Južnokorejski trg oskrbe hišnih ljubljenčkov je v razcvetu

četrtek, 07. marec 2024
 

6 mio gospodinjstev ali vsako 4. gospodinjstvo v Južni Koreji ima hišnega ljubljenčka 

Južna Koreja je pomemben akter na globalnem trgu oskrbe hišnih ljubljenčkov. Država je bila leta 2023 na 14. mestu v svetu in se ponaša z letno stopnjo rasti, ki presega 10 %.

Po podatkih, ki jih je objavila družba za globalne tržne analize Euromonitor, je južnokorejski trg oskrbe hišnih ljubljenčkov leta 2023 dosegel 2,45 mlrd USD ali približno 2,26 mlrd EUR.

 
Trg je v zadnjih 10 letih dosegel impresivno rast, saj se je od leta 2013 potrojil, medtem ko je trg v drugih državah v zadnjem desetletju v povprečju dosegel 1,9 kratno povečanje.

K tej izjemni širitvi trga je prispevalo več dejavnikov. Zaradi pandemije Covid-19, zlasti v njenem začetnem valu leta 2020, so številna enoosebna gospodinjstva in tisti, ki so delo opravljali na daljavo, v svoje domove sprejeli hišne ljubljenčke. Ta trend se odraža tudi v podatkih južnokorejskega Ministrstva za kmetijstvo, prehrano in podeželje, ki kažejo, da je leta 2022 število gospodinjstev s hišnimi ljubljenčki v Južni Koreji doseglo 6 mio, kar predstavlja približno 1 od 4 gospodinjstev.
 

Razcvet trga ponuja tudi številne poslovne priložnosti 

Naraščajoče število lastnikov hišnih ljubljenčkov spodbuja tudi porast podjetij, izdelkov in storitev, povezanih s hišnimi ljubljenčki.

Podatki državnega notranjega ministrstva so razkrili, da je februarja 2024 število takšnih podjetij preseglo 40.000, pri čemer je bilo 11.154 lekarn za živali in 9.610 trgovin za nego hišnih ljubljenčkov.

Na trgu so pojavljajo novi ponudniki različnih storitev, ki vključujejo:
  • trgovine z izdelki za hišne ljubljenčke
  • salone za nego
  • pasje šole za usposabljanje
  • najem prostorov za pse
  • tehnološke rešitve (biometrično prepoznavanje, aplikacije za varstvo hišnih ljubljenčkov, DNK testi za živali, aplikacije za zdravstveno varstvo, odkrivanje znakov bolezni s pomočjo AI, spremljanje hišnih ljubljenčkov na daljavo,…)
  • posebne spletne platforme, ki na enem mestu združujejo vrsto storitev, vključno z ocenami vedenja psov, brezplačnimi posvetovanji s strokovnjaki za šolanje hišnih ljubljenčkov in storitve iskanja trenerjev za prilagajanje vedenja
  • veterinarske storitve.

Veterinarska industrija je še posebej v razcvetu. Podatki Korejskega združenja za izdelke za zdravstveno varstvo živali razkrivajo, da se je domači trg zdravil za živali leta 2021 povečal za 10 % in dosegel 1,3 trln KRW ali približno 920 mio EUR.


 

Načrti za dvig domače industrije oskrbe hišnih ljubljenčkov 

Ob spoznanju potenciala industrije je južnokorejsko ministrstvo za kmetijstvo avgusta 2023 predstavilo načrt za dvig domače industrije oskrbe hišnih ljubljenčkov na vrednost 15 trln KRW (10,6 mlrd EUR) do leta 2027. Na ministrstvu menijo, da sta aktiviranje domačega trga in širitev na svetovni trg nujna za odziv na hitro spreminjajoče se tržne dejavnike, kot so humanizacija hišnih ljubljenčkov, tehnološke inovacije in demografski premiki.

Poudarek bo na hrani za hišne živali, zdravstvu in razvoju javnih programov zavarovanja hišnih ljubljenčkov. Cilj vlade je povečati izvoz hrane za hišne živali za 3,4-krat na 462,4 mio EUR do 2027.

Poleg finančne podpore za izbrana zagonska podjetja vlada v prihodnjih letih namenja več kot 22,6 mio EUR za financiranje raziskav in razvoja v segmentih, kjer povpraševanje hitro raste, na primer v digitalnem zdravstvu in tehničnih predmetih za hišne ljubljenčke, kot so robotske igrače in nosljivi izdelki.

V središču tega načrta je družbeni premik v dojemanju hišnih ljubljenčkov, ki v tej državi, ki se spopada z najnižjo stopnjo rodnosti na svetu in naraščajočim številom enočlanskih gospodinjstev, zdaj niso več le spremljevalci, ampak se štejejo za sestavni del družine.
 

Napoved EIU na južnokorejsko gospodarstvo

EIU napoveduje, da se bo realna rast BDP Južne Koreje v letu 2024 pospešila na 2,2 % z ocenjenih 1,3 % v letu 2023, saj bosta krepitev zunanjega povpraševanja in omilitev denarne politike dvignila zasebno potrošnjo in naložbe v drugi polovici tega leta. Zmanjšana fiskalna poraba bo zadržala gospodarsko rast.

Poslovno okolje Južne Koreje naj bi se po napovedih v letih 2024–2028 izboljšalo, kar bo vodilo k dvigu uvrstitve države na lestvici poslovnega okolja, tako regionalno kot globalno.

EIU pričakuje, da bo maloprodaja v državi do leta 2027 še naprej rasla na podlagi naraščajočega razpoložljivega dohodka gospodinjstev, ki je posledica stalne gospodarske rasti in stabilnega zaposlovanja. Visoka zadolženost gospodinjstev pa bo v prihodnjih letih nekoliko zavirala rast potrošniške porabe.

2 dejavnika, ki bosta dolgoročno bistveno vplivala na trende potrošnje, sta hitro staranje prebivalstva in vse manjše število mladih.


Viri: Factiva, AJU News, Euromonitor, EIU

 

Preberite tudi: 


Gospodarstvo ter možnost vstopa na južnokorejski trg

Južna Koreja je postala 7. največji uvozni trg EU



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: