Virtualna resničnost za 4.000 EUR

četrtek, 08. junij 2023
 
Družba Apple je 5. junija na letni svetovni konferenci razvijalcev, predstavila svojo dolgo pričakovano napravo razširjene resničnosti, Vision Pro. Izvršni direktor Tim Cook je izdelek predstavil kot najnaprednejšo osebno elektronsko napravo doslej.
 

O napravi Vision Pro 

Naprava Vision Pro, ki spominja na futurističen komplet smučarskih očal, spreminja način uporabe osebne elektronike z brezhibnim združevanjem zmogljivosti razširjene resničnosti (AR) in navidezne resničnosti (VR) v eno samo poglobljeno izkušnjo.
 

 
Osnovni koncept Vision Pro je, da bi postala predvsem delovna in komunikacijska naprava, ki bi prenašala programe in 2D vsebine Applovega produktnega sveta v 3D virtualni prostor. 

 
V tem se Applov pristop razlikuje od pristopa pionirja navidezne resničnosti Mete, ki se z očali Quest osredotoča predvsem na 3D igre in interaktivne vsebine.
 
Vision Pro je kot računalnik, ki lahko stoji sam. Njegov namen je temeljito spremeniti način, kako uporabniki delajo, komunicirajo ali se sprostijo in gledajo filme. Hkrati poskuša Apple rešiti nekatere temeljne težave navidezne resničnosti tako, da zagotovi, da Vision Pro uporabnika ne loči od sveta okoli njih.
 
V družbi Apple pojasnjujejo, da je naprava primerna za delovna opravila, vključno s pregledovanjem e-pošte in seznamov opravil, ter za zabavo.
 
Apple svoj Vision Pro imenuje prvi prostorski računalnik, ki deluje na povsem novem operacijskem sistemu, imenovanem visionOS.
 

"Z Vision Pro niste več omejeni z zaslonom. Vaša okolica postane neskončno platno. Vision Pro lahko spremeni vsako sobo v vaše osebno gledališče," je na predstavitvi povedal izvršni direktor Apple Tim Cook. "Z Vision Pro razširite svoje filme, oddaje in igre do popolne velikosti, medtem ko se počutite, kot da ste del dogajanja s prostorskim zvokom.«
 
Naprava Vision Pro je opremljena s specializirano dvojedrno različico Applovega nabora čipov M2, ki deluje v tandemu z najsodobnejšim čipom R1. Integrirana je v okolje s pomočjo 12 kamer, 5 senzorjev gibanja, 6 mikrofonov in IR senzorjev. Čip R1 se ponaša z izjemno hitrostjo, saj obdela informacije iz senzorjev slušalk v delčku sekunde in presega mežik očesa.
 
Funkcija EyeSight naprave Vision Pro omogoča, da sprednji zaslon prikaže oči uporabnikov, ko uporabljajo način razširjene resničnosti (AR), in ustvari simuliran pregleden zaslon.
 
Poleg aplikacij, posebej zasnovanih za Vision Pro, lahko naprava poganja tudi aplikacije za iOS, ki se prikažejo kot lebdeči zaslon pred uporabnikom.
 
Pri poudarjanju zabavnih zmogljivosti naprave, je Apple še posebej navdušen nad predstavitvijo 3D kamere Vision Pro.
Uporabniki lahko uporabijo to kamero za zajemanje prostorskih fotografij, kar ponuja način za ohranitev trenutkov v tridimenzionalnem prostoru.
 
Poleg tega Vision Pro zagotavlja tudi običajne izkušnje virtualne resničnosti, kot je gledanje filmov v virtualnem kinu ali igranje videoiger Apple Arcade.
 
Naprava Vision Pro je opremljena z zunanjo, visoko zmogljivo prenosno baterijo po meri, ki zagotavlja približno 2 uri delovanja baterije. 

 
Vision Pro bo omogočala združljivost s storitvijo pretakanja Walt Disney Disney+, kar bo uporabnikom omogočilo dostop do Disneyjevih filmov in TV oddaj neposredno na napravi.  Prav tako bo na Vision Pro na voljo tudi obsežna zbirka filmov in TV oddaj, ki so na voljo na Apple TV+.
 
Družba Apple je pri razvoju Vision Pro tesno sodelovala s tehnološkimi družbami Adobe, Microsoft in Unity. 

 
Lansiranje Vision Pro na trg 

Apple namerava Vision pro lansirati najprej na trg ZDA in sicer v začetku prihodnjega leta. Kasneje v letu 2024 pa namerava družba izdelek lansirati še na druge trge.
 
Cena za napravo pa bo zelo visoka. V ZDA bo cena naprave 3.499 USD. V Evropi bo cena verjetno dosegla 4.000 EUR, s čimer bo naprava postala tudi statusni simbol. Vendar Apple še ni razkril podrobnosti o lansiranju na evropski trg. 


Napovedi analitikov

Mnenja analitikov in strokovnjakov o Vision Pro so različna.

Nekateri menijo, da bo to doslej najbolj uspešen izdelek družbe Apple po IPhonu.

The Economist pa recimo napoveduje, da bi se Vision Pro lahko izkazal za enega izmed Applovih najslabše prodajanih izdelkov doslej. 

Analitiki napovedujejo prodajo manj kot 200.000 enot v prvem letu, kar je daleč pod začetnim ciljem podjetja, ki je 3 mio enot. Nizke napovedi so posledica visoke cene slušalk ter okorne zunanje baterije, ki zdrži le 2 uri. 

A ne glede na prodajni uspeh v prvem letu, predstavlja Vision Pro, po mnenju Apple, le prvi korak na poti do nečesa velikega. Tudi prvotni iPhone ni bil zares uspešen vse do svoje 4. generacije leta 2010.
 

O družbi Apple Inc.

 
Apple Inc (Apple) oblikuje, proizvaja in trži pametne telefone, tablice, osebne računalnike in prenosne elektronske naprave. Družba ponuja tudi programske aplikacije in povezane storitve, dodatke in digitalne vsebine tretjih oseb.

Appleov portfelj izdelkov vključuje iPhone, iPad, Mac, iPod, Apple Watch in Apple TV. Ponuja različne potrošniške in profesionalne programske aplikacije, kot so iOS, macOS, iPadOS in watchOS, iCloud, AppleCare in Apple Pay.
 
Apple prodaja in dostavlja digitalne vsebine in aplikacije prek App Store, Apple Arcade, Apple News+, Apple Fitness+, Apple Card, Apple TV+ in Apple Music.
 
Družba ponuja tudi oglaševalske storitve, storitve plačil in storitve v oblaku.
 
Družba je poslovno prisotna v Ameriki, Evropi, na Bližnjem vzhodu, ter v Afriki in Aziji.
 
Sedež družbe je v Kaliforniji v ZDA.

Družba je v proračunskem letu, ki se je končalo septembra 2022 , ustvarila 394.328 mio USD prihodkov, kar je 7,8 % več kot leto prej. V tem letu je imela družba približno 164.000 zaposlenih.
 

Vir: Factiva, Die Welt , Computing
 
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju IKT

EU je vodilna v svetu pri oblikovanju zakonodaje o uporabi AI



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: