Evropa bo pri spletni prodaji potrošniškega blaga prehitela Kitajsko in ZDA

torek, 17. junij 2025
 

Trgovci s potrošniškim blagom se zaradi ameriških carin preusmerjajo v Evropo

Zaradi nedavno uvedenih uvoznih carin s strani ameriškega predsednika Donalda Trumpa skupaj z odpravo vrzeli de minimis postaja ameriški potrošniški trg vse manj privlačen za mednarodne trgovce.

Trenutna efektivna ameriška tarifna stopnja za kitajski uvoz znaša 107 %, za EU pa 13 %. Za kitajske proizvajalce in izvoznike visoke tarifne stopnje zmanjšujejo konkurenčnost njihovega blaga na ameriškem potrošniškem trgu, kar povzroča upad povpraševanja ZDA po zunanjem blagu.

Poleg tega odprava vrzeli v ameriški zakonodaji de minimis, ki je stopila v veljavo 2. maja 2025 in je prej dovoljevala oprostitev ameriških carin in davkov za blago, uvoženo pod 800 USD, še dodatno škoduje spletnim trgovcem, ki izvažajo poceni blago v ZDA. 

To je povzročilo premike na strani trgovcev s potrošniškim blagom, ki se zdaj preusmerjajo stran od ZDA in namesto tega svojo pozornost preusmerjajo na evropske potrošniške trge.

Trgovci se vse bolj fokusirajo proti Zahodni Evropi, saj se regija ponaša z visoko stopnjo porabe za e-trgovino in veliko dovzetnostjo za porabo potrošniškega blaga zaradi spletnega oglaševanja.

Združeno kraljestvo in Francija sta še posebej privlačna trga za spletne trgovce, saj se ponašata z najvišjo porabo potrošniškega blaga prek e-trgovine v Evropi.

Vrednost spletne prodaje v Združenem kraljestvu naj bi v letu 2025 dosegla 245,7 mlrd USD ali 227 mlrd EUR, v Franciji pa 169,7 mlrd USD ali 156,8 mlrd EUR.
 
Številna podjetja, ki so usmerjena v končne potrošnike, so že napovedala odmik od ameriškega potrošniškega trga.
 
  • V začetku maja 2025 sta kitajski spletni platformi Shein in Temu povečala svojo porabo za oglaševanje v Evropi.
  • Aprila 2025 je Shein na mesečni ravni povečal porabo za oglaševanje v Franciji in Združenem kraljestvu za 35 %. Temu pa je porabo za oglaševanje na obeh evropskih trgih povečal za 40 %, oziroma 20 % v primerjavi z marcem 2025.
  • Podobno je hongkonški DIY Watch Club sporočil, da je po napovedih carin aprila 2025 vse tržne napore preusmeril v Evropo, ter napovedal večjo porabo za oglaševanje na celini, da bi ublažil padec povpraševanja v ZDA. Pred tem je bilo 80 % pošiljk namenjenih ZDA.

Analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da bodo v prihodnjih mesecih številni trgovci na drobno sledili temu zgledu in poskušali povečati prodajo v Evropi, da bi ublažili padec povpraševanja v ZDA.

Preberite še: Zaradi ameriških carin lahko poceni kitajski izdelki preplavijo Evropo


 

Evropa bo pri porabi potrošniškega blaga prek e-trgovine prehitela Kitajsko in ZDA

Glede na šibkejše obete za e-trgovino na ameriškem trgu analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da se bodo trgovska podjetja vse bolj osredotočala na Evropo.

Evropa je naslednji najbolj privlačen trg e-trgovine na svetu z relativno neizkoriščenimi potrošniškimi trgi.

Posledično bo evropski trg v prihodnje lahko preplavljen z mednarodnim potrošniškim blagom.

Poleg kitajskih proizvajalcev bodo tudi evropski proizvajalci poskušali povečati prodajo v Evropi.
 
  • Britanski prodajalec luksuznih kozmetičnih izdelkov Space NK je pred kratkim začasno ustavil naročila in pošiljanje v ZDA prek e-trgovine.
  • Britanski prodajalec oblačil Oh Polly je pred kratkim zvišal cene v ZDA za 20 % v primerjavi z drugimi trgi, kar je povzročilo upad povpraševana.

Ker se takšni trgovci na drobno prebijajo skozi vse bolj zahteven ameriški potrošniški trg, se bodo obrnili na Evropo, da bi nadomestili izgubljeno prodajo.

Skupni učinek tega bo višja poraba za potrošniško blago prek e-trgovine v Evropi v srednjeročnem obdobju.

Fitch Solutions napoveduje, da bo poraba za potrošniško blago prek e-trgovine v Evropi do leta 2029 dosegla 1,74 trln USD ali 1,6 trln EUR, v primerjavi z 1,19 trln USD (1,09 trln EUR) leta 2025.

Evropa bo prehitela ZDA, kjer naj bi leta 2029 vrednost spletne prodaje dosegla 1,67 trln USD (1,5 trl EUR), in Kitajsko, kjer naj bi vrednost spletne prodaje leta 2029 dosegla 1,54 trln USD ( 1,4 trln EUR). 

Zlasti luksuzne evropske blagovne znamke naj bi povečale prodajo v Evropi zaradi šibkejšega ameriškega potrošniškega trga.

Luksuzne blagovne znamke bodo verjetno poskušale razširiti svoj doseg v Evropi, da bi nadomestile padec povpraševanja v ZDA. Čeprav morda ne bo padca cen za potrošnike, bodo luksuzne blagovne znamke, zlasti ambiciozne in vstopne blagovne znamke, postale bolj ustvarjalne pri ciljanju na potrošnike, na primer z uporabo večstopenjskega pristopa, kot je bilo to opaziti po vsej Kitajski.
 

Največji spletni potrošniški trgi, v mlrd USD (2023–2029)



 

 
*e: ocena BMI
*f: napoved BMI
 

Ključno tveganje za obete predstavlja regulacija

Evropske vlade bodo verjetno poskušale preprečiti damping blaga, kot je na primer napoved britanske vlade iz aprila 2025, da se preveri njen davek de minimis.

Podobno je tudi Francija že izjavila, da se zavzema za novo pristojbino za obdelavo majhnih paketov (trenutno brez dajatev pod 150 EUR) iz držav zunaj EU, da bi obravnavala pritok nizkocenovnega uvoza, zlasti iz Kitajske. Ta predlog je namenjen kot začasni ukrep.

Medtem si EU prizadeva odpraviti trenutni prag brez dajatev, a se pri tem sooča z odporom, zato ta verjetno ne bo v celoti uveden pred letom 2028.


Viri:
  • Factiva
  • Weekly Emerging Markets Monitor
  • Fitch Solutions
  • BMI
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju IKT

Spletne prodajne platforme



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: