V Kanadi povpraševanje po halal živilih hitro raste

torek, 16. januar 2024
 

Kanadski trg halal živil se hitro širi zaradi naraščajočega muslimanskega prebivalstva v državi

V kanadskih trgovinah je vse več halal živil, kot so halal meso, prigrizki in sladice, saj se kanadski trg halal živil hitro širi zaradi naraščajočega muslimanskega prebivalstva v državi.

Glede na popis iz leta 2021 je skoraj 5 % Kanadčanov muslimanov. Delež muslimanov se je v Kanadi od leta 2001 več kot podvojil, predvsem zaradi množičnega priseljevanja. Podatki kanadskega statističnega urada kažejo, da je bilo skoraj 19 % priseljencev, ki so v Kanado prišli v obdobju 2011 - 2021, muslimanov.

Ker obstaja povpraševanje, živilska industrija namenja več pozornosti halal živilom, posledično pa na prodajne police prihaja vse več tovrstnih izdelkov.

Da je meso halal, mora biti žival zaklana na določen način in ob zakolu blagoslovljena. Muslimani ne jedo nekaterih vrst mesa, predvsem svinjine, pomembno pa je tudi ravnanje z živaljo od začetka njenega življenja. 
Vendar ne gre le za meso. Tudi veliko običajnih živil vključuje živalske stranske proizvode, kot je želatina ali sirilo. In tudi ti izdelki so vedno bolj dostopni kot halal. Halal potrošniško pakirano blago ali druga živila prav tako ne smejo vsebovati alkohola.

V Kanadi so leta 2006 ustanovili posebno agencijo, Halal Monitoring Authority - HMA, ki preverja pristnost halal izdelkov ter obravnava zlorabe in goljufije v tej industriji. HMA tudi certificira izdelke z oznako halal in spremlja prakso podjetij, ki jih certificira.
 

Večino inovacij v hrani halal je mogoče najti v manjših, neodvisnih in specializiranih trgovinah z živili. Te trgovine običajno bolje razumejo svoje stranke in se jim znajo bolje prilagoditi.

Toda tudi veliki trgovci na drobno so že spoznali, da morajo več vlagati v izdelke halal. Študija iz leta 2022 je pokazala, da vse več večjih živilskih podjetij izpolnjuje potrebe kupcev, ki iščejo halal izdelke, pri čemer velike trgovine postajajo večji del nakupovanja živil halal potrošnikov.

Metro Inc., eden največjih kanadskih trgovcev z živili, je opazil precejšnje povečanje povpraševanja po halal mesu. Posledično je trgovska veriga namenila halal izdelkom več prostora v trgovinah ter ponudila veliko večji nabor izdelkov, zato so v zadnjih 2 letih beležili dvomestno rast tovrstnih izdelkov.

V Kanadi je tudi vse več halal restavracij, pa tudi vse več zaupanja v prehrambno halal industrijo. To je posledica vse večje preglednosti pri označevanju halal izdelkov.

Leta 2016 je kanadska agencija za inšpekcijo hrane začela uveljavljati nove zahteve glede označevanja in oglaševanja halal. Vse izjave o halal mora spremljati ime organizacije ali osebe, ki jih je potrdila kot halal.


 

Globalni trg halal hrane se je v letu 2023 povečal na 1,5 trln USD (1,38 trln EUR)

Globalni trg halal hrane se je v letu 2023 medletno povečal za 15,4 % na 1,5 trln USD, kar je približno 1,38 trln EUR.

Naraščajoča muslimanska populacija po vsem svetu pomembno prispeva k rasti trga hrane halal. Po podatkih ameriškega raziskovalnega centra Pew, naj bi se rast muslimanskega prebivalstva na svetu do leta 2030 povečala za približno 2,19 mlrd.

Večina svetovnega muslimanskega prebivalstva živi v državah članicah Organizacije za islamsko sodelovanje (OIC), ki obsega približno 1,6 mlrd posameznikov. To predstavlja 85 % svetovne muslimanske skupnosti, ki se ponaša s članstvom 57 držav na 4 celinah.

Malezija je glede na tržni delež vodilna država v halal hrani.

Analitiki Research And Markets napovedujejo, da bo globalni trg halal hrane do leta 2027 rasel po 14,5 % povprečni letni stopnji ter leta 2027 dosegel vrednost 2,58 trln USD ali približno 2,38 trln EUR.
 

Glavni konkurenti na trgu halal hrane so:

  • Al Islami Foods (ZAE)
  • Al-Falah Frozen Foods (Indija)
  • BRF (Brazilija)
  • DagangHalal Sdn. Bhd. (Malezija)
  • Midamar Halal (ZDA)
  • Prima Agri-Products (Malezija)
  • QL Foods Sdn. Bhd. (Malezija)
  • Saffron Road Food (ZDA)
  • Tahira Foods Ltd. (Združeno kraljestvo)
  • The American Halal Co. Inc. (ZDA)
  • American Foods Group LLC (ZDA)
  • Beijing Shunxin Agriculture (Kitajska)
  • Jingyitai Halal Food (Kitajska)

Viri: Factiva, The Canadian Press, Research and Markets, Consultany Asia

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Kanadski gospodarski obeti za leto 2024

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na kanadski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: