Kako je Covid-19 spremenil gostinski sektor v Indiji

torek, 06. junij 2023
 

Pandemija je bila velik izziv za gostinski sektor in hkrati spodbuda za razvoj novih trendov 

Po podatkih nacionalnega združenja restavracij Indije (NRAI) je gostinski sektor eden ključnih segmentov storitvenega sektorja v državi, saj ustvari približno 3 % indijskega BDP in zaposluje 7,3 milijona ljudi.

Pandemija Covid-19 je močno prizadela celotno gostinsko dejavnost. Obdobje pandemije je bilo čas nenehnih sprememb za tako rekoč vse restavracije. Ker se je večina restavracij morala zapreti in so bili ljudje zaprti v svojih domovih, je industrija doživela številne izzive in velike spremembe.

Zdravstvena kriza je spodbudila gostinski sektor, da je sprejel nove strategije in je lahko po obdobju pandemije ponovno privabil stranke nazaj v lokale.

Takoj po pandemiji, ki je bila sprva videti kot popolna katastrofa za to dejavnost, so restavracije doživele korenito preobrazbo. Med drugim so se pojavili različni novi koncepti, kot so brezstično obedovanje, aplikacije za dostavo, digitalni znaki in restavracije s hitro postrežbo, kar je za restavracije pomenilo prelomnico pri ponovnem pridobivanju strank. 
 

Novi trendi, ki se pojavljajo v gostinstvu 

Brezstične storitve

Z vse večjim socialnim distanciranjem in posamezniki, ki postajajo vse bolj ozaveščeni o zdravju, so bile restavracije prisiljene opustiti svoje tradicionalne metode obravnave strank. 

Pojavile so se brezstične storitve, ki potrošnikom omogočajo oddajo naročil hrane in pijače brez stika z osebjem restavracije. Gostje enostavno skenirajo QR kodo in tako dostopajo do digitalnega menija na svoji pametni napravi, naročilo pa oddajo brez vmesnega posega. 

Po ocenah poročila PRIME (POSist Restaurant Industry & Market Evolution) več kot 1/3 restavracij v Indiji po pandemiji Covid-19 aktivno uporablja tehnologijo za naročanje preko QR kode. 

Ta trend je privabil stranke nazaj v restavracije, saj so gostje lahko deležni vrhunske kulinarične izkušnje brez nepotrebne interakcije.
 

Aplikacije za dostavo hrane

Glede na spremembo prehrambnih navad posameznikov po pandemiji Covid-19 so svoj tržni delež dobile tudi spletne aplikacije za dostavo hrane.
Kot odgovor na naraščajoče povpraševanje po aplikacijah za dostavo hrane, so celo vrhunske restavracije, ki so ponujale izključno storitve obedovanja, prešle na spletno dostavo, da bi svojo ponudbo hrane naredile širše dostopno.

Dostava kakovostne hrane do vrat v 30 minutah, z uporabo aplikacije, ne velja več za razkošje po dolgem delovnem dnevu. Povečan razpoložljivi dohodek, dolgi delovniki, preprost dostop do interneta in pametni telefoni spadajo med dejavnike, ki spodbujajo rast indijskega trga spletnih aplikacij za dostavo hrane.

Indijski trg spletnih aplikacij za dostavo hrane je leta 2022 dosegel vrednost skoraj 5,3 mlrd USD, kar je več kot 3 krat več od leta 2018. Po napovedih MarketResearch naj bi trg do leta 2028 rasel po 33 % povprečni letni stopnji ter v letu 2028 presegel vrednost 29,33 mlrd USD.
 

Širjenje prostorov

Spreminjajoče se zahteve potrošnikov po omejeni interakciji in stikih je restavracije z majhnimi zaprtimi prostori spodbudilo k razširitvi ali ustvarjanju dodatnih zunanjih površin. 

Zato, da bi strankam zagotovili več prostora, se je več restavracij preselilo na zunanje ali strešne prostore, kjer so zgradili privlačne terase s pogledom na mesto ali ponudili večerje na prostem, da bi ljudem izboljšali izkušnjo obedovanja.
 

Modeli Cloud Kitchens ali Ghost Restaurants 

Hiter tehnološki napredek in spremenjene navade potrošnikov sta prinesla idejo o restavracijah s hitro postrežbo. Posamezniki dandanes raje jedo na poti kot v restavraciji. Posledično je več restavracij sprejelo nov poslovni model, imenovan Cloud Kitchens ali Ghost Restaurants.

Kuhinja v oblaku, znana tudi kot Ghost Kitchen, se nanaša na kraj, kjer se hrana pripravlja in dostavlja na dom, stranke pa hrano naročajo prek klicev in spletnih platform za naročanje.

Ta model ima nekaj prednosti pred tradicionalnimi restavracijami, hkrati pa tudi omogoča poslovanje v izrednih razmerah, kot je pandemija.

Bonitetna agencija ICRA je v svojem najnovejšem poročilu navedla, da bo indijska panoga restavracij s hitro postrežbo v tekočem poslovnem letu (FY24) verjetno dosegla 20 % do 25 % rast zaradi povečanega povpraševanja in vse večje prodornosti s hitro širitvijo trgovin. 

ICRA ocenjuje, da bo največjih 5 konkurentov v indijski industriji restavracij s hitro postrežbo v obdobju 2023-2025 odprlo približno 2.300 novih prodajnih mest.


 

Prihodnost gostinske industrije 

Čeprav je pandemija Covid-19 za gostinsko industrijo predstavljala veliko izzivov, se je izkazala tudi za pobudnico sprememb in novih trendov.

Novi trendi in strategije so lastnikom restavracij izboljšali možnosti, da strankam zagotovijo popolnoma novo kulinarično izkušnjo, ne glede na to, ali gre za klasično restavracijo ali dostavo hrane domov.

V prihodnje bo gostinska industrija zaradi razvoja tehnologij doživela še več takšnih novih trendov, ki bodo omogočili izboljšane potrošniške izkušnje.

 
Viri: Factiva, Accord Fintech, Market Reasearch, Deccan Chronicle

 

Preberite še:

Globalni trendi na področju turizma

Indija postaja vse bolj privlačen trg za tuje proizvajalce

Priložnosti na indijskem trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: