Napovedane naložbe v proizvodnjo kitajskih EV v Evropi

torek, 14. maj 2024


Kitajski avtomobilski proizvajalci si prizadevajo za vzpostavitev proizvodnih in montažnih obratov električnih vozil (EV) v Evropi, da bi ob upočasnjenem povpraševanju na domačem trgu povečali prodajo cenejših EV v evropski regiji. S prodajo cenejših EV bi lahko resno konkurirali evropskim avtomobilskim proizvajalcem.

Evropski uvoz EV, izdelanih na Kitajskem, je v zadnjih letih močno narasel, kar je povzročilo zaskrbljenost evropskih proizvajalcev EV, saj bi zaradi vala poceni kitajskih EV lahko utrpeli znatne izgube.

EU je sprožila proti-subvencijsko preiskavo uvoza EV iz Kitajske, ki je največji avtomobilski trg na svetu.

 

Napovedane naložbe v proizvodnjo kitajskih EV v Evropi: 

Chery Auto

Chery Auto, ki je največji kitajski proizvajalec avtomobilov po obsegu izvoza, je 16. aprila 2024 objavil, da sta s podjetjem EV Motors iz Španije ustanovila skupno podjetje z namenom odprtja prvega evropskega proizvodnega obrata Chery Auto v Kataloniji.

Proizvodnja vozil znamke Omoda naj bi stekla že v letu 2024. Večinski lastnik novega podjetja EV Motors bo začel proizvajati lastna vozila v Q4 2024.

Po poročanju Financial Times namerava Chery Auto še v tem desetletju zgraditi tovarno avtomobilov tudi v Združenem kraljestvu.


 

BYD

Največji proizvajalec EV na svetu, BYD, je konec leta 2023 napovedal, da bo na Madžarskem zgradil svojo prvo evropsko proizvodno bazo EV. V tovarni bodo proizvajali EV in priključne hibride za evropski trg, obratovati pa naj bi začela leta 2027.

BYD je največji kitajski konkurent Tesle. Na Madžarskem je prisoten že od leta 2016, ko je v mestu Komarom na severozahodu Madžarske vzpostavil montažo električnih avtobusov.

BYD je na konferenci o prihodnosti avtomobilov, ki je v organizaciji Financial Times potekala od 7. do 9. maja 2024, za leto 2025 napovedal tudi gradnjo 2. montažne tovarne v Evropi.


 

Leapmotor

Kitajski proizvajalec Leapmotor se je lani povezal s Stellantisom, saj namerava v Stellantisovi tovarni Tychy na Poljskem proizvajati svoja majhna EV, potem ko je od kitajske vlade prejel zeleno luč za ustanovitev skupnega podjetja.

Aprila 2024 je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares napovedal, da bodo prva EV, izdelana v partnerstvu z Leapmotorjem, na voljo do konca leta 2024.


 

SAIC Motor

SAIC Motor, ki je 2. največji kitajski avtomobilski izvoznik z avtomobili znamke MG, išče lokacijo v Evropi za postavitev tovarne za proizvodnjo svojih EV.

SAIC Motor že ima en evropski center za dele za svojo enoto MG Motors v Amsterdamu na Nizozemskem, načrtuje pa odprtje 2. obrata v Franciji, da bi zadostil naraščajočemu povpraševanju po svojih vozilih v državi.
 

XPeng

Kitajski proizvajalec EV XPeng je na avtomobilskem salonu v Pekingu dejal, da bi aktualna evropska preiskava EV, izdelanih na Kitajskem, ter možne zakonodajne spremembe, ki bodo prinesle višje tarife, lahko usmerile podjetje k naložbam v tovarne ali dobavitelje v tujini.
 

Geely Holding

Leta 2022 je poljsko državno podjetje za proizvodnjo prvega električnega avtomobila v državi, znano kot Izera, podpisalo licenčno pogodbo s kitajskim Geely Holdingom za izgradnjo prve tovarne EV v državi.

Načrt, ki ga je odobrila prejšnja poljska vlada, je bil začasno ustavljen, ker nova vlada končuje revizijo načrta porabe za Bruselj. Vendar naj bi se o njem odločali do letošnjega poletja.


Viri: Factiva, Reuters

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Kitajski izvoz avtomobilov je leta 2023 dosegel rekordne vrednosti
 
Kitajski proizvajalci EV si agresivno prizadevajo za širitev na evropske trge
 
Avtomobilska industrija v letu 2023

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na kitajski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: