Napovedi za evropski avtomobilski trg v letu 2025

torek, 15. oktober 2024
 

Ključni poudarki

Glede na zadnjo, oktobrsko napoved Fitch Solutions, se bo prodaja vozil v Evropi v letu 2024 medletno povečala za 5,7 % na 19,51 mio enot.

V letu 2025 bo bolj podporno makroekonomsko okolje v Evropi, ki bo posledica močnejše gospodarske rasti in nižjih stroškov zadolževanja, zagotovilo možnosti za nadaljnjo rast prodaje vozil v regiji, čeprav bo stopnja rasti nižja kot leta 2024.

Prodaja vozil naj bi se v Evropi leta 2025 medletno povečala za 3,9 % na 20,27 mio enot, pri čemer bo prodaja osebnih vozil narasla za 4,1 %, prodaja komercialnih vozil pa za 2,5 %.

Hibridna vozila bodo leta 2025 presegla druge segmente na evropskem trgu osebnih vozil, medtem ko lahko trg električnih vozil (EV) pričakuje izzive pri prehodu od zgodnjih uporabnikov na množični trg.

V globalni primerjavi naj bi bila v letu 2025, Evropa 3. najuspešnejša regija s 3,9 % rastjo prodaje. Najvišjo rast prodaje naj bi dosegla regija Bližnjega vzhoda in Afrike (6,1 %), najnižjo pa Azija, kjer naj bi prodaja v prihodnjem letu upadla za -0,1 %. Rast prodaje v ZDA naj bi v prihodnjem letu dosegla 2,4 %, v Afriški regiji pa 4,7 %.

Za leto 2025 Fitch Solutions napoveduje, da bo Bolgarija zaradi močnega domačega povpraševanja, država z najvišjo stopnjo rasti na lokalnem avtomobilskem trgu (+10,1 %). Sledile ji bodo Ciper (+9,1 %), Avstrija (+7,3 %), Ukrajina (+6,5 %) in Rusija (+6,2 %).

Nasprotno pa bodo nekatere druge evropske države verjetno manj uspešne, pri čemer imajo najslabše napovedi Severna Makedonija (-1,1 %), Islandija (-0,6 %), Luksemburg (-0,6 %), Belorusija (+0,4 %) in Nizozemska ( +0,6 %).

Na splošno Fitch Solutions ocenjuje, da se bo na 26 evropskih trgih leta 2025 stopnja rasti upočasnila v primerjavi z letom 2024, medtem ko se bo na 17 od njih povečala.


 

Trg električnih vozil (EV): izzivi pri prehodu od zgodnjih uporabnikov na množični trg

Na evropski trg EV bo v letu 2025 pozitivno vplival val lansiranj novih modelov, ki bodo cenovno bolj konkurenčni. Poleg tega nekateri ključni trgi ohranjajo državne spodbude za EV, čeprav nižje v primerjavi s prejšnjimi leti. Te spodbude in nižje cene EV, zagotavljajo večje povpraševanje ob vse večji ozaveščenosti potrošnikov.

Vendar se bo evropski trg EV v letu 2025 soočal z več izzivi, ki predstavljalo oviro za rast trga:
  • Povišane cene bodo še naprej pomembna ovira, pri čemer cenovna pariteta z vozili z motorjem z notranjim zgorevanjem verjetno ne bo dosežena pred letom 2026–2027.
  • Nedavna uvedba tarif EU za EV, proizvedena na Kitajskem, bo zvišala njihove cene pri nekaterih modelih, kar bo zmanjšalo njihovo konkurenčno prednost.
  • Poleg tega bo polnilna infrastruktura, ki še vedno velja za uporabniku ne posebej prijazno in nima zadostne pokritosti za spodbujanje široke uporabe EV, še naprej ovirala mnoge potrošnike pri prehodu na EV.
  • Potencialni kupci se tudi previdni glede dolgoročnega ohranjanja vrednosti EV.
  • Vladne spodbude za nakup EV so na splošno nižje kot v prejšnjih letih, kar lahko zmanjša finančno privlačnost prehoda na EV.

Fitch Solutions napoveduje, da bo evropska prodaja osebnih EV v letu 2024 dosegla 3,33 mio enot. V letu 2025 naj bi se prodaja medletno povečala za 20,7 % na 4,02 mio enot.

Stopnja prodora osebnih EV naj bi v Evropi leta 2024 dosegla 20,6 %l, leta 2025 pa 23,8 %.

Hibridna vozila naj bi leta 2025 presegla druge segmente na evropskem trgu osebnih vozil. To je posledica vse večjega povpraševanja po tem segmentu vozil, kjer potrošniki vidijo kar nekaj prednosti, kot so dobro razmerje med ceno in kakovostjo, boljši izkoristek goriva ter odsotnost skrbi glede dosega in ohranjanja vrednosti vozila.


 

Francija: Znižanje obrestnih mer bo leta 2025 spodbudilo rast prodaje vozil

Zaradi sproščanja denarne politike ECB ter posledično nižjih stroškov izposojanja se bo v letu 2025 povpraševanje po vozilih povečalo.

Po napovedih se bo v Franciji skupna prodaja vozil v letu 2024 medletno povečala za 4,5 % na 2,3 mio enot, v letu 2025 pa naj bi prodaja zrasla za 5,9 % na 2,4 mio enot.

Leta 2025 bo segment EV še naprej glavno gonilo rasti francoskega trga osebnih avtomobilov. Po napovedih se bo prodaja EV medletno povečala za 30,8 % in dosegla 667.775 enot ter predstavljala 34,2 % celotne prodaje osebnih avtomobilov. Ta rast bo podprta z nadaljnjo širitvijo infrastrukture za polnjenje EV, vladnimi spodbudami in uvedbo novih modelov.

Segment avtomobilov z motorjem z notranjim izgorevanjem, naj bi se v letu 2025 medletno zmanjšal za -3,1 % na 1,3 mio enot. Ta trend naj bi se nadaljeval v celotnem prihodnjem desetletju, pri čemer bodo na trgu vse bolj prevladovala EV. Ta naj bi do leta 2033 predstavljala 77,3 % celotne prodaje.

Na francoski trg EV bodo negativno vplivale nedavne uvedbe EU carin na EV, proizvedena na Kitajskem. Te tarife bodo zvišale cene modelov EV, proizvedenih na Kitajskem, kar bo negativno vplivalo na povpraševanje po EV.
 

Nemčija: gospodarske negotovosti in ukinjene subvencije ovirajo rast avtomobilskega trga

Zaradi močne rasti prodaje vozil v Nemčiji v prvem polletju 2024 naj bi skupna prodaja vozil leta 2024 medletno zrasla za 5,5 % in dosegla 3,4 mio enot.

Obseg prodaje vozil v Nemčiji bo v letu 2024 ostal več kot -25 % nižji v primerjavi z letom 2019.

V letu 2025 naj bi se skupna prodaja vozil medletno povečala za 2 % na 3,5 mio enot.

V preostanku leta 2024 in v letu 2025 ostajajo gospodarske negotovosti ter ukinjene subvencije velika ovira za večjo prodajo vozil v srednjeročnem obdobju (2025–2028).

Nemški potrošniki po ukinitvi državnih subvencij spet dajejo prednost vozilom z motorjem z notranjim izgorevanjem.

Fitch Solutions napoveduje, da se bo prodaja EV v Nemčiji leta 2024 medletno znižala za -15,9 %, nato pa se bo v letu 2025 nekoliko okrepila z medletno rastjo v višini 17,2 %.

Stopnja prodora EV v Nemčiji bo leta 2024 upadla na 18,1 % (z 22,6 % leta 2023), nato pa se leta 2025 povečala za 17,2 %. Obseg prodaje EV se bo v Nemčiji letos zmanjšal s 699.943 enot v letu 2023 na 588.407 enot.
 

Združeno kraljestvo: obetavne napovedi glede prodaje vozil

Skupna prodaja vozil v Združenem kraljestvu naj bi po ocenah v letu 2024 narasla za 4,4 %, v letu 2025 pa za 2,5 %. Skokovit porast prodaje bo beležil predvsem segment EV.

Ključni dejavniki za pozitivne obete glede domače prodaje vozil vključujejo znižanje obrestnih mer Bank of England ter posledično nižjih stroškov izposojanja, ohlajanje inflacije ter povečanje kupne moči potrošnikov.
 

Italija: avtomobilski sektor je na dobri poti k rasti

V Italiji je povpraševanje po vozilih razmeroma veliko. Tudi italijansko makroekonomsko ozadje ostalo dokaj ugodno za domači avtomobilski trg zaradi nadaljnjega upadanja inflacije in pričakovanih znižanj obrestnih mer s strani ECB v 2. polovici leta 2024 in v letu 2025.

Skupna prodaja vozil naj bi v Italiji v letu 2024 narasla za 6,1 % na 1,9 mio enot. V letu 2025 naj bi prodaja narasla za 4,1 % na 1,98 mio enot.

Negativna tveganja za uspešnost italijanskega avtomobilskega trga vključujejo nekoliko počasno gospodarsko rast v letu 2025, kar bi lahko zmanjšalo zaupanje potrošnikov in podjetij.

Kljub temu, da italijanski avtomobilski trg omejuje počasen prehod na EV v primerjavi z drugimi državami v regiji, so obeti za sprejetje EV v Italiji v dolgoročnem obdobju do 2033, ugodni.

Povpraševanje po vozilih z nizkimi emisijami naj bi se povečalo, ko bodo EV bližje doseganju cenovne paritete z vozili z motorjem z notranjim izgorevanjem.

Tudi nadaljnja širitev domačega omrežja infrastrukture za polnjenje EV bo povečala povpraševanje po EV.

Fitch Solutions napoveduje, da bo se bo prodaja osebnih EV v Italiji v obdobju 2024–2033 v povprečju povečevala po 24,4 % letni stopnji ter leta 2033 dosegla obseg prodaje 1,2 mio enot.


Viri:
  • Factiva
  • Fitch Solutions
  • Weekly Emerging Markets Monitor
  • BMI
  • Automotive News Europe


 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Rast povpraševanja po hibridih drobi evropski avtomobilski trg

Možna zaprtja VW tovarn poudarjajo negotov položaj nemške avtomobilske industrije

Posledice dodatnih, 38,1 % carin na kitajska EV




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: