Madžarska privablja kitajske proizvajalce avtomobilskih delov
Proizvajalci avtomobilskih delov iščejo priložnosti v srednji Evropi
Vse več kitajskih podjetij se podaja v tujino in uvaja lokalizirano proizvodnjo. Ta premik prihaja sredi naraščajočega povpraševanja tujih proizvajalcev avtomobilov, ki potrebujejo hitre odzive na svoje potrebe in njihove vse večje skrbi glede varnosti dobavne verige v ozadju de-globalizacije in geopolitičnih konfliktov.Preberite še: Podjetja skrajšujejo svoje dobavne verige in se umikajo iz Kitajske
Madžarska je zaradi svoje strateške lokacije, ugodnih politik in proaktivnih prizadevanj za privabljanje kitajskih proizvajalcev avtomobilskih delov najbolj privlačna lokacija za tuje investitorje.
Preberite še: Madžarska je najboljša država za ustanovitev zagonskega podjetja v 2024
Nedavne naložbe na Madžarsko
Nanjing Chervon-Auto Precision Technology Co Ltd je eno izmed kitajskih podjetij, ki je investiralo na Madžarsko. Proizvajalec avtomobilskih komponent, ki kotira na Šanghajski borzi, je leta 2021 na Madžarsko vložil približno 60 mio EUR v gradnjo tovarne, ki je bila zgrajena leta 2023.Tuja naročila tega proizvajalca predstavljajo 40–50 % celotnih naročil, od tega 80 % izvira iz evropskega trga. Vzpostavitev proizvodne baze Evropi je postala neizogibna, saj želi podjetje bolje razumeti potrebe strank in se hitro odzvati nanje. Njihovi kupci dajejo prednost dobaviteljem, ki so sposobni proizvajati avtomobilske dele v bližini njihovih lokacij, da bi se izognili nestabilnosti zaradi de-globalizacije in geopolitičnih konfliktov. Podjetje si želi v 3 do 5 letih na Madžarskem vzpostaviti tudi močan center za raziskave in razvoj. Podjetje je izbralo Madžarsko po upoštevanju različnih dejavnikov, kot so stabilnost politike, delovna sila in tehnično ozadje.
Zhejiang Shuanghuan Driveline Co Ltd je še en proizvajalec avtomobilskih delov, ki je prisoten na Madžarskem. Podjetje, ki kotira na borzi v Shenzhenu, se osredotoča na raziskave in razvoj, proizvodnjo in prodajo zobnikov ter njihovo sestavljanje.
V 1. fazi projekta namerava podjetje na Madžarsko investirati 122 mio EUR.
Za investicijo na Madžarskem so se odločili, ker v današnjem ozračju de-globalizacije in geopolitičnih konfliktov proizvajalci avtomobilov vedno bolj dajejo prednost varnosti dobavne verige pred preprostim zmanjševanjem stroškov. To daje prednost dobaviteljem, ki lahko proizvajajo avtomobilske dele v bližini proizvodnih lokacij proizvajalcev avtomobilov. Dejavniki, si so na koncu odločili, da bo podjetje vlagalo na Madžarsko, so nižji stroški, logistična priročnost, podjetjem prijazna politika in stabilnost naložb.
Madžarski proaktivni pristop k sprejemanju avtomobilske proizvodnje je v državo privabil tudi Zhejiang Huashuo Technology Co Ltd, ki proizvaja različne avtomobilske dele. Gradnja njegove tovarne na Madžarskem se je začela aprila 2022, proizvodnja pa je stekla marca 2023. V načrtu imajo tudi vzpostavitev centra za raziskave in razvoj.
EV so osrednji del madžarske gospodarske strategije
Madžarska je električna vozila (EV) postavila v središče svoje gospodarske strategije. S svojim odpiranjem na vzhod si država prizadeva razviti močne odnose s Kitajsko, da bi s pomočjo kitajskega vodilnega položaja pri razvoju EV in baterij spodbudila rast električnega prehoda madžarske avtomobilske industrije.Leta 2022 je kitajski Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) napovedal svojo največjo čezmorsko naložbo v višini 7,3 mlrd EUR za izgradnjo največje evropske tovarne baterij za EV na Madžarskem. V tovarni bodo izdelovali celice in module za proizvajalce avtomobilov, kot so Mercedes-Benz, BMW, Stellantis in Volkswagen. Projekt bo ustvaril 9.000 novih delovnih mest.
Kitajski BYD je decembra 2023 predstavil svoj načrt za izgradnjo tovarne za proizvodnjo EV v mestu Hungry. Prvi obrat podjetja za osebna vozila v Evropi bo vključeval najnaprednejšo tehnologijo, ki bo državi prinesla na milijarde EUR in na tisoče delovnih mest. Gre za eno najpomembnejših naložb v zgodovini Madžarske, ki je posledica dolgoletnega strateškega partnerstva s Pekingom.
Pri razvoju Madžarske je imela ključno vlogo Kitajska
Madžarska zunanja politika daje prednost globalni povezljivosti in zavrača gospodarsko izolacijo. Posledično je Madžarska v zadnjih 13 letih beležila 38 % dvig BDP na prebivalca. Ta je v letu 2023 znašal 20.818 EUR, v letu 2025 pa naj bi po napovedih EIU dosegel že 27.217 EUR.Pri razvoju Madžarske je imela ključno vlogo Kitajska.
Na primer, železnica Budimpešta–Beograd, referenčni infrastrukturni projekt v okviru iniciative The Belt and Road Initiative - BRI, bo drastično skrajšala čas potovanja med Madžarsko in Srbijo.
Sporazumi v okviru BRI bodo dodatno posodobili madžarsko infrastrukturo, saj je Budimpešta poudarila začetek priprav na več projektov, vključno s polnilnimi postajami za električna vozila.
Peking je eden vodilnih investitorjev v Budimpešti, ki izvaja različne projekte po vsej državi.
Kitajska na Madžarskem izvaja več mlrd vredne naložbene projekte, ki bodo ustvarili približno 25.000 visokotehnoloških delovnih mest in močno vplivali na madžarsko gospodarstvo in njen visokokakovosten razvoj.
Viri: Factiva, The Express Tribune, Eurotrade
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Gospodarstvo ter možnost vstopa na madžarski trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.