Južna Koreja je postala 7. največji uvozni trg EU

torek, 19. september 2023

Južnokorejski izvoz v EU se je v prvih 7 mesecih 2023 povečal za 3,5 

Po podatkih korejskega mednarodnega trgovinskega združenja KITA je kljub upadu mednarodne trgovine izvoz Južne Koreje v Evropsko unijo letos narasel.

Južna Koreja je že v prvih 4 mesecih leta 2023 postala 7. največji uvozni trg Evropske unije, pri čemer je prehitela tako Japonsko kot Rusijo.

Vrednost uvoza EU iz Južne Koreje se je v obdobju od januarja do aprila 2023 povečala za 10,7 % na letni ravni, medtem ko se je skupni uvoz EU v istem obdobju zmanjšal za -8,6 %.

V prvih 4 mesecih 2023 je EU uvoz iz Južne Koreje dosegel 26,4 mlrd USD, s čimer se je Južna Koreja uvrstila na 7. mesto najpomembnejših uvoznih trgov EU ter na 3. mesto med ne-evropskimi državami, za Kitajsko in ZDA.

Uvoz v EU iz Južne Koreje v višini 26,4 mlrd USD je prvič presegel obseg uvoza iz Japonske in Rusije, ki je znašal 26,2 mlrd USD oziroma 21,1 mlrd USD. 

Južnokorejski izvoz v EU se je v obdobju od januarja do julija 2023 povečal za 3,5 %, čeprav je celoten izvoz Južne Koreje v tem obdobju upadel za -13 % v primerjavi z enakim obdobjem lani.
 

Uvoz baterijskih materialov 

V prvih 7 mesecih tega leta je EU iz Južne Koreje zabeležila porast uvoza sekundarnih baterijskih materialov. Uvoz katodnih materialov se je povečal za 107 %, uvoz grafita in elektrolitov pa za 190 %.

Ker si EU prizadeva za izgradnjo samozadostnega baterijskega ekosistema, se je južnokorejski izvoz končnih izdelkov in delov v EU v tem obdobju zmanjšal. 

Kljub temu se je južnokorejski izvoz baterijskih materialov povečal na Poljsko in Madžarsko, saj imajo v teh dveh vzhodnoevropskih državah svoje proizvodne obrate 3 največji korejski proizvajalci baterij, LG Energy Solution, Samsung SDI in SK Innovation.

Ker je EU še vedno močno odvisna od uvoza baterijskih materialov, bo po mnenju KITA še naprej uvažala katodne materiale, anodne materiale, elektrolite in ločevalne membrane.
 

Uvoz avtomobilov in avtomobilskih delov 

V obdobju od januarja do julija 2023 se je povečal tudi južnokorejski izvoz avtomobilov v Evropo.

Izvoz električnih vozil v Nemčijo se je povečal za 143,8 %, v Francijo pa za 125,7 %.

Izvoz avtomobilskih delov se je povečal v Nemčijo, na Češko in na Slovaško, saj imata največja južnokorejska proizvajalca avtomobilov, Hyundai Motor in njegovo sestrsko podjetje Kia, na Češkem in Slovaškem proizvodne obrate.
 

Biofarmacevtska industrija 

Na področju biofarmacevtske industrije se je korejski izvoz učinkovin in končnih izdelkov v EU povečal na Madžarsko, v Belgijo, na Nizozemsko in v Italijo.
 

Napovedi KITA 

V KITA ocenjujejo, da bodo sekundarna baterijska, avtomobilska in biofarmacevtska industrija v EU še naprej hitro rasle, kar bo omogočilo širitev izvoza za korejska podjetja.

Po napovedih KITA bo industrija električnih vozil v EU v prihodnjih 5 letih rasla po 16,5 %, industrija litijevih baterij pa po 30 % povprečni letni stopnji.

KITA poleg tega napoveduje, da bo biofarmacevtska industrija v EU do leta 2028 rasla po 24,1 % povprečni letni stopnji, saj se povpraševanje po farmacevtskih izdelkih povečuje zaradi starajoče se družbe in sproščenih predpisov o podobnih bioloških zdravilih.

KITA poudarja nujnost krepitve konkurenčnosti južnokorejskega izvoza z diverzifikacijo izvoznih izdelkov in uporabo preferencialne tarifne obravnave iz sporazuma o prosti trgovini med Korejo in EU.
 

 
 Viri: Factiva, The Korea Herald
 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Globalni trendi na področju biotehnologije
 
Globalni trendi na področju panoge strojev in naprav 
 
Gospodarstvo ter možnost vstopa na južnokorejski trg




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: