Zavajajoče trditve proizvajalcev ustekleničene vode o zeleni embalaži

četrtek, 09. november 2023
 

Evropska potrošniška zveza vložila pritožbo zaradi zavajajočih trditev o zelenih lastnostih plastenk

13 evropskih potrošniških skupin in krovna Evropska potrošniška zveza BEUC ugotavljajo, da proizvajalci ustekleničene vode, kot so Coca-Cola, Danone in Nestle, podajajo zavajajoče trditve o zelenih lastnostih svoje plastične embalaže.

Zato so vložili pritožbo pri Evropski komisiji in mreži organov za varstvo potrošnikov (CPC), v kateri pozivajo k preiskavi in k ukinitvi zavajajočih trditev, kot je na primer 100 % reciklirano, ki po njihovem mnenju zavajajo potrošnike.

BEUC, ki ima 45 članov, pravi, da povprečni evropski potrošnik popije 118 litrov ustekleničene vode na leto, od tega 97 % v plastenkah. Plastenke za pijačo pa so eden največjih virov onesnaževanja evropskih morij.

Industrija pijač se zateka k trditvam o recikliranju, ki pa so preveč nejasne, netočne ali nezadostno utemeljene.



BEUC, ki ima sedež v Bruslju, je skupaj s potrošniškimi skupinami identificiral naslednja sporna področja:
 
  • Izraz 100 % reciklirati je dvoumen in odvisen od učinkovitosti lokalnega sortiranja in predelave. Stopnja recikliranja PET plastenk za pijače v EU znaša 55 %, možnost, da ponovno postanejo plastenke, pa približno 30 %.
  • Izraz 100 % reciklirano ne upošteva dejstva, da zanmaški steklenic niso izdelani iz recikliranih materialov, prav tako tudi ne etikete.
  • Običajna praksa pa je tudi dodajanje čiste plastike na telo steklenice.
  • Slike, kot so zeleni logotipi ali narava, dajejo vtis, da so plastenke prijazne do okolja.
 

Odzivi proizvajalcev na pritožbo

 
  • Coca-Cola v Združenem kraljestvu je na očitke dejala, da si prizadeva za zmanjšanje plastične embalaže in da sta njena cilja zbrati in reciklirati steklenico ali pločevinko za vsako prodano embalažo ter imeti 25 % svetovne količine v posodah, ki jih je mogoče ponovno napolniti ali vrniti. "Na naši embalaži sporočamo samo sporočila, ki jih je mogoče utemeljiti, z vsemi ustreznimi kvalifikacijami, ki so jasno prikazane, da potrošnikom omogočimo sprejemanje ozaveščenih odločitev," je dejal njihov tiskovni predstavnik.
  • Danone je dejal, da bo še naprej vlagal in si prizadeval za boljšo infrastrukturo zbiranja in recikliranja. "Prav tako smo resnično napredovali na naši poti k vzporednemu zmanjševanju plastike za enkratno uporabo in čiste plastike (-10 % v absolutnem znesku od leta 2018)," je dejal tiskovni predstavnik.
  • V družbi Nestle trdijo, da se trudijo zmanjšati količino plastične embalaže, ki jo uporabljajo. Pri tem se usmerjajo v nove naložbe in podpirajo krožnost embalaže skupaj s partnerji ter jasno komunicirajo s potrošniki, ki želijo sprejemati ozaveščene odločitve. Nestle je od leta 2018 zmanjšal količino neobdelane plastične embalaže za -10,5 % in je na dobri poti, da do konca leta 2025 doseže eno tretjino manj neobdelane plastike.

BEUC ima pooblastila, da lahko Evropski komisiji in mreži za sodelovanje pri varstvu potrošnikov, pošilja opozorila in uradne pritožbe glede sumljivih poslovnih praks.  Komisija ne more oglobiti trgovcev, za katere se ugotovi, da so kršili pravila oglaševanja, lahko pa se za to odločijo nacionalni organi držav članic EU.
 

Viri: Factiva, Reuters The Herald, Guardian


 

Preberite še:


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Globalni trendi na področju zelene tehnologije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: