Pregled in trendi naložb v evropsko avtomobilsko industrijo
Naložbe v evropsko avtomobilsko industrijo v Q4 2024
Čeprav je v zadnjem četrtletju 2024 prišlo do upada naložbene dejavnosti, skupno število novih projektov poudarja stalno in ugodno dinamiko naložb v evropsko avtomobilsko industrijo, še zlasti v avtomobilske komponente in dobavno verigo električnih vozil (EV).V Q4 2024 je bilo v Evropi 15 napovedanih ali izvedenih naložb v avtomobilsko industrijo, pri čemer sta bili Češka in Madžarska vodilni v regiji.
Število naložb se je v Q4 2024 zmanjšalo in sicer od 31 naložb v Q3 2024, 26 naložb v Q2 2024 in 18 naložb v Q1 2024.
Skupna naložbena vrednost projektov v Q4 2024 znaša 1,6 mlrd USD (1,47 mlrd EUR), v primerjavi s 4,52 mlrd USD v Q3 2024.
V Q4 2024 sta največ naložb v avtomobilsko industrijo v regiji pritegnili Češka in Madžarska s po tremi napovedanimi naložbenimi projekti.
Sledi jima Srbija z dvema naložbama.
Po eno naložbo so imele Estonija, Severna Makedonija, Poljska, Romunija, Slovaška, Turčija in Slovenija (naložba v Revoz za proizvodnjo nove različice električnega modela Twingo).
Napovedane naložbe kažejo na naraščajoče število regionalnih trgov, ki zajemajo naložbe, v primerjavi s prejšnjimi četrtletji, v katerih so večji trgi, kot sta Rusija in Madžarska, zajeli precejšnje število regionalnih naložb.
Preberite še: Napovedane naložbe v proizvodnjo kitajskih EV v Evropi
Rusija je v letu 2024 prejela največ naložb v avtomobilsko industrijo v Evropi
Medtem ko v Rusiji v Q4 2024 ni bilo novih naložb v avtomobilsko industrijo, je ruski trg v celotnem letu 2024 prejel največ naložb v regiji, skupno 16 napovedanih novih naložb.Rusiji sta sledili Madžarska in Srbija s skupno 13 novimi naložbami ter Poljska s skupno 10 naložbami, napovedanimi v letu 2024.
Velik interes za naložbe v dobavno verigo EV
V Q4 2024 je prišlo tudi do novih naložb v dobavno verigo EV, vključno s proizvodnjo baterij, proizvodnjo vodikovih celic, proizvodnjo katodnega materiala in recikliranjem baterij.Naložbe v dobavno verigo EV v vzhodni Evropi so se pojavljale v vseh četrtletjih leta 2024 in kažejo na potencial rasti za sestavljanje EV v vzhodni Evropi na srednji in dolgi rok.
Kljub temu ostajajo tveganja, da se bo prodaja EV v Zahodni Evropi še naprej upočasnjevala ali celo upadala.
Glede na to, da dobavitelji avtomobilske industrije v vzhodni Evropi v veliki meri podpirajo proizvodnjo v zahodni Evropi, bi lahko ta upočasnitev predstavljala morebitna negativna tveganja. Stellantis in kitajski proizvajalec EV Leapmotor, sta preklicala načrte za izdelavo drugega EV v svojem proizvodnem obratu na Poljskem.

Kitajski proizvajalci EV povečujejo zanimanje za Evropo
V Q4 2024 so se nadaljevale naložbe azijskih avtomobilskih proizvajalcev avtomobilov, vključno s kitajskimi proizvajalci EV, ki želijo razširiti svojo dobavno verigo EV in vzpostaviti lokalne tovarne za sestavljanje.Srbija je prejela 2 naložbi kitajskih podjetij, Shanghai Huizhong Automotive Manufacturing in Minth, ki nameravata razširiti svoje proizvodne dejavnosti oziroma se usmeriti v dobavno verigo EV.
Analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da bodo kitajski proizvajalci EV preselili sestavljanje v Evropo kot odgovor na EU tarife za uvožena EV iz Kitajske.
Kitajska podjetja tudi lokalizirajo druge dele svoje dobavne verige v Evropi, vključno s proizvodnjo litijevih baterijskih celic, pnevmatik in drugih komponent.
Fitch Solutions ocenjuje, da se bo ta trend zaradi uvedenih EU carin na kitajska EV nadaljeval tudi v srednjeročnem obdobju.
Preberite še:
- Načrti kitajskih proizvajalcev EV za proizvodnjo avtomobilov v Evropi
- Posledice dodatnih, 38,1 % carin na kitajska EV
Vzhodna Evropa bo še naprej privabljala naložbe v proizvodnjo komponent
Naložbe v vzhodno Evropo kontinuirano privablja tudi proizvodnja avtomobilskih komponent. Te naložbe so bile prisotne v vseh četrtletjih leta 2024.Po ocenah Fitch Solution bo vzhodna Evropa zaradi nižjih stroškov dela, bližine zahodnoevropskih trgov in celotnega potenciala rasti regije tudi v srednjeročnem obdobju privabljala naložbe v proizvodnjo avtomobilskih komponent.
Preberite še: Madžarska privablja kitajske proizvajalce avtomobilskih delov
Viri:
- Factiva
- Weekly Emerging Markets Monitor
- Fitch Solutions
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrijeZa informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.