni podatki in analitika, ki daje vpogled v poslovno uspešnost in omogoča sprejemanje odločitev na podlagi informacij
  • orodja za upravljanje zalog, ki omogočajo sledenje in avtomatizacijo zalog
  • enotna platforma, ki omogoča povezovanje in upravljanje celotnega podjetja iz enega samega prilagodljivega ekosistema
  • integrirana plačila, ki omogočajo vpogled v vsako transakcijo, na podlagi katere lahko ukrepate, tako da lahko pomagate povečati prihodek in zagotovite vrhunsko uporabniško izkušnjo.

Viri: Factiva, Lightspeed Commerce

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju turizma

Kako je Covid-19 spremenil gostinski sektor v Indiji



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: