Proizvajalci avtomobilov znižujejo stroške za razvoj cenovno bolj dostopnih EV

torek, 12. december 2023
 

Poceni kitajska EV povečujejo pritisk na druge avtomobilske proizvajalce

Porast poceni kitajskih električnih vozil (EV) je povečal pritisk na druge proizvajalce avtomobilov, da so začeli razvijati cenovno bolj dostopna EV.

Obrnili so se na dobavitelje, od izdelovalcev baterijskih materialov do proizvajalcev čipov, da bi zmanjšali stroške in razvili cenovno dostopna EV hitreje, kot je bilo sprva načrtovano. 
Proizvajalci avtomobilov se namreč zavedajo, da bodo cenejša kitajska EV lahko prevzela njihove tržne deleže.

Kitajski proizvajalci EV si agresivno prizadevajo za širitev na evropske trge
 
Strah pred upočasnitvijo povpraševanja zaradi visokih cen EV je povečal nujnost zmanjšanja stroškov, ki se odraža že pri vseh proizvajalcih avtomobilov.

Preberite še: Povpraševanje po električnih avtomobilih v Evropi upada
 
  • Renault je prejšnji mesec izjavil, da načrtuje -40 % znižanje stroškov za svoja EV, da bi dosegel cenovno enakost z modeli na fosilna goriva.
  • Stellantis skupaj s kitajskim podjetjem CATL gradi evropsko tovarno za izdelavo cenejših baterij LFP. Pred kratkim je predstavil električni SUV Citroen e-C3, katerega cena se začne že pri 23.300 EUR.
  • Tudi Volkswagen in Tesla razvijata EV, katerih cena bo okoli 25.000 EUR.
  • General Motors je eden izmed vlagateljev v kalifornijsko podjetje OneD Battery Sciences. V podjetju dodajajo silicijeve nanožice grafitnemu anodnemu materialu za baterijo EV, s čimer se poveča doseg in skrajša čas polnjenja. S tem se prihrani približno 281 USD ali skoraj 50 %, v primerjavi z uporabo samega grafita za baterijo EV s 100 kWh. To lahko zmanjša težo baterije EV za 20 % za isti doseg.
  • Proizvajalci avtomobilov želijo zmanjšati uporabo redkih zemelj, kjer ima Kitajska prevladujoč položaj, tako pri rudarjenju, kot pri predelavi. Uporaba cenejših feritnih in poceni postopkov, vključno s 3D-natisnjenimi bakrenimi žicami, lahko zniža ceno motorja za EV za -20 %. Motorji lahko stanejo tudi več kot 500 EUR.
Podjetje OneD je razvilo proizvodni proces na razmeroma poceni strojih, ki se uporabljajo v industriji sončnih kolektorjev. Prva tvarna OneD bo odprta v začetku prihodnjega leta. Podjetje Veekim iz nemškega mesta Hodenhagen je razvilo motor za EV z magneti, ki uporabljajo obliko ferita ali železovega prahu namesto redkih zemelj. 5 avtomobilskih proizvajalcev in dobaviteljev jih že preizkuša za cenovno dostopne EV projekte.
 

Proizvajalci avtomobilov znižujejo stroške in razvijajo cenovno dostopnejša EV

Za zmanjševanje stroškov si prizadevajo tako zagonska, kot tudi uveljavljena podjetja med proizvajalci in dobavitelji.

Nizozemski proizvajalec čipov NXP sodeluje s proizvajalci avtomobilov, da bi skupaj zmanjšali količino elektronskih krmilnih enot ali mini računalnikov v EV, ki jih je lahko med 200 in 300.

Siemens je razvil programsko simulacijo, imenovano digitalni dvojčki, da bi prepolovil drag čas razvoja EV.

Evropski avtomobilski proizvajalci se odzivajo na prihod cenejših EV iz Kitajske, katerih proizvajalci načrtujejo še cenejše modele.
Začetna cena BYD-ove kombi limuzine Dolphin je na primer v Združenem kraljestvu 26.000 GBP (33.000 USD), kar je skoraj -30 % pod začetno ceno za primerljivo kombi limuzino VW ID.3.



Toda ameriški proizvajalci avtomobilov, ki so pred kitajskim uvozom EV nekoliko zaščiteni s subvencijami v zakonu o zmanjševanju inflacije, prav tako iščejo cenovno ugodnejša EV.

General Motors je dejal, da je delno prihranil milijarde z razvojem cenejšega paketa baterij z baterijami LFP za svoj prenovljeni Bolt EV, ki bo predstavljen leta 2025, kar je 2 leti prej, kot je bilo načrtovano.

Ford je dejal, da bo stroške delno znižal s 50 % povečanjem "in-sourcinga" delov, kot so baterije in pretvorniki.

Stroške za EV pa si prizadevajo znižati tudi proizvajalci prestižnih avtomobilov.

Podjetje Our Next Energy (ONE) s sedežem v Michiganu, razvija baterijski paket "Ares" s cenejšo tehnologijo LFP, ki naj bi proizvajalcem avtomobilov omogočil enak doseg vožnje z EV za polovico cene, in paket "Gemini" za stranke, vključno z BMW, ki ponuja razširjen doseg za ugodnejšo ceno.

Podjetje CelLink s sedežem v Kaliforniji je razvilo laminatno ploščo za zamenjavo žičnih snopov. Izdelava in namestitev sta delovno intenzivni in jo lahko namestijo roboti. CelLink je lani zbral 250 mio USD od vlagateljev ter posojilo ameriške vlade v višini 362 mio USD za svojo tovarno v Teksasu. Odkar je podjetje odprlo to tovarno, je dobilo določeno obliko naročilnice od praktično vsakega večjega proizvajalca avtomobilov.

Izraelsko zagonsko podjetje Addionics je razvilo porozne, tridimenzionalne bakrene in aluminijaste elektrodne materiale za baterije, ki izgledajo kot prosojni svileni šali, ko jih držimo na svetlobi, in uporabljajo veliko manj materiala, vključno s -60 % manj bakra. Te elektrode zagotavljajo hitrejše polnjenje in povečajo doseg EV za 30 %.



Proizvajalcem avtomobilov je v prvi vrsti veliko bolj pomembno znižati stroške, kot pa povečati doseg.


Viri: Factiva, Reuters

 

Preberite tudi:

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: