Načrti kitajskih proizvajalcev EV za proizvodnjo avtomobilov v Evropi
Mnogi kitajski proizvajalci avtomobilov načrtujejo vzpostavitev proizvodnih in montažnih obratov za električna vozila (EV) v Evropi.
Njihov cilj je povečati prodajo na evropskem trgu, saj se povpraševanje po avtomobilih na Kitajskem, ki je največji avtomobilski trg na svetu, upočasnjuje.
Nižje cene kitajskih EV bodo velik izziv za evropske avtomobilske proizvajalce. Evropski uvoz na Kitajskem proizvedenih EV je močno narasel, zato se evropski proizvajalci EV bojijo, da jih bodo izločili iz domačega trga.
V odgovor je EU uvedla uvozne tarife za EV kitajske proizvodnje z argumentom, da prejemajo znatne državne subvencije. To posledično ustvarja spodbudo za kitajske proizvajalce avtomobilov, da postavijo tovarne v Evropi.
Načrti kitajskih proizvajalcev EV za naložbe v Evropi
Chery Auto
Chery Auto, največji kitajski proizvajalec avtomobilov glede na obseg izvoza, je ustanovil skupno podjetje z EV Motors iz Španije, z namenom odprtja svojega prvega evropskega proizvodnega obrata v Barceloni.Proizvodnja naj bi se začela že v letu 2024, pri čemer bosta večinska lastnika EV Motors in Chery proizvajala svoja vozila.
Chery se tudi že pogovarja o gradnji nove tovarne v Italiji, v tem desetletju pa si želi postaviti tudi tovarno v Združenem kraljestvu.
BYD
BYD, ki je največji svetovni proizvajalec EV, načrtuje, da bo vse avtomobile, ki jih prodaja v Evropi, izdeloval lokalno, kar je javno povedal tudi na letošnjem avtomobilskem salonu v Parizu.BYD načrtuje proizvodnjo sestavnih delov v Evropi ter sestavljanje baterijskih paketov v tovarnah na Madžarskem in v Turčiji, pri čemer bo iz Kitajske uvažal samo baterijske celice.
Leapmotor
Leapmotor naj bi v Evropi začel sprejemati naročila za mestni avtomobil in SUV, sta septembra sporočila proizvajalec avtomobilov in njegov partner Stellantis, medtem ko širita svojo ponudbo poceni EV v regiji.Kompaktni mestni avtomobil T03 EV bodo sestavljali v Evropi, v Stellantisovi tovarni Tychy na Poljskem. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares je povedal, da razmišljajo tudi o tem, da bi tudi SUV C10 lahko izdelovali v Evropi.
Stellantis ima 51 % delež v skupnem podjetju z Leapmotor in ima ekskluzivne pravice za gradnjo, izvoz in prodajo izdelkov Leapmotor zunaj Kitajske.
SAIC Motor
SAIC, ki je 2. največji kitajski avtomobilski izvoznik in izdeluje avtomobile znamke MG, je septembra izjavil, da izbira lokacijo za tovarno EV v Evropi.SAIC že ima en obrat za dele v Amsterdamu na Nizozemskem, načrtuje pa tudi odprtje obrata v Franciji, da bi zadovoljil tamkajšnje naraščajoče povpraševanje.
XPENG
Tudi proizvajalec EV XPeng razmišlja o postavitvi tovarne v Evropi, da bi se izognil EU carinam na uvožena EV iz Kitajske.GEELY
Geely išče ustrezne lokacije za tovarno v Evropi. Pogovori z Varšavo o tovarni EV na Poljskem že potekajo.GAC
Kitajski proizvajalec avtomobilov GAC, ki je v državni lasti, je za Reuters povedal, da se zanima za proizvodnjo EV v Evropi, da bi se izognil EU carinam. Njegov cilj je, da v tujini do leta 2030 proda 500.000 EV.V Evropi trenutno še ne prodaja EV, vendar je na pariškem avtomobilskem salonu predstavil električni SUV, prilagojen evropskemu trgu.
Great Wall Motor
Madžarska vlada se pogaja s kitajskim proizvajalcem športnih terencev Great Wall Motor, da bi ta na Madžarskem postavil svojo prvo evropsko tovarno.Maja letos je Great Wall Motor zaprl pisarno v Münchnu in odpustil vseh 100 zaposlenih, pri tem pa sporočil, da se ne želi popolnoma umakniti iz Evrope.
Dongfeng Motor Group
Dongfeng Motor Group se dogovarja o gradnji tovarne EV v Italiji, a mora pred dokončno odločitvijo še oceniti prodajne možnosti v Evropi.Viri:
- Factiva
- Reuters
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Napovedi za evropski avtomobilski trg v letu 2025
Rast povpraševanja po hibridih drobi evropski avtomobilski trg
Posledice dodatnih, 38,1 % carin na kitajska EV
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.