EU bo proizvajalcem avtomobilov omilila cilje glede emisij CO2
Proizvajalci avtomobilov bodo imeli 3 leta časa za dosego ciljev emisij CO2
Evropska komisija je popustila pritiskom evropskih proizvajalcev avtomobilov in v začetku marca predstavila predlog za podaljšanje roka za dosego ciljev emisij CO2 na 3 leta.Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen se je 3. marca 2025 srečala z vodstvenimi delavci avtomobilskega sektorja, sindikati in lobističnimi skupinami, kjer je obljubila, da bo izvršni organ EU še ta mesec predlagal, da se omogoči skladnost v 3 letih in ne v enem, kot je bilo sprva določeno.
Kljub podaljšanju časa za skladnost pa cilji ostajajo enaki in jih je treba izpolniti. EU je dala prednost boju proti podnebnim spremembam in si zastavila za cilj, da bo do leta 2035 postopoma ukinila novo prodajo vozil z motorjem z notranjim izgorevanjem.
EU je letos občutno znižala povprečne emisije, ki jih smejo proizvajati nova vozila, prodana v državah članicah EU, pri čemer se proizvajalci avtomobilov soočajo z visokimi denarnimi kaznimi, če tega ne bodo upoštevali.
Proizvajalci avtomobilov v EU, ki so bili prizadeti zaradi upada povpraševanja in zapiranja tovarn in se zdaj pripravljajo na ameriške carine, so pozvali Evropsko komisijo, naj odobri oprostitev kazni, za katere pravijo, da bi lahko do leta 2025 narasle na 15 mlrd EUR.

Odzivi na predlagane spremembe
Italija in Češka, ki si prizadevata za omilitev kazni, sta predlog pozdravili. Italijanski minister za industrijo Adolfo Urso meni, da je to prava rešitev za evropsko avtomobilsko industrijo, medtem ko je češki minister za promet Martin Kupka dejal, da si bo njegova država prizadevala za 5-letno podaljšanje.Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev ACEA je pozdravilo predlog kot prvi korak v pravo smer.
Predlog podpirajo tudi največji avtomobilski proizvajalci, kot so Stellantis, Renault in Volkswagen.
Skupine, ki pozivajo k čistejšim prometnim pravilom, pa so predlog kritizirale.
Evropska zveza za transport in okolje T&E na primer meni, da bi takšen predlog evropsko avtomobilsko industrijo pustil še bolj zadaj za kitajskimi konkurenti. Po njihovem mnenju je ključ do konkurenčnosti proizvodnja EV po ceni, ki jo želijo množični potrošniki, kot so to storili kitajski avtomobilski proizvajalci.
Povečanje konkurenčnosti evropske proizvodnje
EU se osredotoča na oživitev svoje konkurenčnosti, saj zaostaja za ZDA in Kitajsko.Evropska komisija je že predtem napovedala ukrepe za znižanje stroškov energije v Evropi, ki so precej višji kot v ZDA.
Preberite še: Kaj razkriva osnutek sporazuma EU o čisti industriji?
Sporazumu EU o čisti energiji zdaj sledi še širši akcijski načrt za zaščito evropskega avtomobilskega sektorja, ki zaposluje 13 mio ljudi in predstavlja približno 7 % evropskega BDP.
- Poleg prožnosti glede emisij, namerava EU za spodbujanje inovacij podpreti industrijsko zavezništvo za razvoj programske opreme, čipov in tehnologije avtonomne vožnje.
- Obljublja pa tudi začetek obsežnih pilotnih projektov za avtonomne avtomobile in neposredno podporo proizvajalcem baterij v EU, da bi konkurirali cenejšim baterijam, proizvedenim zunaj EU.
- V prizadevanju za krepitev proizvodnje "Made in Europe" namerava EU postopoma uvesti evropske vsebinske zahteve za baterijske celice in komponente.
- Predstavljeni bodo tudi načrti za razogljičenje voznih parkov službenih vozil, ki predstavljajo 60 % novih vozil, danih na trg.
Viri:
- Factiva
- Reuters
- Agence France Presse
- CE NoticiasFinancieras
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Napovedi za globalni avtomobilski trg za leto 2025
Pregled in trendi naložb v evropsko avtomobilsko industrijo
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.