Južna Koreja

Gospodarske panoge Južne Koreje

Priložnosti na trgu:

Najbolj perspektivni sektorji so:

Kozmetični izdelki: Južna Koreja je 9. največji trg kozmetike na svetu in predstavlja skoraj 3 % globalnega trga. Uvoz kozmetike se vsako leto povečuje. Kozmetika za nego kože predstavlja največjo uvozno kategorijo, med katero najhitreje raste povpraševanje po izdelkih proti staranju kože. V Južni Koreji zakonodajo kozmetike ureja Ministrstvo za varnost hrane in zdravil (MFDS).

Pametne tovarne: Pametna tovarna je popolnoma integriran tehnološki sistem, ki temelji na celotnem proizvodnem procesu. Koreja si je zastavila cilj, da do leta 2025 več kot 30.000 tovarn deluje z najnovejšimi digitalnimi in analitičnimi tehnologijami. Leta 2020 je korejska vlada v projekte raziskav in razvoja vložila 414,4 mio USD, da bi spodbudila mala in srednje velika podjetja k napredku in nadgradnji avtomatiziranih tehnologij. Projekti raziskav in preizkusnih mest, ki jih financirajo vladni skladi, vključujejo velike podatke, kibernetske fizične sisteme, pametne senzorje, brezžična omrežja in robote za sodelovanje.

Medicinska oprema: Južna Koreja je odvisna od uvoza medicinskih pripomočkov, ki oskrbi približno 60 % celotnega povpraševanja na trgu. Pomemben dejavnik, ki prispeva k uporabi uvožene napredne medicinske opreme in naprav, je hitro rastoča starejša populacija.

Umetna inteligenca (AI): Za Južno Korejo predstavlja AI ključni element za napredek države v sektorju IKT. Vlada je leta 2019 objavila svojo prvo nacionalno strategijo AI, ki vključuje velike naložbe v infrastrukturo AI in večjo uporabo tehnologij AI v vseh panogah. Leta 2020 je vlada izdala Digital New Deal, ki predvideva industrijska in izobraževalna prizadevanja pod vodstvom države glede potencialnih priložnosti v AI. Glavne korejske družbe IKT agresivno sledijo tehnologijam AI, južnokorejska podjetja pa iščejo najsodobnejšo tehnologijo in aplikacije, da bi izboljšala svoje sposobnosti AI in v svoje tehnologije in izdelke uvedla tehnologije AI.


Gospodarstvo

Južna Koreja je 10. največja gospodarska sila na svetu in 4. največja v Aziji. Država je znana po svojem spektakularnem vzponu iz ene najrevnejših držav v razvito državo. Med svetovno finančno krizo je država ohranila stabilno gospodarstvo in je celo v času krize beležila gospodarsko rast. Južna Koreja je močno vključena v mednarodno trgovino in financiranje, zato je posledično zelo občutljiva na zunanje vplive, zlasti s Kitajske.
 

 

Struktura BDP

Kmetijski sektor v Južni Koreji prispeva le 2 % BDP države in zaposluje 4,8 % aktivnega prebivalstva. Glavni kmetijski pridelek je riž, gojijo pa tudi ječmen, pšenico, koruzo in sojo. Pomemben segment je tudi živinoreja. Obdeluje se manj kot četrtina zemlje. Mineralni viri Južne Koreje so omejeni na zlato in srebro.

Storitveni sektor je največji in najhitreje rastoči gospodarski sektor, ki ustvari 63 % BDP in zaposluje več kot 70 % aktivnega prebivalstva.



Vir: EIU; Factiva, april 2021.

 

Industrijski sektor

Industrijski sektor Južne Koreje predstavlja 35 % BDP in zaposluje 25 % delovne sile. Glavne industrijske panoge so tekstilna industrija, jeklarstvo, avtomobilska industrija, ladjedelništvo in proizvodnja elektronskih izdelkov. Južna Koreja je tudi največja svetovna proizvajalka polprevodnikov.

V letu 2020 je Južna Koreja beležila -0,1 % upad industrijske proizvodnje. V letu 2021 naj bi industrijska proizvodnja po napovedih zrasla za 7,1 %, potem pa v letih 2022 in 2023 za 2,3 %, oziroma za 2,9 %.



Predstavljamo dve gospodarski panogi na južnokorejskem trgu:

 

Kemična industrija - trg kozmetičnih izdelkov

V analizo so zajeti izdelki za osebno nego (nega las, nega kože, izdelki za kopanje in tuširanje, izdelki za ustno nego, izdelki za nego moških ter dezodoranti), ter kozmetika in izdelki za ličenje (kozmetika za obraz in oči, izdelki za ličenje ustnic in nohtov ter izdelki za oblikovanje las in barvanje).

Ker sta lepota in videz v korejski kulturi zelo pomembna, obstaja na trgu veliko povpraševanje po lepotnih izdelkih, ki izboljšujejo videz. Južna Koreja je eden izmed 10 največjih trgov kozmetičnih izdelkov na svetu in predstavlja skoraj 3 % globalnega trga.

Velikost trga je bila v letu 2020 ocenjena na približno 9 mlrd EUR. Južnokorejski trg kozmetičnih izdelkov je v preteklih 5 letih beležil povprečno letno rast v višini 4,3 %, za obdobje 2021-2026 pa analitiki napovedujejo, da bo rasel po 5,2 % povprečni letni stopnji.

Izbruh COVID-19 je precej vplival na trg kozmetičnih izdelkov v Južni Koreji. Povečala se je prodaja izdelkov za osebno nego, saj so potrošniki več časa preživeli doma. Drug opazen trend je porast prodaje DIY izdelkov (naredi si sam), predvsem na področju barvanja las in nege nohtov.

Južna Koreja je eden najhitreje spreminjajočih se lepotnih trgov na svetu, ki uvaja vodilne inovacije v industriji in postavlja globalne trende. Številna korejska kozmetična zagonska podjetja so se prebila v svetovni trg. Mnoga mednarodna podjetja tudi prevzemajo korejska kozmetična podjetja, da so na tekočem z najnovejšimi trendi na trgu lepote.

Ekološki in trajnostni kozmetični izdelki postajajo vse bolj pomembni na trgu. Velik potencial na trgu ima segment halal kozmetike. Gre za izdelke, ki jih dovoljuje islamsko pravo in so narejeni po strogih higienskih in verskih načelih. Sprva so bili ti izdelki namenjeni skupnosti, ki sledi islamski zakonodaji, vendar se povpraševanje hitro širi tudi na druge skupine. Bolj kot versko prepričanje je halal lepota predvsem življenjski slog. JNH Cosmetics je bilo prvo podjetje v Južni Koreji, ki je v celoti ponudilo kozmetične izdelke s halal certifikatom, izdelane v Koreji, posebej za muslimansko skupnost. Poleg tega je certifikacija korejske kozmetike v porastu, k čemur pripomore tudi veliko število organov za certificiranje halal (HCB) v državi.

Segment izdelkov za nego kože je v zadnjih 5 letih beležil visoko rast na južnokorejskem trgu kozmetičnih izdelkov. Visoke rasti pa dosega tudi segment izdelkov za nego las, kamor spadajo šamponi, balzami, maske za lase in serumi za lase. To je predvsem posledica želje potrošnikov po ohranjanju zdravih las.

Na trg močno vplivajo inovacije na področju embalaže in oblikovanja, k nadaljnjemu širjenju trga v državi pa vpliva tudi rast maloprodaje in spletne trgovine.

Na južnokorejskem trgu kozmetičnih izdelkov deluje veliko število regionalnih in globalnih konkurentov, kot so Amorepacific Corporation, Nature Republic in The Face Shop Inc, zato na trgu vlada močna konkurenca. Nekatere od večjih blagovnih znamk na trgu, kot so Innisfree, Etude House in Laneige, so v lasti lepotnega in kozmetičnega konglomerata Amorepacific Corporation, ki ima pomemben tržni delež. Na trg vstopajo različni konkurenti, da bi izkoristili še neizkoriščeni potencial trga. Napredno distribucijsko omrežje in strokovno znanje o proizvodnji dajejo proizvajalcem prednost pri razširitvi ponudbe po vsej državi. 

Konkurenti na trgu:

  1. Amorepacific Corporation
  2. Nature Republic
  3. The Face Shop Inc.
  4. Clubclio.Co.Ltd
  5. Dr. Jart+ 

Največji proizvajalci kozmetičnih izdelkov v Južni Koreji 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
LG Household & Health Care Ltd. 6.241,50
AmorePacific Group, Inc. 3.922,63
COSMAX, Inc. 1.100,29
Kolmar Korea Co., Ltd. 1.051,92
Aekyung Industrial Co., Ltd. 464,43
Cosmax BTI, Inc. 418,44
Cosmecca Korea Co., Ltd. 269,77


Vir: Factiva, oktober 2021.
 


Avtomobilska industrija – trg hibridnih in električnih avtomobilov

 
V analizo je zajeta prodaja hibridnih in električnih avtomobilov na drobno, oziroma registracija novih električnih in hibridnih osebnih avtomobilov.

Južnokorejski trg hibridnih in električnih avtomobilov je v obdobju 2016-2020 rasel po 36,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegel vrednost 7,8 mlrd EUR. Povpraševanje po hibridnih in električnih avtomobilih se močno povečuje, saj se njihove nakupne cene znižujejo v skladu z znižanjem stroškov zaradi napredka v baterijski tehnologiji. Poleg tega k rasti trga prispeva tudi nenehno širjenje polnilne infrastrukture in povečana ponudba na trgu. V Južni Koreji se je delež prodaje hibridnih in električnih avtomobilov povečal s 3,2 % celotne prodaje novih avtomobilov v letu 2015 na 15,5 % v letu 2020. Delež prodaje hibridnih in priključnih hibridov v skupni prodaji novih avtomobilov se je povečal s 3 % v letu 2015 na 11,1 % v letu 2020, medtem ko se je delež baterijsko-električnih avtomobilov povečal z 0,2 % v letu 2015 na 4,4 % v letu 2020.

Obseg prodaje se je v letih 2016-2020 povečeval po 34,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegel 223.722 enot. Po napovedih analitikov naj bi obseg trga v obdobju 2021-2025 rasel po 20,8 & povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel 575.247 enot.

Največ na južnokorejskem trgu prodajo hibridnih avtomobilov. V letu 2020 so jih prodali 160.438, kar predstavlja 71,7 % celotnega obsega trga. Električnih avtomobilov so v tem letu prodali 63.284 ali 28,3 % od celotnega obsega trga.

Analitiki napovedujejo, da bo južnokorejski trg hibridnih in električnih avtomobilov v obdobju 2021-2025 rasel po 22,8 % povprečni letni stopnji ter v letu 2025 dosegel vrednost 20,3 mlrd EUR. Prodaja hibridnih in električnih avtomobilov bo v prihodnjih letih še naprej močno rasla, saj bodo nadaljnja znižanja stroškov baterijskih tehnologij omogočila, da se nabavne cene približajo cenam avtomobilov z motorjem z notranjim izgorevanjem. Proizvajalci in strokovnjaki iz industrije pričakujejo, da bodo cene baterij pred koncem napovedanega obdobja padle pod 100 USD /kWh, kar velja za ključno prelomno točko elektrificiranih avtomobilov, da dosežejo pariteto stroškov z avtomobili z motorjem z notranjim izgorevanjem.

Največji konkurenti na trgu so:

  • Hyundai Corporation
  • Kia Motors Corporation
  • General Motors Company
  • Toyota Motor Corporation 

V Južni Koreji se je obseg prodaje hibridnih in električnih avtomobilov v letu 2020 povečal za 54 % in dosegel 223.722 enot. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2016–2020 znašala 34,3 %.

Vrednost južnokorejskega trga hibridnih in električnih avtomobilov se je v letu 2020 zvišala za 56,4 % in dosegla 7,8 mlrd EUR. Povprečna letna stopnja rasti je v obdobju 2016–2020 znašala 36,3 %.

Vrednost trga po letih (v mio EUR) 

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2016 2.319  
2017 3.275 43,8 %
2018 3.593 14,6 %
2019 5.075 34,0 %
2020 7.800 56,4 %



V letu 2025 naj bi južnokorejski trg hibridnih in električnih avtomobilov dosegel obseg 575.247 enot, kar je 157,1 % več kot leta 2020. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2021 - 2025 je 20,8 %.

Analitiki napovedujejo, da bo vrednost južnokorejskega trga hibridnih in električnih avtomobilov v letu 2025 dosegla 20,3 mlrd EUR, kar je 178,8 % več kot leta 2020. Napovedana povprečna letna stopnja rasti za obdobje 2021–2025 znaša 22,8 %. 
 

Napoved vrednosti trga po letih (v mio EUR) 

Leto EUR Povprečna letna
stopnja rasti
2021 9.284 26,3 %
2022 11.913 26,2 %
2023 15.161 23,0 %
2024 17.952 21,5 %
2025 20.320 17,0 %
 
 

Hibridni avtomobili so največji segment na trgu, z 71,7 % tržnim deležem glede na obseg prodaje. 

Tržni deleži glede na obseg prodaje za leto 2020 (v odstotkih)

Hibridni avtomobili 71,7 %
Električni avtomobili 28,3 %
 
 
Južna Koreja predstavlja 8,9 % azijsko-pacifiškega trga hibridnih in električnih avtomobilov glede na vrednost.  

Tržna segmentacija v regiji za leto 2020 (v odstotkih) 

Japonska 40,6 
Kitajska 22,3 %
Južna Koreja 8,9 %
Ostale države v regiji 28,2 %

Največja podjetja na področju proizvodnje motornih vozil v Južni Koreji 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Hyundai Motor Co., Ltd. 82.745,99
Kia Corp. 47.077,27
Ssangyong Motor Co., Ltd. 2.347,32
Hwashin Co. Ltd 840,23
AUTECH Corp. 736,53
Erae Cs Limited 303,85
Dl Motors Co. Ltd. 188,22


Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, povprečne letne stopnje rasti pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, oktober 2021.
 

Poglejte si tudi:

Poslovno sodelovanje s Slovenijo

Poslovanje