Južna Koreja

Gospodarske panoge Južne Koreje



Preučite predstavitve gospodarskih panog po področjih:

Področje


Gospodarstvo ter možnost vstopa na južnokorejski trg

Vpogled v trg

Južna Koreja je eno največjih gospodarstev v Aziji.

Proizvodni sektor je močno razvit in izvozno usmerjen, v njem pa prevladujejo proizvodnja polprevodnikov, vozil in petrokemičnih izdelkov.


Južna Koreja je precej odvisna od zunanjega sektorja, zato je zelo izpostavljena nihanjem v svetovni trgovini. Skupaj s Tajvanom je Južna Koreja glavni izvoznik naprednih polprevodnikov, pri čemer ima močno svetovno prevlado na področju pomnilniških čipov. Okrevanje svetovnega povpraševanja po elektroniki bo v letih 2024-2025 podpiralo proizvodnjo v Južni Koreji.

Storitveni sektor je največji in najhitreje rastoči gospodarski sektor, ki ustvari 62 % BDP in zaposluje okoli 70 % aktivnega prebivalstva.
 
EIU napoveduje, da se bo realna rast BDP Južne Koreje leta 2024 pospešila na 2,2 %, z 1,3 % leta 2023. Gospodarska rast bo podprta s povečano zasebno potrošnjo in krepitvijo zunanjega povpraševanja, kar bo posledično okrepilo naložbe v proizvodnjo. Zmanjšana javnofinančna poraba in višji stroški zadolževanja bodo ovirali gospodarsko rast.

Južna Koreja je bila v letu 2023 29. najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije.

V izvozu Slovenije v Južno Korejo prevladujejo električni stroji in oprema. V tej kategoriji je imela Slovenija v letu 2023 za 10,74 mio EUR izvoza, kar je predstavljalo 18 % celotnega izvoza Slovenije v Južno Korejo.

Iz Južne Koreje je Slovenija lani največ uvažala železo in jeklo (43 % celotnega uvoza Slovenije iz Južne Koreje).
 

Industrijski sektor

Industrijski sektor Južne Koreje predstavlja 36 % BDP in zaposluje približno 1/4 delovne sile. 

Glavne industrijske panoge so tekstilna industrija, jeklarstvo, avtomobilska industrija, ladjedelništvo in proizvodnja elektronskih izdelkov.

V letu 2023 je Južna Koreja beležila -3,9 % upad industrijske proizvodnje. V letu 2024 naj bi industrijska proizvodnja po napovedih EIU zrasla za 5,1 %, potem pa v letih 2025 in 2026 za 3,4 %, oziroma za 2,2 %.

 

Tržni izzivi

  • specifični industrijski standardi
  • nepregledni uvozni predpisi
  • odpor do tujih poslovnih modelov
  • močna konkurenca in cenovni pritiski domačih proizvajalcev
 

Priložnosti na trgu

Južna Koreja ima enega največjih maloprodajnih trgov v Aziji. Svetovna banka državo uvršča med države z visokim dohodkom.

EIU napoveduje, da bo maloprodaja v obdobju 2024–2028 še naprej rasla zaradi naraščajočega razpoložljivega dohodka gospodinjstev, ki je posledica stalne gospodarske rasti in stabilnega zaposlovanja.

Ena od možnih omejitev prihodnje porabe je visoka zadolženost gospodinjstev v državi.

2 dejavnika, ki bosta v prihodnjih letih bistveno vplivala na prihodnje trende potrošnje, sta hitro staranje prebivalstva in vse manjše število mladih.

Južnokorejski tradicionalni maloprodajni trg je razdeljen med 3 velike verige veleblagovnic višjega cenovnega razreda, ki so v lasti chaebol (družinskih konglomeratov), in sicer Lotte Shopping, Shinsegae in Hyundai Department Store, ter med 3 velike verige hipermarketov, Emart, Home Plus in Lotte Mart. Tuji trgovci na drobno imajo v Južni Koreji slabe rezultate zaradi močne konkurence lokalnih trgovcev na drobno, povezanih s chaebolom (južnokorejski družinski konglomerati). Costco Wholesale (ZDA), Ministop (Japonska) in 7-Eleven (Japonska) so edini tuji trgovci na drobno z splošnim blagom v državi.

Kljub izzivom lahko na trgu uspejo tudi tuja podjetja, ki so inovativna in potrpežljiva. Korejski potrošniki so zveste stranke in se hitro prilagajajo novim tehnologijam.

Ker dohodki gospodinjstev naraščajo, so južnokorejski potrošniki vse bolj pripravljeni porabiti denar za vrhunsko in luksuzno blago, zato imajo edinstveni in ekskluzivni izdelki/blagovne znamke, dobre možnosti, da z dobro tržno strategijo prodrejo na trg.

Po pandemiji Covid-19 je zdravje postalo glavna prioriteta za mnoge južnokorejske potrošnike. Ti iščejo bolj naravne alternative, tako pri hrani kot pri negi telesa. Privlači jih estetsko prijetna embalaža s čistimi etiketami in pozitivnimi prehranskimi trditvami.
 

 
Vstop na trg  

  • Vzpostavitev in vzdrževanje močnega poslovnega odnosa je ključnega pomena za uspeh na južnokorejskem trgu.
  • Lokalna prisotnost je nujna za uspeh. Tuja podjetja lahko vzpostavijo sodelovanje z lokalnim predstavnikom ali distributerjem, ali pa ustanovijo podružnico.
  • Korejski potrošniki se hitro prilagajajo novim tehnologijam in inovativni tehnološki izdelki so v državi dobro sprejeti.
  • Večkrat so potrebna prilagajanja korejskim poslovnim partnerjem v zvezi s pogodbenimi pogoji, kot so cena, količina in dobavni pogoji.
  • Močna spletna prisotnost za doseganje potrošnikov je dobra tržna strategija za vstop na južnokorejski trg.


Gospodarske panoge Južne Koreje – Industrija polprevodnikov

Vpogled v trg

Južna Koreja ima pomembno vlogo v svetovnih dobavnih verigah polprevodnikov. Medtem ko imata Evropa in Japonska ključno vlogo pri proizvodnji opreme in kemikalij, potrebnih za proizvodnjo polprevodnikov, je Južna Koreja ključni končni proizvajalec polprevodnikov, vključno z nekaterimi najnaprednejšimi čipi na svetu.
 
Južna Koreja je 23. maja 2024 objavila 26 trln KRW ( 18,4 mlrd EUR) vreden paket podpore za krepitev industrije polprevodnikov, ki je vitalni sektor nacionalnega gospodarstva.
 
S paketom podpore želi vlada dohiteti mednarodne konkurente ob naraščajočem povpraševanju po naprednih čipih za pogon umetne inteligence in drugega računalništva.
 
Naložba bo prišla prek državne korejske razvojne banke in bo podprla uvajanje infrastrukture, raziskave in razvoj, ter davčne olajšave, kar naj bi spodbudilo južnokorejska podjetja v svetovni tekmi za čipe.
 
Južna Koreja je aprila 2024 zabeležila 56 % rast izvoza polprevodnikov, ki je predstavljal 18 % celotnega izvoza države.
  
Južna Koreja prav tako gradi mega grozd čipov v Yonginu, južno od Seula, ki je največji visokotehnološki kompleks za izdelavo čipov na svetu. 
  
Nov grozd bo dokončan z naložbami podjetij, kot sta Samsung in SK Hynix , ki skupaj že proizvajata in prodajata 60 % svetovnih pomnilniških čipov.
 
Južnokorejska vlada pričakuje skupno začetno naložbo v grozd v višini približno 622 mlrd KRW ( 440 mio EUR). Investicija bo potekala postopoma in bo predvidoma zaključena do leta 2047. Vlada ocenjuje, da bo naložba pomagala ustvariti 3 mio delovnih mest.
 

Regijska segmentacija 

Južna Koreja predstavlja 8,96 % azijsko-pacifiškega trga polprevodnikov. 

Regijska segmentacija azijsko-pacifiškega trga polprevodnikov v letu 2023

 

 

Konkurenti na trgu

Južnokorejski proizvajalci čipov se soočajo z močno konkurenco podjetij, kot sta tajvanski TSMC in ameriški Intel.
 
Največji proizvajalec polprevodnikov v Južni Koreji je družba SK Hynix, ki ima tudi vodilni položaj na azijsko-pacifiškem in globalnem trgu polprevodnikov

Podjetje ima proizvodne lokacije v Južni Koreji in na Kitajskem (Icheon, Cheongju, Wuxi in Chongqing), ima pa tudi več lokacij za raziskave in razvoj po vsem svetu. Sedež podjetja je v Incheonu v Južni Koreji.
V letu 2023 so se prihodki podjetja zmanjšali za -26,57 % na 32.765 mlrd KRW (24,8 mlrd EUR).
 

Največji proizvajalci polprevodnikov v Južni Koreji

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
SK hynix, Inc. 24.843,84
Amkor Technology Korea Inc. 3.334,73
Sk Siltron Co. Ltd. 1.728,80
SAMT Co., Ltd. 1.626,45
LX Semicon Co., Ltd. 1.441,73
Hansol Technics Co., Ltd. 987,73
WOOREE BIO Co., Ltd. 958,36



Ostale perspektivne panoge na trgu

Kemična industrija

Korejska kemična industrija se hitro razvija in predstavlja 14,3 % proizvodnje v državi, ter 17 % izvoza države.
Kljub temu zaostaja pri razvoju specialnih kemikalij, kar predstavlja priložnosti za tuje izvoznike.


Juržna Koreja uvaža surovine za predelavo in ponovni izvoz v tretje države. Uvožene kemikalije so bistvenega pomena pri proizvodnji nekaterih največjih korejskih izvoznih izdelkov, kot so polprevodniki, elektronika, brezžična komunikacijska oprema, ravni zasloni, računalniki, avtomobilski deli, ladje, plastika in petrokemični izdelki.

Največje priložnosti za izvoz predstavljajo:
  • specialne kemikalije za farmacevtsko industrijo
  • specialne kemikalije za kozmetično industrijo
  • specialne kemikalija za barvila in pigmente
  • specialne kemikalije za IKT (polprevodniki/zasloni)
 

Kozmetični izdelki 

Južna Koreja je eden od 10 največjih kozmetičnih trgov na svetu. Posebno je v porastu spletna prodaja kozmetike.

Močan potencial za tuje izvoznike v Južno Korejo, predstavljajo:
  • veganska dekorativna kozmetika
  • derma kozmetika
  • izdelki, povezani z izpadanjem las
  • organska/naravna kozmetika
  • izdelki, ki vsebujejo hialuronsko kislino, kolagen, naravne/organske sestavine, ceramide, probiotike in peptide
  • kozmetika z mikrobiomom, ki krepi odpornost kože.
Večina ključnih trendov med korejskimi potrošniki je povezanih s trajnostnim, okolju prijaznim in podnebno ozaveščenim načinom življenja. Zato imajo prednost izdelki, opremljeni s trajnostno embalažo. Vse več podjetij se odloča za biološko razgradljive materiale, ter zmanjševanje plastične embalaže.


Proizvodni stroji in orodja 

Južna Koreja ima 3. največje število strojev v azijsko-pacifiški regiji in predstavlja približno 4,1 % vseh nameščenih sistemov aditivne proizvodnje na svetu.
 
Južna Koreja ima veliko strokovnega znanja in izkušenj na področju napredne proizvodne tehnologije in si prizadeva za večjo produktivnost in povezljivost. Zato se povečuje tudi povpraševanje po visokotehnoloških strojih in opremi z visoko dodano vrednostjo.
 
Korejska vlada znatno vlaga v raziskave in razvoj ter avtomatizacijo tovarn, saj postaja napredna proizvodna tehnologija vse bolj pomembna za izboljšanje gospodarske konkurenčnosti in nacionalne blaginje države.
 
Tržne priložnosti za tuja podjetja vključujejo dobavo vrhunske opreme za avtomatizacijo, industrijske robotike in industrijske aditivne proizvodnje.


Vrednosti KRW in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
 
Viri:
  • Factiva
  • EIU
  • Market Line Industry Profiles
  • Reuters
  • The Wall Street Journal
  • The Korea Herald 
  • Statistični urad RS 
 
 
Posodobljeno: maj 2024
 
 
Poglejte si tudi: