FinTech revolucija v globalnem gostinskem sektorju

četrtek, 10. oktober 2024
 

Globalni sektor gostinskih storitev je v obdobju 2018-2023 beležil skromno, le 1 % povprečno letno rast.

Industrija se sooča z zmanjševanjem stopenj dobička in potrebo po izboljšanju uporabniške izkušnje.


Odlično priložnost za preobrazbo gostinskega sektorja predstavljajo finančne tehnologije - finTech, saj digitalizacija plačil ne povečuje le zadovoljstva strank, temveč tudi pospešuje digitalno transformacijo poslovanja.

Prvi uporabniki finTech storitev v gostinskem sektorju bodo pridobili konkurenčno prednost in izkoristili priložnosti na globalnem trgu gostinskih storitev, ki naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 4 % povprečni letni stopnji ter v letu 202 8 dosegel vrednost 4 trln USD ali približno 3.699,25 mlrd EUR.
 

Restavracije: digitalizacija naročanja, plačil in poslovanja

Restavracije so največji segment globalnega sektorja gostinskih storitev, ki je leta 2023 dosegel 78 % vrednosti globalne prodaje.

Verige restavracij so bile med prvimi, ki so sprejele finTech v svoje poslovanje.   
  • Japan Foods Holding, se je na primer že leta 2022 povezal s singapurskim finTech podjetjem TabSquare, da bi svojim blagovnim znamkam omogočil naročanje preko QR kode, ter uvedel integracijo mobilnega plačevanja s kartico ali digitalno denarnico iz pametnih telefonov.
  • Ameriška veriga restavracij Subway restaurants se je povezala s francoskim finTech podjetjem Wordline za uvedbo enotne plačilne platforme, ki združuje spletne transakcije in transakcije v trgovinah evropskih franšizojemalcev.

Vendar je večina restavracij neodvisnih in niso del verig restavracij. Leta 2023 je bilo 91 % restavracij po vsem svetu (in 92 % v azijsko-pacifiški regiji) neodvisnih.

Neodvisne restavracije so običajno omejene tako s proračunom kot z obsegom, zato same ne morejo izpeljati digitalne preobrazbe.
FinTech partnerstvo je zato ključnega pomena za doseganje konkurenčnosti pri optimizaciji plačil in poslovanja ter pridobivanju podatkov o prodaji.

Kitajski finTech Yeahka je na primer integriral sistem upravljanja, ki povečuje učinkovitost z zagotavljanjem statističnih orodij in analiz za gostinske storitve, kar  restavracijam pomaga preurediti menije, razumeti potrebe strank in jim priporočiti izbor jedi, kar vodi v povečanje skupnega prihodka.
 

Storitve dostave hrane: diverzifikacija plačil za spodbujanje vključenosti

Naraščajoči življenjski stroški negativno vplivajo na gostinsko industrijo. Kljub temu pa storitve dostave hrane še naprej dosegajo visoko rast. Za obdobje 2024-2028 je za ta segment na globalnem nivoju napovedana 10 % povprečna letna rast, kar je najvišja rast med vsemi segmenti.

V tem segmentu se uvaja veliko novih načinov plačevanja.
  • Ele.me, največja kitajska aplikacija za dostavo hrane, je leta 2020 vdelala storitev skupine Ant Group, kupi zdaj, plačaj pozneje (BNPL).
  • Podobno je indijski Swiggy decembra 2023, v sodelovanju z blagajniškim omrežjem  Simpl, ponudil  možnost plačila z enim dotikom. Gre za funkcijo,  ki strankam omogoča kasnejše plačilo in prejemanje konsolidiranih računov pri vseh operaterjih.


Glede na Euromonitor raziskavo Voice of the Consumer: Digital Survey, ki je bila opravljena v obdobju marec-april 2024, 19 % potrošnikov po vsem svetu raje nakazuje na bančni račun, medtem ko 30 % raje uporablja digitalne denarnice pri naročanju hrane prek spleta.

To  kaže na velik del prebivalstva, ki je premalo pokrit. Da bi rešili ta izziv, so se finTech podjetja povezala z operaterji gostinskih storitev, da bi strankam omogočili plačilo prek bančnih računov ali digitalnih denarnic.

Primer takšnih partnerstev, ki  strankam omogočajo plačilo neposredno z bančnih računov, so na primer Hungry Panda in Atom v Združenem kraljestvu, ali Justo in Fintoc ter PedidosYa in Yape v Latinski Ameriki
 

Kavarne in bari: naročanje na daljavo in samopostrežni terminali za večjo učinkovitost

Segment kavarn in barov naj bi v prihodnjih 5 letih na svetovni ravni dosegel 7 % povprečno letno rast, kar presega 6 % skupno rast industrije.

Vendar pa sta zaostrena konkurenca in nižje stopnje dobička povzročila nižjo stopnjo širitve prodajnih mest v primerjavi s povprečjem v panogi.

Da bi ublažil izzive in zagotovil trajnostno rast, tudi ta segmenta vedno bolj vključuje finTech rešitve za optimizacijo stroškov dela in povečanje stopnje fluktuacije.

V Južni Koreji je na primer finTech podjetje Toss leta 2023 uvedlo celovito rešitev plačilnega terminala POS, ki podpira vse načine plačila, vključno s karticami in digitalnimi denarnicami. Vključuje tudi dodatne funkcije, vključno z oglaševanjem in preverjanjem osebnih dokumentov.
Glede na to, da je več kot 95 % kavarn (kot sta Balaco in Entetepere) in barov v Južni Koreji neodvisnih lokalov, Tossov samopostrežni integrirani sistem omogoča osebju, da se osredotoči na pripravo pijač in odpravi potrebo po blagajnikih. Prav tako izboljšuje zadovoljstvo strank, saj skrajša pot stranke od naročila in plačila do prevzema hrane ali pijače.



Vse bolj priljubljeno pa postaja tudi naročanje in plačevanje pijač na daljavo, prek posebnih aplikacij, ki jih ponujajo kavarne in bari, da bi se  prilagodili spreminjajočemu se vedenju strank. Stranke se s takim načinom plačevanja izognejo čakanju v čakalnih vrstah.

Tencentova kapitalska naložba v Luckin Coffee je omogočila strateško partnerstvo vdelave digitalnih operacij Luckin Coffee (naročanje, plačilo, zvestoba) v WeChat na Kitajskem. V Singapurju pa PayPal sodeluje z Ya Kun Café pri integraciji spletnih plačil.
 

Kako se lotiti digitalizacije v gostinskem sektorju?

Med pogoste izzive gostinskega sektorja sodijo pomanjkanje finančnega strokovnega znanja, pomanjkanje znanja o sistemski integraciji podjetij ter diverzifikacija plačil.

Za reševanje izzivov se lahko gostinski obrati najprej obrnejo na agencije za tržne raziskave, da ugotovijo, katere plačilne metode so najbolj priljubljene pri strankah.

Za preusmeritev na ključne plačilne metode se nato povežejo z ustreznimi finTech podjetji, da jim pomagajo pri diverzifikaciji plačilnih metod in digitalizaciji poslovanja.

Srednjeročno lahko finTech storitve, za izboljšanje donosnosti gostinskih storitev, zagotovijo tudi analitiko podatkov o transakcijah v realnem času, povezanih z identiteto strank in živil. Takšna analiza omogoča prilagojena priporočila za spodbujanje zvestobe strank in avtomatizira pregled menija za prednostno razvrščanje priljubljenih in rastočih izdelkov.


 
Viri:
  • Factiva
  • Euromonitor International  
 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju IKT

Globalni trendi na področju hrane in pijače



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: