Kitajski proizvajalci EV si agresivno prizadevajo za širitev na evropske trge

četrtek, 19. oktober 2023
 

Kitajski proizvajalec EV Nio je začel zaposlovati trgovce na ključnih evropskih trgih 

Kitajski proizvajalec električnih vozil (EV) Nio namerava vzpostaviti trgovsko mrežo v Evropi, da bi pospešil rast prodaje na evropskem trgu.

Nio je ambiciozni tekmec Tesle. S svojimi modeli EV se je leta 2021 predstavil na Norveškem, oktobra lani pa vstopil na trge v Nemčiji, na Nizozemskem, na Švedskem in na Danskem.
 

 
Svojim strankam Nio omogoča nakup EV neposredno v njegovih trgovinah ali na spletu, prav tako pa omogoča tudi najem avtomobilov za daljše obdobje, najmanj en mesec.
 
Toda prodaja v Evropi ne izpolnjuje pričakovanj in družba je začela zaposlovati trgovce na ključnih evropskih trgih.

Nio se namerava razširiti v več evropskih držav. Glede na objave na Linkedinu je Nio zaposloval v Franciji, Italiji, na Madžarskem, v Švici in v Avstriji.

Nio razmišlja o vzpostavitvi trgovske mreže tako za avtomobile znamke Nio, ki se prodajajo v Evropi, kot tudi za projekt Firefly, novo cenovno ugodnejšo znamko EV, ki jo namerava izvažati v Evropo od leta 2025.

Nio na Kitajskem nima vzpostavljene prodajne mreže, temveč se zanaša na model neposredne prodaje, podoben tistemu, ki ga je uvedel Tesla.

Konec septembra 2023 je imel Nio 137 salonov Nio, od tega 6 v Evropi. V salonih Nio razstavlja avtomobile, ponuja testne vožnje ter lastnikom njegovih avtomobilov nudi kavarne in sejne sobe.
 

Kitajski proizvajalci EV si agresivno prizadevajo za širitev na evropske trge

Tudi drugi kitajski proizvajalci EV, vključno z Xpengom, Zeekrjem in BYD, si agresivno prizadevajo za širitev na evropske trge, kjer lahko prodajajo svoje avtomobile po višjih cenah kot na njihovem nasičenem domačem trgu.

Konkurenčna grožnja kitajskih EV je spodbudila EU, da začne preiskavo o subvencijah, ki jo s strani države prejema kitajska industrija EV. To povečuje napetosti med Zahodom in Kitajsko, ki je ena največjih trgovinskih partneric Evrope in največji avtomobilski trg na svetu.

A podnebno ozaveščeni kupci avtomobilov v Evropi, ki se spopadajo s povečanimi življenjskimi stroški, so navdušeni nad cenovno dostopnostjo, funkcionalnostjo ter všečnim designom kitajskih EV.

MG, ki je v lasti SAIC Motor, je največji kitajski konkurent na področju EV v Evropi. Na trgu so prisotni še drugi, med katerimi so najvidnejši BYD, Geely, NIO in Xpeng. Njihova skupna prodaja predstavlja trenutno le delček od 9,2 mio vozil, prodanih v Evropi vsako leto.

Po ocenah kitajski proizvajalci avtomobilov predstavljajo le približno 3 % celotnega avtomobilskega trga zahodne Evrope, vendar 8,4 % trga EV (ta delež je lani znašal 6,2 % in skoraj 0 % v letu 2019).

Hitra rast vzbuja strah v evropski avtomobilski industriji, ki je skoncentrirana v Franciji in Nemčiji in zaposluje milijone delavcev.

Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen pravi, da so svetovni trgi zdaj preplavljeni s cenejšimi kitajskimi električnimi avtomobili, cene pa umetno nizke zaradi velikih državnih subvencij. Komisija je uradno začela svojo preiskavo, ki bo trajala do 13 mesecev in bi lahko privedla do uvoznih dajatev.

Peking je izrazil močno nezadovoljstvo in obljubil, da bo odločno zaščitil pravice kitajskih podjetij.

Viri: Factiva, Reuters, The Associated Press

 

Preberite tudi: 


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Kitajska avtomobilska industrija

Nemška avtomobilska industrija

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na kitajski trg 




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: