Kitajski izvoz avtomobilov je leta 2023 dosegel rekordne vrednosti

torek, 16. januar 2024
 

Vzpon Kitajske kot središča svetovne avtomobilske industrije

Po ocenah kitajskega združenja avtomobilskih proizvajalcev je Kitajska v letu 2023 izvozila rekordnih 5,26 mio vozil, v skupni vrednosti 102 mlrd USD (vključno z osebnimi avtomobili, avtobusi in tovornjaki), kar je 56 % več kot leta 2022.

Japonska, ki je trenutno vodilna na trgu, naj bi v lanskem letu izvozila 4,3 mio avtomobilov, kar je za skoraj 1 mio manj kot Kitajska.

Carinski podatki iz prejšnjega meseca so pokazali, da je kitajski izvoz avtomobilov v prvih 11 mesecih leta 2023 znašal 4,76 mio enot. V istem obdobju je japonski izvoz avtomobilov dosegel 3,99 mio enot.

Uradni letni podatki Kitajske in Japonske bodo objavljeni v naslednjih nekaj tednih.

Izvoz kitajske avtomobilske industrije je lani dosegel rekord, s tem pa bo Kitajska po končnih podatkih presegla Japonsko kot največjo izvoznico avtomobilov na svetu.

Kitajski izvoz avtomobilov se je leta 2021 močno povečal zaradi naraščajočega izvoza EV iz države. Tistega leta je Tesla določil svojo giga-tovarno v Šanghaju kot svoje glavno izvozno središče in povečal proizvodnjo v tovarni. Pred tem so se kitajske letne pošiljke vozil na čezmorske trge skoraj desetletje gibale okoli 1 mio.

Leta 2021 je izvoz avtomobilov iz Kitajske narasel za 103 % na 2,2 mio enot, s čimer je Kitajska prehitela Južno Korejo in postala 3. največja izvoznica avtomobilov na svetu. Leta 2022 je Kitajska prehitela še Nemčijo in postala 2. največja izvoznica avtomobilov na svetu, za Japonsko.

Hiter vzpon Kitajske na vrh je mogoče pripisati njeni svetovni industriji električnih vozil (EV), izboljšani kakovosti kitajskih avtomobilov in želji domačih proizvajalcev avtomobilov, da si prizadevajo za večjo dobičkonosnost v tujini in izravnajo stroškovni pritisk doma.

Kitajska je že dolgo največji avtomobilski trg in proizvodno središče na svetu, vendar so v zadnjih letih k rasti največ prispevali tuji proizvajalci avtomobilov, medtem ko se je domača avtomobilska industrija usmerila na električna vozila (EV) in hibride, saj je država financirala lokalne proizvajalce in subvencionirala prodajo.

Vzpon Kitajske kot središča svetovne avtomobilske industrije predstavlja težko pridobljeno zmago za industrijsko politiko države po podobnih dosežkih na področju sončnih celic in baterij.
 

Naraščajoča prodaja v Rusiji ter širitev prodaje kitajskih EV

V prvih 11 mesecih lanskega leta se je kitajski izvoz vozil v Rusijo povečal za 545 % na 840.000 enot v primerjavi z letom prej.

Kitajski proizvajalci avtomobilov so imeli koristi od odsotnosti globalnih konkurentov v Rusiji, ki je napadla Ukrajino februarja 2022, zaradi česar so državo zapustile zahodne svetovne znamke.

Leto 2023 je bilo zelo pomembno za kitajska EV, ki so cenejša od modelov, ki so jih izdelali konkurenti drugje. Zato so lahko prodrli v Evropo, Avstralijo in jugovzhodno Azijo.

Po podatkih Združenja se je leta 2023 kitajski izvoz osebnih avtomobilov v primerjavi z letom 2022 povečal za 62 %. Več kot četrtina izvoženih vozil je bila električnih. Izvoz vseh EV, vključno z baterijskimi EV, priključnimi hibridi in vozili na vodikove gorivne celice, se je povečal za 70 %.

Samo decembra 2023 je vodilni na trgu EV, BYD, iz Kitajske izvozil 36.095 vozil, sledita mu SAIC s 19.427 enotami in Tesla z 18.334 enotami.

Kitajski proizvajalci avtomobilov se vse bolj širijo v tujino, zlasti ker je domače gospodarstvo lani izgubilo zagon

Januarja 2023 je proizvajalec EV Tesla znižal cene na Kitajskem, da bi pritegnil stranke in ustavil upočasnjeno rast prodaje. Ta poteza je sprožila cenovno vojno med proizvajalci EV. Več deset proizvajalcev avtomobilov je sledilo temu, da bi ostali konkurenčni. Cenovna vojna je povečala prodajo, vendar je ogrozila dobičkonosnost celotne industrije.

BYD je lani septembra poslal veliko delegacijo na avtomobilski salon v Nemčijo, kjer je napovedal, da namerava leta 2023 podvojiti število trgovskih partnerjev v Evropi in povečati prodajo v tujini na 250.000 v primerjavi s približno 56.000 leta 2022.

Decembra 2023 je BYD napovedal, da bo zgradil tovarno EV na Madžarskem, kar bo njegova prva tovarna osebnih avtomobilov v Evropi. V Komaromu na Madžarskem že ima tovarno avtobusov.
 

Zaskrbljenost zaradi širitve kitajskih vozil na tuje trge

V zadnjih letih se je na večjih avtomobilskih trgih povečala zaskrbljenost zaradi morebitne poplave kitajskih vozil iz podjetij s presežnimi zmogljivostmi na Kitajskem.

ZDA večinoma zapirajo kitajski uvoz z visokimi carinami, EU pa je septembra 2023 uvedla proti-subvencijsko preiskavo, osredotočeno na nizkocenovna električna vozila iz te države. Kitajska je preiskavo EU obsodila kot protekcionistično.




Viri: Factiva, The Wall Street Journal, CNN, The Associated Press

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
 
Kitajski proizvajalci EV si agresivno prizadevajo za širitev na evropske trge
 
Avtomobilska industrija v letu 2023



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: