Iranska avtomobilska proizvodnja upada

četrtek, 08. maj 2025
 

Iranska proizvodnja avtomobilov je v zadnjem poslovnem letu upadla za -2,4 %

Iranski proizvajalci avtomobilov so v iranskem letu, ki se je končalo 21. marca 2025, proizvedli 897.627 osebnih vozil, kar pomeni -2,4 % medletni upad ter -31 % manj od cilja 1,3 mio, ki ga je določilo ministrstvo za industrijo, rudarstvo in trgovino.
 
  • Iran Khodro (IKCO), največji proizvajalec avtomobilov v državi, je proizvedel 537.429 osebnih vozil, kar je le 0,3 % povečanje v primerjavi z letom prej.
  • Saipa, 2. največji proizvajalec, je zabeležil padec proizvodnje za -9,4 % na 256.971 vozil.
  • Pars Khodro pa je povečal proizvodnjo za 3 % na 103.227 vozil.
 


K upadu proizvodnje je prispevalo več dejavnikov, vključno z zapoznelo dodelitvijo tujih valut, višjimi proizvodnimi stroški po odpravi sistema menjalnih tečajev NIMA in poznimi prilagoditvami cen po 18-mesečni zamrznitvi cen, ki je bila končno odpravljena 28. novembra.
Iransko združenje proizvajalcev avtomobilskih delov ocenjuje, da je škoda, ki so jo utrpeli proizvajalci avtomobilskih delov, dosegla 350 mio USD (323,4 mio EUR).

Drugi dejavniki, ki so negativno vplivali na proizvodnjo, vključujejo pogoste izpade električne energije, zlasti poleti, in težave pri nabavi komponent zaradi naraščajočih dolgov proizvajalcev avtomobilov do proizvajalcev delov, ki naj bi znašali skupaj 1.250 trln IRR ali približno 27,38 mio EUR.

Ukinitev proizvodnje več modelov z veliko serijo, kot je Peugeot Pars, je prav tako zmanjšala celotno proizvodnjo. Nadomestna vozila za ta vozila potrebujejo čas, da dosežejo primerljive ravni proizvodnje.

Po mnenju analitikov bodo stabilizacija valutnih kanalov, pravočasne prilagoditve cen in posodobitev proizvodnih linij ključnega pomena za iranske proizvajalce avtomobilov, ki si prizadevajo doseči prihodnje proizvodne cilje.
 

Ruski AvtoVAZ namerava v Iranu vzpostaviti proizvodnjo Lade

Vodilni ruski proizvajalec avtomobilov AvtoVAZ želi v Iranu postaviti proizvodno linijo, ki bo omogočila sestavljanje vozil Lada v Iranu. Poleg tega namerava odpreti tudi prodajni salon.

Ta poteza pomeni strateški korak ruskega avtomobilskega proizvajalca, ki si želi prodrl na iranski trg, kjer so bili avtomobili Lada v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja zelo priljubljeni zaradi svoje zanesljivosti in robustnosti.

AvtoVAZ -ov vstop na iranski trg je del širše izvozne strategije, ki je usmerjena v leto 2025 in predvideva osredotočenost na trge v Iranu, Kazahstanu in Vietnamu. Medtem ko so ameriške sankcije ovirale prejšnje poskuse podjetja za prodor na iranski trg, se je situacija v zadnjih letih spremenila.

Dvostranski odnosi v avtomobilski industriji med Iranom in Rusijo so se znatno okrepili od začetka leta 2022, ko so številna evropska podjetja, kot je Renault, zapustila ruski trg po sankcijah, uvedenih po vojni v Ukrajini.

Iranska državna proizvajalca avtomobilov Iran Khodro (IKCO) in SAIPA sta od takrat podpisala več pogodb z ruskimi podjetji v avtomobilski industriji, ki zajemajo tako izvoz vozil kot tudi rezervnih delov.

Avgusta 2022 je bilo na sejmu Automobility Moscow podpisanih 12 sporazumov o sodelovanju med iranskimi in ruskimi proizvajalci avtomobilov in delov v skupni vrednosti približno 700 mio EUR.

Posli so zajemali proizvodnjo naprednih komponent, proizvodnjo motorjev in prenos tehnologije. Nadaljnji pogovori na visoki ravni med iranskim ministrstvom za industrijo in ruskim inštitutom NAMI oktobra 2023 so preučevali uskladitev standardov in zmanjšanje trgovinskih stroškov.
V iranskem avtomobilskem sektorju trenutno prevladujejo kitajske znamke, prav tako je lokalna proizvodnja močno odvisna od kitajskih komponent. Zato bo prenos tehnologije, ustvarjanje novih delovnih mest in pridobitev tržnega deleža za ruske proizvajalce avtomobilov velik izziv.
 

Iranska avtomobilska industrija

Avtomobilska industrija je pomemben del iranskega gospodarstva in ena največjih proizvodnih industrij v državi. K nacionalnemu BDP prispeva približno 10 % ter neposredno in posredno zagotavlja delovna mesta za več kot 700.000 ljudi.

Glavni konkurenti v iranski avtomobilski industriji so Iran Khodro, Saipa in Pars Khodro, ki proizvajajo široko paleto vozil, od osebnih do gospodarskih.

Na nedavna nihanja v proizvodnji so vplivale gospodarske sankcije, nihanje cen surovin in devalvacija valute, zlasti po ponovni uvedbi sankcij ZDA leta 2018, ki so močno omejile dostop do tujih delov in tehnologij.

Kljub naraščajočemu povpraševanju po domačih vozilih v srednjem razredu predstavljata inflacija in padajoča kupna moč velike izzive. Poleg tega se industrija sooča s težavami v zvezi s standardi kakovosti in varnosti, ki spodkopavajo zaupanje potrošnikov, pa tudi z okoljskimi vprašanji, ki spodbujajo bolj trajnostne prakse, vključno s proizvodnjo električnih vozil.
 
Viri:
  • Factiva
  • bne IntelliNews
  • Iran Daily
  • Mavericks Business & Market Research)
  • Foto: IKCO
 

Preberite še:


Globalni trendi v avtomobilski industriji

Proizvodnja avtomobilov v Iranu je upadla, uvoz pa se je skokovito povečal

Avtomobilska industrija v Iranu

Poslovno okolje Irana



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: