Možna zaprtja VW tovarn poudarjajo negotov položaj nemške avtomobilske industrije
Zaprtje nekaterih VW tovarn bo pospešilo upad proizvodnje vozil
2. septembra 2024 je Volkswagen (VW) razkril, da razmišlja o zaprtju dveh tovarn v Nemčiji; vsaj enega večjega obrata za proizvodnjo vozil in ene tovarne komponent.To je posledica nadaljnjih prizadevanj uprave VW za zniževanje stroškov, ob upočasnjenem povpraševanju po vozilih v Nemčiji in na izvoznih trgih.
Lokalni mediji poročajo, da gre verjetno za VW tovarni v Osnabrücku na Spodnjem Saškem in v Dresdnu na Saškem.
VW je tudi izjavil, da bo nadaljeval s pregledom svojih proizvodnih linij v Nemčiji, zlasti proizvodnih linij električnih vozil (EV), zaradi šibkejšega povpraševanja po EV znamke VW v Evropi in na drugih izvoznih trgih.
Analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da bo zaprtje nekaterih tovarn VW pospešilo upad proizvodnje vozil.
Skupna proizvodnja vozil v Nemčiji bo po ocenah leta 2024 medletno upadla za -4 %, leta 2025 pa naj bi ponovno zrasla za 3,8 %.
Preberite še: Volkswagen opozarja na možnost zaprtja tovarne v Nemčiji
Nemško proizvodnjo vozil čakajo vse večji izzivi
Vse večja konkurenca kitajskih EV v Evropi, sankcije proti Rusiji, trenutna cenovna vojna EV in šibkejše povpraševanje na Kitajskem po vozilih, izdelanih v Nemčiji, so povečali ovire, s katerimi se sooča proizvodnja vozil v Nemčiji.V primeru, da bi VW, ki je glavni avtomobilski proizvajalec v Nemčiji, začel zapirati tovarne, bi to lahko pospešilo upad nemške avtomobilske industrije v obdobju 2025–2033.
Kombinacija dejavnikov, kot so zmanjšan izvoz na tradicionalne trge, vse večje trgovinske ovire (ukinjene subvencije), razmeroma slabi demografski obeti v naslednjem desetletju in prihajajoči konec motorjev z notranjim zgorevanjem, bo prispevala k upadu nemške proizvodnje vozil v prihodnjih letih.
Analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da bo nemška proizvodnja vozil v letih 2025–2033 v povprečju medletno rasla le za 0,5 %, pri čemer naj bi obseg proizvodnje leta 2033 dosegel 4,5 mio enot.
Približno 70 % nemške proizvodnje osebnih vozil je namenjeno izvozu. Negotovost izvoznega trga, še posebej Kitajske in Združenega kraljestva, ter vse večja konkurenca kitajskega, indijskega in južnokorejskega izvoza vozil po vsem svetu, bo srednjeročno ostala močna ovira za nemško proizvodnjo vozil.
Med izzive, s katerimi se bo soočala nemška proizvodnja vozil v prihodnjih letih, sodi tudi kriza v Rdečem morju, ki se je začela decembra 2022 in bo po ocenah trajala vse do leta 2025. Zaradi te krize bodo stroški pošiljanja ostali visoki, nastajale pa bodo tudi dodatne zamude v dobavnih verigah, kar bo preprečilo hitrejšo rast proizvodnje vozil.
Preberite še: Kriza v Rdečem morju je prizadela globalne dobavne verige
Povišane uvozne tarife, ki jih je EU uvedla za kitajska EV v juniju 2024, bodo nekoliko podprle nemško proizvodnjo vozil v srednjeročnem obdobju, saj bodo kitajske proizvajalce EV spodbudile k vzpostavitvi lokalnih proizvodnih enot, da bi se izognili višjim tarifam.
Analitiki Fitch Solutions ocenjujejo, da bo partnerstvo med VW in kitajskim proizvajalcem avtomobilov Xpengom verjetno povzročilo, da bo Xpeng vzpostavil montažne dejavnosti v nemških tovarnah VW.
Preberite še: Posledice dodatnih, 38,1 % carin na kitajska EV
Nemški proizvajalci originalne opreme bi lahko v obdobju 2024-2026 tudi povečali izvoz v Indijo, saj že vzpostavljajo dobavne verige za dolgoročno sodelovanje z Indijo, potem ko je indijska vlada v Q1 2024 ublažila uvozne ovire za vozila. Indijska vlada je objavila, da bo začasno znižala uvozne dajatve na EV za proizvajalce originalne opreme, ki vložijo vsaj 500 mio USD v lokalno proizvodnjo s stopnjo lokalizacije (delež sestavnih delov EV, pridobljenih lokalno) v višini 25 % v 3 letih in v višini 50 % do 5. leta. Proizvajalci originalne opreme, ki izpolnjujejo pogoje, bodo imeli znižano uvozno dajatev v višini 15 % (trenutno znašajo uvozne dajatve med 70 % in 100 %) za do 8.000 EV v vrednosti manj kot 35.000 USD letno.
BMI indeks privlačnosti trgov (RRI) za avtomobilsko proizvodnjo v Evropi
Fitch Solution v okviru Business Monitor International kvartalno pripravlja indeks privlačnosti trgov za proizvodnjo vozil (Autos Production Risk/Reward Index – RRI). Indeks temelji na tveganjih in prednostih posameznih trgov.Trenutno se na RRI indeksu za Q3 2024, Nemčija uvršča na 5. mesto v Evropi in na 12. mesto v svetu.
Nemčija je uvrščena za Francijo, Združenim kraljestvom, Avstrijo in Španijo, delno zaradi višjih stroškov poslovanja v Nemčiji (komunalne storitve, delo in davki), ter splošne visoke ravni birokratskih ovir, ki jih morajo vlagatelji premagati na nacionalni ravni in ravni EU. To poudarja slabe obete in vse večje izzive za nemško proizvodnjo vozil v prihodnjih letih.
Indeks privlačnosti trgov (RRI) za avtomobilsko proizvodnjo v Evropi za Q3 2024
Država | RRI ocena | Regionalna uvrstitev države | Globalna uvrstitev države |
---|---|---|---|
Francija | 32,1 | 1 | 7 |
Združeno kraljestvo | 32,9 | 2 | 9 |
Avstrija | 33,1 | 3 | 10 |
Španija | 34,1 | 4 | 11 |
Nemčija | 34,8 | 5 | 12 |
Poljska | 35,4 | 6 | 13 |
Češka | 38,5 | 7 | 16 |
Švedska | 40,3 | 8 | 19 |
Turčija | 41,3 | 9 | 20 |
Slovaška | 42,8 | 10 | 22 |
Rusija | 44,2 | 11 | 24 |
Portugalska | 45,9 | 12 | 26 |
Nizozemska | 46,2 | 13 | 27 |
Belgija | 47,3 | 14 | 28 |
Italija | 49,5 | 15 | 29 |
Kazahstan | 49,9 | 16 | 30 |
Madžarska | 51,9 | 17 | 32 |
Finska | 54,0 | 18 | 34 |
Romunija | 58,5 | 19 | 39 |
Slovenija | 59,2 | 20 | 40 |
Srbija | 60,6 | 21 | 41 |
Belorusija | 66,7 | 22 | 47 |
Uzbekistan | 67,1 | 23 | 49 |
Ukrajina | 67,8 | 24 | 51 |
Bolgarija | 70,7 | 25 | 53 |
RRI ocena do 100, pri čemer najnižja ocena predstavlja najprivlačnejši trg z najmanj tveganji.
Viri:
- Factiva
- Fitch Solutions
- Business Monitor International
- Volkswagen
Preberite tudi:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Gospodarstvo ter možnost vstopa na nemški trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.