Naložbe v alžirsko avtomobilsko proizvodnjo se ponovno povečujejo

četrtek, 28. marec 2024
 

Napovedano okrevanje alžirske avtomobilske industrije 

Po letih industrijskih nihanj in političnih tveganj v Alžiriji se avtomobilski proizvajalci ponovno vračajo v alžirsko avtomobilsko industrijo, kar bo pripomoglo k okrevanju in spodbujalo dolgoročno rast do leta 2033.

Analitiki Fitch Solutions ocenjujejo, da se je skupna proizvodnja vozil v Alžiriji leta 2023 medletno povečala za 14,2 % in dosegla letni obseg 7.761 enot.

V letu 2024 naj bi se skupna rast proizvodnje vozil medletno povečala za 125,2 %. Povprečna letna rast proizvodnje v obdobju 2025-2033 bo po napovedih znašala 28,7 % in dosegla vrhunec z obsegom proizvodnje nekaj manj kot 130.700 enot.

Alžirija lahko v naslednjem desetletju postane celo neto izvoznica vozil, a bodo okrevanje in rast lahko oslabe politike in trgovinske omejitve.

Alžirska avtomobilska proizvodna industrija se že od spremembe vladne industrijske politike in uvoznih omejitev, uvedenih v letih 2019–2021, spopada s težavami. Leta 2020 se je lokalna proizvodnja vozil v Alžiriji praktično ustavila, saj je dodaten pritisk zaradi svetovne pandemije in inflacije povzročil, da so avtomobilski proizvajalci zaustavili proizvodnjo v lokalnih tovarnah.

V letih 2022 in 2023 je prišlo do znatnega povečanja zanimanja vlagateljev v Alžirijo, saj je vlada pokazala večjo pripravljenost za pogajanja s potencialnimi vlagatelji. K povečanju tolerance evropskih podjetij do tveganj so prav tako prispevali dejavniki, kot so trgovinska trenja med EU in Kitajsko, izguba tržnega deleža evropskih avtomobilskih proizvajalcev na Kitajskem ter kriza na Rdečem morju.

Dolgoročne obete za proizvodnjo vozil v Alžiriji dodatno podpirata veliko in mlado prebivalstvo v državi ter želja kitajskih avtomobilskih proizvajalcev, da obdržijo dostop do trga EU zaradi povečanega trgovinskega in naložbenega tveganja med Kitajsko in EU.
 

Število naložb v alžirsko avtomobilsko proizvodnjo se povečuje 

Leta 2023 je več kitajskih avtomobilskih proizvajalcev vstopilo ali napovedalo načrte za vstop na alžirski trg zaradi velikega potenciala lokalne prodaje vozil v povezavi z bližino trga EU in ugodnimi trgovinskimi povezavami.

Od leta 2022 se število naložb v alžirsko avtomobilsko proizvodnjo vztrajno povečuje, saj kitajski avtomobilski proizvajalci širijo svojo globalno prisotnost, evropski, korejski in japonski avtomobilski proizvajalci pa se vračajo v svoje lokalne tovarne.

Nekatere pomembnejše naložbe v alžirsko avtomobilsko industrijo vključujejo:
 
  • Francoski Renault namerava razširiti svojo dobavno verigo v državi in nadaljevati s sestavljanjem vozil v 1. polovici leta 2024. Tovarna bo imela letno zmogljivost 75.000 vozil.  
  • Skupina Stellantis je leta 2023 ponovno začela delovati v svoji tovarni Tafraoui. V širitev, posodobitev in razvoj lokalne dobavne verige, namerava vložiti približno 200 mio EUR. Ciljna zmogljivostjo tovarne, ki bo proizvajala vozila Fiat, je 90.000 vozil letno.  
  • Japonski Nissan se prav tako namerava vrniti v Alžirijo in proizvajati lahka vozila (avtomobile in tovornjake). Letno naj bi v državi proizvedel 63.500 vozil. Nissan je napovedal, da bo za alžirski trg tudi uvažal poltovornjake iz Južne Afrike.
  • Kitajski JAC namerava v Alžiriji vzpostaviti proizvodni obrat, s kapaciteto 100.000 vozil letno.  
  • Kitajski Chery načrtuje vzpostavitev lokalnega proizvodnega obrata z letno zmogljivostjo 24.000 vozil. Tovarna naj bi začela delovati že leta 2026. Do leta 2030 naj bi letna proizvodnja dosegla 100.000 vozil.  
  • Kitajski Dongfeng v letu 2024 in 2025 načrtuje vstop na alžirski trg z 9 modeli.  
  • Leta 2023 je korejski Hyundai ponovno začel delovati v svoji alžirski tovarni, ki ima letno kapaciteto 70.000 vozil. Sprva je Hyundai ponovno zagnal 2 proizvodni liniji z omejeno zmogljivostjo, zdaj pa povečuje proizvodnjo in bo srednjeročno uvedel dodatnih 5 proizvodnih linij.  
  • Kitajski Geely se bo leta 2024 razširil na alžirski trg z uvoženimi lahkimi vozili (osebna in lahka gospodarska vozila).  
  • Kitajski proizvajalec avtobusov Higer je že leta 2018 začel proizvajati avtobuse v Alžiriji, zdaj pa načrtuje razširitev proizvodnje z električnimi avtobusi, ki bodo namenjeni domačemu trgu in za izvoz. 
 


Viri: Factiva, Fitch Solutions 

 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije 

Gospodarstvo ter možnost vstopa na alžirski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: