Napovedi za globalni avtomobilski trg za leto 2025

četrtek, 27. februar 2025
 

Globalni trg lahkih vozil v letu 2024 in napovedi za 2025 

Na globalni ravni se je prodaja lahkih vozil v letu 2024 povečala za skromna 2 % in dosegla približno 88,6 mio enot.

Najvišjo prodajo je globalni trg lahkih vozil dosegel leta 2017, ko je bilo prodanih 94,5 mio enot. Velik upad v začetku leta 2020, ki ga je povzročila pandemija Covid 19, je povzročil padec trga pod 80 mio enot na leto. Po pandemiji je kasnejše pomanjkanje ponudbe, ki je izhajalo iz svetovne krize čipov, omejilo okrevanje industrije s te nizke točke.

Za leto 2025 Global Data napoveduje, da se bo globalni trg lahkih vozil povečal za 3,4 % in dosegel 91,6 mio enot.
 
Leto 2025 za avtomobilsko industrijo prinaša veliko negotovosti.

Politični razvoj v ZDA prinaša višje ameriške trgovinske carine, ki ustvarjajo negativna tveganja za svetovno trgovino, naložbe in širšo gospodarsko rast po vsem svetu.

Cene vozil in stopnja obvladovanja bosta ključna dejavnika rasti in obsega prodaje v letu 2025.

Vendar pa pozitiven učinek nižjih obrestnih mer, novi modeli na trgu in konkurenčni pritiski napovedujejo skromno napoved rasti prodaje za leto 2025, ki je precej nižja glede na rast, ki smo jo bili priča v preteklosti.


 

Napovedi za leto 2025 za 3 glavne avtomobilske trge

Kitajska

Konkurenca v kitajskem segmentu baterijskih električnih vozil (BEV) se je v letu 2024 še naprej krepila z novimi blagovnimi znamkami in modeli. Največji avtomobilski proizvajalci so močno spustili cene, da bi si pridobili tržni delež.

Zaradi velikih popustov, povečanih vladnih spodbud in izboljšane razpoložljivosti financ je svetovna prodaja kitajskih vozil z novo energijo (električna vozila in priključni hibridi) v prvih 11 mesecih 2024 narasla za 36 % na 11,262 mio enot. Večino te rasti so ustvarila priključna hibridna vozila.

Kitajski potrošniki izkoriščajo subvencije in velika znižanja cen, saj se je cenovna vojna leta 2024 ponovno okrepila. Vodilni kitajski proizvajalec avtomobilov BYD na primer od dobaviteljev zahteva nadaljnje znižanje cen. Cenovna vojna se bo leta 2025 verjetno še zaostrila.

Da bi ohranila zagon na trgu, je Kitajska podaljšala program subvencij do konca leta 2025 in razširila tudi vrsto vozil, ki so upravičena do subvencij. Poleg tega do konca leta 2025 velja tudi oprostitev prometnega davka za vozila z novo energijo.

Kitajski trg lahkih vozil je leta 2024 zrasel za približno 0,9 % na 25,5 mio enot.

Po napovedih Global Data bo kitajski trg lahkih vozil v letu 2025 dosegel 26,8 mio enot, rast trga pa bodo poganjale vladne spodbude in nenehni visoko konkurenčni pogoji.

Kljub temu se bo največji svetovni trg vozil še naprej boril s šibkim osnovnim povpraševanjem in počasnim gospodarstvom.
 

ZDA

Ameriški avtomobilski trg ostaja močan kljub političnim negotovostim.

Močno ameriško gospodarstvo je leta 2024 spodbudilo ameriški trg k rasti, kljub precejšnji negotovosti pred izidom novembrskih predsedniških volitev v ZDA.

Po volitvah ostaja precejšnja negotovost glede prihodnje usmeritve politik Trumpove administracije in zmožnosti preoblikovanja politik v zakonodajo. Te negotovosti, zlasti na področjih trgovine in naložbenih pravil, bi lahko znatno vplivale tako na ameriško gospodarstvo kot na avtomobilski sektor.

Z zmago Donalda Trumpa na predsedniških volitvah v ZDA bi se politika, specifična za avtomobilsko industrijo, lahko preoblikovala, tudi na področjih davčnih olajšav za EV, emisijskih standardov in regulacije avtonomnih vozil.

Leta 2024 je ameriški trg lahkih vozil ocenjen na približno 16 mio enot, kar predstavlja skromno, 2,6 % medletno rast.

Global Data ocenjuje, da bo leta 2025 v ZDA prodanih 16,2 mio lahkih vozil.

Cene vozil bodo verjetno ostale visoke zaradi več tehnologije, stroškov elektrifikacije in nižjih zalog.

Obeti za prodajo vozil v ZDA so odvisni od obsega in trajanja uvoznih tarif, o katerih razmišlja Trumpova administracija. Negativne posledice bi lahko bile znatne in bi samo v ZDA lahko zmanjšale prodajo do 1 mio enot. Povračilni ukrepi bi znatno povečali globalna tveganja in razmere stopnjevali v pravo svetovno trgovinsko vojno, kar bi prekinilo trenutni zagon v avtomobilski industriji.
 

Evropa

Evropski avtomobilski trg je leta 2024 beležil počasno rast, kakršna naj bi ostala tudi v letu 2025.

V zadnjih mesecih leta 2024 se je prodaja na zahodno-evropskem avtomobilskem trgu nekoliko povečala, vendar je bil obseg prodaje z 11,55 mio enot v celotnem letu približno na enaki ravni kot leta 2023.

Politična negotovost v Nemčiji in Franciji, ki se spopadata z visokimi stopnjami fiskalnega dolga in težavami v avtomobilskem sektorju, je še povečala izzive, s katerimi se sooča celotna regija.

Cene vozil ostajajo visoke, čeprav se nakupni pogoji za potrošnike nekoliko izboljšujejo z zniževanjem obrestnih mer.

Vendar pa zvišanje carin, ki jih je predlagal ameriški predsednik Trump, lahko ovira evropsko gospodarstvo.

Obeti za leto 2025 so skromni zaradi vse večjih skrbi glede mednarodne trgovine in moči celotnega gospodarstva.

Med ključnimi svetovnimi avtomobilskimi trgi ima zahodna Evropa daleč največji zaostanek v smislu okrevanja sektorja v primerjavi z ravnjo pred pandemijo.

Zahodnoevropski avtomobilski trg je najvišjo prodajo dosegel leta 2017, ko je bilo v regiji prodanih 14,3 mio enot. Zaradi pandemije in njenih posledic je trg upadel pod 11 mio enot na leto.

Po napovedih naj bi zahodnoevropski avtomobilski trg leta 2025 dosegel obseg 11,6 mio enot.
 

Prodaja EV bo v letu 2025 na svetovni ravni narasla za 25 %

Kljub carinam na uvoz avtomobilov, ki jih namerava uvesti ameriški predsednik Donald Trump, bo njihova prodaja leta 2025 na svetovni ravni narasla na 25 % in dosegla skoraj 20 mio enot.

Global Data napoveduje, da se bo prodaja EV na globalnem trgu letos povečala za 4,4 mio, pri čemer naj bi Kitajska predstavljala skoraj polovico povečanja z 2 mio enot.

K večjemu povpraševanju bo pripomoglo tudi okrevanje trga EV v Evropi in na drugih trgih, kjer ta tip vozila postaja vse bolj priljubljen.

K rasti evropskega trga EV bodo prispevali novi in cenovno dostopnejši modeli EV, zadržano povpraševanje, nov cilj zmanjšanja emisij CO2 v EU, nekatere izboljšave spodbud in cikel zamenjave.



Viri:
  • Factiva
  • Just-auto
  • Global Data
  • EIU
  • Foto: iStock
 

Preberite še: 


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Pregled in trendi naložb v evropsko avtomobilsko industrijo



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: