Volkswagen opozarja na možnost zaprtja tovarne v Nemčiji

četrtek, 05. september 2024
 

Vse večja šibkost evropskega avtomobilskega sektorja

Volkswagnov predlog, da bo morda moral prvič v zgodovini zapreti tovarno v Nemčiji, je sprožil pogajanja z njegovim močnim sindikatom in poudaril vse večjo šibkost evropskega avtomobilskega sektorja.

Rastoči stroški energije, inflacija, upočasnitev prodaje električnih vozil (EV) in vzpon kitajskih proizvajalcev EV so močno prizadeli evropske avtomobilske proizvajalce.

Vodstvo družbe VW je 2. septembra opozorilo na možnost zaprtja tovarne, saj program uspešnosti pri osrednji blagovni znamki VW, o katerem se je decembra 2023 dogovorila z vodji sindikatov, po slabih rezultatih v 1. polovici 2024, ne bo več zadostoval za doseganje ciljev dobička.

»Gospodarsko okolje je postalo še težje in na evropski trg vstopajo novi konkurenti," je v izjavi dejal izvršni direktor Oliver Blume.

Blagovna znamka VW, ki je prodajno največja v skupini VW, je v 1. polletju 2024 prispevala manj kot 1/10 celotnega dobička iz poslovanja. Njena marža je znašala le 2,3 %, oziroma 3,6 % brez stroškov programa odpravnin.

Medtem ko družba ne razkriva rezultatov svojega poslovanja z EV, pa so analitiki mnenja, da so za šibko donosnost krivi slabi rezultati električnih modelov ID.3 in ID.4.

Le nekaj dni preden je VW objavil decembrski dogovor s sindikatom, je nemška vlada nepričakovano preklicala subvencije za EV. To je še zmanjšalo interes kupcev, ki so že tako previdni zaradi neenotne javne polnilne infrastrukture in visokih cen EV.

Prodaja EV je v Nemčiji letos strmo upadla. Število novih registracij Tesle je v Nemčiji v 1. polletju 2024 upadlo za -41 % v primerjavi z enakim obdobjem leta 2023.

Da bi družba spravila finance znamke VW nazaj v ustaljene tirnice, si vodstvo družbe prizadeva za bolj radikalne korake, kot so bili mogoči po prejšnjem sindikalnem dogovoru. Predvsem si želijo razveljaviti sporazum o izključitvi obveznega odpuščanja, ki je veljal od leta 1994.

Daniela Cavallo, vodja sindikata, ki vodi VW svet delavcev, je napovedala, da se bodo borili proti tej potezi, ki je predpogoj za morebitno zaprtje tovarne v Nemčiji. Za slabo uspešnost znamke VW, sindikat krivi napačne korake vodstva, kot je bila odločitev o zavrnitvi hibridov kot nišne tehnologije. Kupci avtomobilov namreč bolj gravitirajo k hibridnim vozilom, predvsem zaradi enostavnejšega polnjenja in nižjih cen v primerjavi z EV.

Nemški minister za gospodarstvo in varstvo podnebja Robert Habeck je pozval k dolgoročnemu razmišljanju in tesnemu usklajevanju s socialnimi partnerji pri VW. Dejal je, da vlada pripravlja davčne olajšave za EV kot del novega načrta rasti.

Tudi VW mora od naslednjega leta izpolnjevati veliko strožje evropske emisijske standarde. Njegovi izpusti ogljika v voznem parku so bili lani za 24,2 % višji, kot bi morali biti leta 2025, v primerjavi z 19,6 % pri Mercedes-Benzu in 9,7 % pri BMW.

VW bo moral tekmovati tudi s cenejšimi, hitrejšimi kitajskimi proizvajalci EV, ne samo na Kitajskem, ampak vedno bolj tudi v Evropi. Kitajski proizvajalci imajo po ocenah industrije kar 30 % stroškovno prednost.

Po podatkih JATO Dynamics je kitajski BYD, ki je lani po prodaji prehitel VW na Kitajskem, v 1. polletju 2024 v Evropi prodal približno 17.000 vozil, kar je 14.000 več kot v enakem obdobju leta 2023. Letos je bil BYD tudi glavni sponzor nogometnega prvenstva EURO 2024.

Šibka dobičkonosnost znamke VW bremeni celotno skupino VW, ki vključuje tudi donosne luksuzne znamke, kot sta Porsche in Audi. Druge blagovne znamke v lasti skupine, kot sta Škoda in SEAT, so v zadnjih letih poročale o višjih maržah kot VW.
 

Nemčija ni več konkurenčna proizvodna lokacija

Stroški dela v Nemčiji so po analizi nemškega združenja avtomobilske industrije najvišji v Evropi.

Strošek delavca v nemški avtomobilski industriji je bil lani približno 62 EUR na uro.

Za primerjavo, strošek delavca v češki avtomobilski industriji je bil lani 23 EUR na uro, strošek delavca v španski avtomobilski industriji pa 29 EUR na uro.

Na Madžarskem, kjer BYD gradi tovarno, da bi se izognili carinam EU, so avtomobilski delavci plačani le 16 EUR na uro.

V Nemčiji so se prav tako zvišali stroški energije, odkar je država zaradi vojne v Ukrajini izgubila dostop do poceni ruskega plina.


 
  • Viri:
  • Factiva
  • The Wall Street Journal
  • Dow Jones
 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Napovedane naložbe v proizvodnjo kitajskih EV v Evropi

Gospodarstvo ter možnost vstopa na nemški trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: