Kriza s plinom ogroža nemško avtomobilsko industrijo

torek, 19. julij 2022
 

Kriza s plinom ogroža nemške ambicije glede elektrifikacije avtomobilov

Odvisnost Nemčije od uvoza ruskega plina ogroža njene ambicije glede elektrifikacije avtomobilov, saj postaja možnost zmanjšanja dobave ruskega plina vse bolj realna. To bi lahko ustavilo številne nemške proizvodne linije in povzročilo veliko, širšo gospodarsko škodo.

10-dnevno vzdrževanje plinovoda Severni tok 1, ki lahko pošlje več kot 10 % letnega povpraševanja po plinu v EU, naj bi se končalo 21. julija. Toda v Nemčiji se že pripravljajo na težke razmere, saj obstaja velika negotovost glede tega, ali se in kdaj se bodo zaloge vrnile.

Približno četrtina energetskih potreb Nemčija pokriva z zemeljskim plinom, od tega približno tretjino iz Rusije. Trajna prekinitev povezave z Rusijo bi lahko nemško gospodarstvo potisnila v recesijo, gospodarstvo pa bi se lahko skrčilo za približno 2 do 10 %, napoveduje Carsten Brzesky iz ING Germany.
 

Prekinitev dobave ruskega plina lahko povzroči zmanjšanje proizvodnje avtomobilov za 17 %

Ena ključnih gospodarskih panog Nemčije je avtomobilska industrija, ki predstavlja 5 % gospodarske proizvodnje in zaposluje več kot 800.000 delavcev, kar skupaj predstavlja približno 12 % delovne sile v proizvodnji.

Napovedi analitikov kažejo, da bi konec dobave ruskega plina lahko povzročilo zmanjšanje proizvodnje avtomobilov v državi celo za 17 %.
To ogroža načrte Nemčije, da ostane vodilna država v avtomobilski industriji, pri čemer je država med najbolj optimističnimi glede uvajanja elektrifikacije.

Nemčija proizvede približno četrtino vseh evropskih avtomobilov. Njene domače blagovne znamke proizvedejo več kot 15 % vseh motorjev na svetu, vključno s proizvodnjo iz tovarn v tujini. Več proizvedejo le Kitajska, ZDA in Japonska.

Nemčija je lani izdelala 328.000 električnih vozil (23 % več kot leta 2020) v vrednosti 13,7 mlrd EUR. Kitajska, ki je največja proizvajalka EV na svetu, jih je lani izdelala 2,9 mio. 
Nemški ambiciozni cilj je, da do leta 2030 dobavi 15 mio električnih vozil.


Proizvajalec Volkswagen, največji nemški proizvajalec avtomobilov, načrtuje vzpostavitev 6 giga-tovarn v Evropi.

Plin je sestavni del teh ciljev, sej se uporablja v proizvodnem procesu za različne postopke, vključno s sušenjem barve in oblikovanjem plastike za dele. Kakršno koli oviranje poteka posameznih postopkov pomeni, da vozila niso dokončana ali prodana.
 

Načrt racionalizacije za izredne razmere, povezane s plinom

Nemčija že ima načrt racionalizacije za izredne razmere, povezane s plinom. Domovi in bolnišnice bodo še naprej prejemali gorivo, medtem ko bo industrija na drugem mestu, zlasti tista, ki lahko zaustavi proizvodnjo brez škode.
Avtomobilske tovarne bo kriza s plinom lahko močno prizadela, saj je zmanjšanje proizvodne manj tvegano in cenejše kot na primer zaustavitev jeklarske peči. V tem primeru avtomobilska industrija ni prednostna industrija v smislu varnosti.
 

Nemška avtomobilska industrija je obljubila velike naložbe za pospešitev elektrifikacije

Volkswagen namerava za elektrifikacijo svoje flote porabiti 52 mlrd EUR, Mercedes 40 mlrd EUR, BMW pa 30 mlrd EUR. Večino teh sredstev nameravajo te družbe nameniti iz svojih dobičkov.

Lansko leto so zaradi dobrih rezultatov lahko vsi trije proizvajalci namenili iz dobička precejšna sredstva v razvoj in proizvodnjo električnih vozil. BMW je lani ustvaril 16 mlrd EUR dobička pred obdavčitvijo (v letu 2020 je dobiček znašal 5,2 mlrd EUR), Mercedes 15,8 mlrd EUR (6 mlrd EUR v letu 2020), Volkswagen pa 20 mlrd EUR (11,7 mlrd EUR v letu 2020).

Razpoložljivi dohodki zdaj usihajo, saj rastejo stroški vsega, od goriva do hrane in hipotekarnih obrestnih mer, kar bo verjetno pripeljalo tudi do zmanjšanja dobičkov.

Mercedes pravi, da je svojo oskrbo s plinom kupil prek dolgoročnih pogodb in da bo poskušal zmanjšati porabo plina v svoji lakirnici ter poskušal uporabiti več drugih energentov. Vendar pa je opozoril, da je njegov cilj, do bodo Mercedes vozila do leta 2030 popolnoma električna, odvisen predvsem od tržnih razmer.



Viri: Factiva, The Sunday Telegraph
 

Preberite tudi:

Trendi avtomobilske industrije

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Znižanje napovedi gospodarske rasti za Nemčijo
 


 Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: