Upadanje števila zaposlenih v nemškem avtomobilskem sektorju se nadaljuje
Audi je zaradi slabih poslovnih rezultatov v 2024 napovedal množična odpuščanja
Leto 2024 je bilo slabo za nemško gospodarstvo, še zlasti za avtomobilsko industrijo, saj je prišlo do velikega padca prodaje, ukinjanja delovnih mest, znižanja plač in zaprtja tovarn.Glede na šibko prodajo na kitajskem trgu in ameriške carine, se podobne razmere nadaljujejo tudi v letu 2025.
Prejšnji teden sta Audi in Siemens napovedala množična odpuščanja in se s tem pridružila dolgemu seznamu velikih podjetij v nemški industriji, ki so bila prisiljena izvajati načrte za zmanjševanje stroškov in delovnih mest.
Avtomobili nemških proizvajalcev še vedno ostajajo statusni simbol za mnoge potrošnike, vendar se je globalni trg spremenil in nemške tovarne so premalo izkoriščene. Industrija proizvede veliko manj avtomobilov kot prej, kar posledično povzroča višje stroške dela in manjšo produktivnost proizvodnih obratov.
Februarja 2025 je Audi zaprl tovarno v Bruslju, prejšnji teden pa je napovedal, da bo do konca leta 2029 v Nemčiji ukinil 7.500 delovnih mest, skupaj s finančnimi rezi.
Čeprav to ne bodo prisilna odpuščanja, ampak se bodo bolj osredotočili na zgodnje upokojitve in prostovoljne odhode, bo to močno prizadelo delovno okolje v Ingolstadtu, kjer dela približno 40.000 ljudi, ter v Neckarsulmu, ki ima 15.500 zaposlenih.

Odpuščanje delavcev je posledica padca prodaje in dobička v letu 2024. Zaradi padca prodaje, zlasti na Kitajskem, je dobiček hčerinske družbe VW, lani medletno upadel za -33 % na 4,2 mlrd EUR.
Trend upadanja števila zaposlenih v nemškem avtomobilskem sektorju
Nedavna analiza revizijsko-svetovalnega podjetja Ernst & Yung (EY) je pokazala, da je bilo lani v nemški avtomobilski industriji izgubljenih skoraj 19.000 delovnih mest. Konec leta 2024 je bilo v industriji zaposlenih nekaj več kot 761.000 ljudi, leto prej pa je bila številka okoli 780.000. Analitiki EY opozarjajo, da je to šele začetek bolečega, a neizogibnega procesa krčenja.Padec prodaje na kitajskem trgu je še posebej prizadel velike nemške avtomobilske znamke, kot so Volkswagen, Mercedes in BMW.
Kitajski proizvajalci so močno povečali svoj tržni delež v svoji državi, poleg tega pa imajo nemški proizvajalci še dodatne stroške zaradi izvajanja uredbe EU o povprečnih emisijah goriva v podjetju, ki določa mejno vrednost povprečnih emisij za nova vozila. Čeprav je bil ukrep nedavno spremenjen in bodo imeli proizvajalci čas do leta 2027, da dohitijo cilje, to predstavlja velik izziv za nemško avtomobilsko industrijo.
Preberite še: EU bo proizvajalcem avtomobilov omilila cilje glede emisij CO2
Upad nemške avtomobilske industrije je močno prizadel celotno nemško gospodarstvo, ki je že 2 zaporedni leti v recesiji.
Po prometu je nemška avtomobilska industrija daleč največji industrijski sektor v Nemčiji.
Po podatkih Zveznega statističnega urada so avtomobili in njihovi sestavni deli leta 2023 predstavljali 17 % nemškega izvoza.
Glede na podatke nemškega združenja avtomobilske industrije (VDA) je Nemčija leta 2023 ¾ vseh avtomobilov, proizvedenih v Nemčiji, izvozila na tuje trge.
Kriza pa ni prizadela le proizvajalcev avtomobilov, ampak tudi dobavitelje.
- Dobavitelj avtomobilske industrije ZF Group je na primer nedavno napovedal, da bo do konca leta 2028 v Nemčiji odpustil do 14.000 delavcev.
- Continental namerava popolnoma odcepiti svoj oddelek za avtomobilske komponente, do konca leta 2026 po vsem svetu ukiniti še 3.000 novih delovnih mest (od tega 1.450 v Nemčiji) ter popolnoma zapreti svojo tovarno v Nürnbergu.To zmanjšanje delovne sile je dodatno k ukinitvi 7.150 delovnih mest, ki jo je Contnental napovedal pred letom dni.
- Bosch, največji svetovni dobavitelj avtomobilskih delov, je konec leta 2024 napovedal ukinitev 5.500 delovnih mest v prihodnjih letih.
Odpuščanja so napovedana tudi v nemški strojni industriji
Nemška tehnološka in industrijska skupina Siemens je prejšnji teden napovedala, da bo po vsem svetu ukinila 6.000 delovnih mest, od tega 2.850 v Nemčiji, predvsem v dejavnosti tovarniške avtomatizacije (Digital Industries), ki se sooča z upadom povpraševanja.Ukrep bodo poskušali izvesti brez prisilnih odpuščanj. Večji del zmanjšanja delovne sile se bo zgodil do konca leta 2027 v dejavnosti tovarniške avtomatizacije, kjer se bo trenutna ekipa 68.000 zaposlenih po vsem svetu zmanjšala za 5.600 ljudi. Preostalih 450 delovnih mest bodo do konca leta 2025 ukinili v dejavnosti polnjenja električnih vozil, kjer je zaposlenih 1.300 ljudi.
Siemens se je tako zadnji pridružil seznamu velikih nemških podjetij, ki so napovedala množična odpuščanja.
Preberite še:
- Podjetja v Evropi zaradi upočasnitve gospodarstva odpuščajo delavce
- 25 % podjetij v nemški strojni industriji bo letos prisiljeno odpuščati
Rezultati analize, v kateri je sodelovalo več kot 2.000 podjetij, so doslej najslabši po svetovni finančni krizi leta 2008. To se odraža tudi v številu brezposelnih.
Januarja 2025 je bilo v Nemčiji 2,993 mio brezposelnih, kar je največ v zadnjih 10 letih.
Poleg tega skoraj 300.000 delavcev prejema nadomestila za delno brezposelnost zaradi programov skrajšanega delovnega časa, ki so jih mnoga podjetja izkoristila, da bi se prilagodila trenutnim razmeram in zmanjšanemu obsegu naročil.
Viri:
- Factiva
- CE NoticiasFinancieras
- Reuters
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Globalni trendi na področju panoge strojev in naprav
Poslovno okolje Nemčije
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.