Spletna prodaja lepotnih izdelkov raste 9-krat hitreje kot v fizičnih trgovinah

torek, 07. oktober 2025
 

Globalna lepotna industrija je v zadnjem letu zrasla za 10 %

Odpornost lepotne industrije je nesporna. Kljub gospodarskim pritiskom potrošniki opravijo več nakupov, zapravijo več na obisk ter kupijo več enot, kar kaže, da lepota postaja vsakodnevna potreba.

Lepotna industrija ne samo cveti, temveč se tudi hitro preoblikuje, ter vse bolj sprejema digitalne strategije in wellness rituale ki preoblikujejo vedenje potrošnikov.

Glede na poročilo State of Beauty 2025, ki ga je v začetku oktobra objavila ameriška raziskovalna družba NielsenIQ, se je prodaja lepotnih izdelkov v zadnjih 12 mesecih povečala za 10 %, kar presega pretekle rezultate.



Največjo, 14,3 % rast prodaje je v zadnjem letu dosegla Azijsko-Pacifiška regija, predvsem zaradi razcveta kitajskega trga izdelkov za lase in nego kože ter hitre rasti platforme Douyin (TikTok Shop), kjer je prodaja zrasla za 49 %.

Douyin je kitajska različica TikTok aplikacije, vendar je veliko več kot zgolj platforma za kratke videoposnetke. Je ustvarjalec trendov, modno središče in odsev sodobne digitalne kulture. Z več kot 750 mio mesečno aktivnih uporabnikov je Douyin postal ena najvplivnejših platform družbenih medijev na Kitajskem. Za razliko od svoje mednarodne različice TikTok, Douyin deluje kot ločena enota, namenjena izključno celinski Kitajski, s vsebinami, prilagojenimi lokalnim trendom in regulativam. Aplikacija dosledno zaseda 1. mesto v kitajski trgovini App Store v kategoriji zabave, pri čemer po številu dnevnih ogledov videoposnetkov celo presega WeChat.

Precej visoko rast prodaje lepotne industrije sta beležili tudi Severna Amerika (9,6 %) in Latinska Amerika (10,4 %), medtem ko je Evropa beležila stabilno, 5,8 % rast, saj zahodni trgi še niso povsem okrevali.
 

Rast lepotne industrije po regijah za leto 2025

 
 

Prehod na splet ni več možnost – je nujnost

Spletna prodaja lepotnih izdelkov je v zadnjem letu rasla 9-krat hitreje kot v fizičnih trgovinah.

Severna Amerika (+21 %), Azijsko-Pacifiška regija (+20 %) in Evropa (+10 %) so v zadnjem letu beležile dvomestno rast spletne prodaje v lepotni industriji.

Trgi v razvoju, kot so Brazilija, Indija in Indonezija, beležijo močan digitalni zagon, ki ga poganjajo mobilno usmerjeni potrošniki in rast družbenega trgovanja.

TikTok Shop je ključni pospeševalec spletne prodaje v lepotni industriji. Zdaj je prisoten že v 14 državah, do konca leta 2025 pa se bo razširil še na Japonsko in Brazilijo, kar bo dodatno spodbudilo digitalno vključenost.

Lepota ni več le videz. Gre za izkušnjo, dobro počutje in digitalno udobje. Digitalne strategije so zdaj hrbtenica lepotne prodaje. Blagovne znamke morajo biti tam, kjer so potrošniki, torej na spletu, družbenih omrežjih in mobilnih napravah. Današnji potrošniki zahtevajo prilagodljivost in udobje. Znamke in trgovci morajo ponuditi celostno, kanalsko neodvisno izkušnjo, da ostanejo konkurenčni ter osvojijo oziroma ohranijo delež na trgu.
 

Razmerje med rastjo spletne in fizične prodaje

 

Neinvazivni kozmetični posegi ali tweakments, preoblikujejo rutine nege kože

Neinvazivni kozmetični posegi, imenovani tweakments, preoblikujejo tradicionalne navade pri negi kože. Ti posegi ne nadomeščajo nege kože, temveč jo na novo opredeljujejo. Potrošniki svoje rutine prilagajajo glede na rezultate in obdobje okrevanja.

Več kot tretjina potrošnikov po posegu spremenili svojo rutino nege kože. Pogosto jo poenostavijo ali pocenijo.

Stališča glede tweakments se po svetu razlikujejo:
 
  • 47 % kitajskih potrošnikov tweakments vidi kot dopolnilo k negi kože.
  • 25 % potrošnikov v Savdski Arabiji meni, da so tweakments popolna zamenjava.
  • 37 % francoskih potrošnikov tweakments uporablja le za specifične težave.
  • Na globalnem nivoju pa 29 % potrošnikov tweakments dojema kot dopolnilo, 30 % pa jih meni, da sploh niso potrebni.
 

Velike priložnosti za rast ponujajo rituali samonege in izdelki za dobro počutje

Potrošniki dajejo vedno večji poudarek kakovostnemu spanju, prehranskim dopolnilom, sprostitvi in samonegi.
Lepota se razvija v celovit življenjski slog, saj izdelki, povezani z dobrim počutjem in rituali, povečujejo vrednostno priložnost industrije za 64 %.
 
  • 50 % globalnih potrošnikov meni, da je redna samonega zdaj pomembnejša kot pred 5 leti.
  • 44 % jih načrtuje, da bodo v naslednjih 12 mesecih jemali več vitaminov ali prehranskih dopolnil.
  • 63 % pravi, da jim je spanec pomembnejši kot prej, kar povečuje povpraševanje po izdelkih za lepotni spanec, kot so spreji za blazine, svilene prevleke in dodatki za spanje.
  • Blagovne znamke vstopajo tudi v sorodne kategorije, kot so spolno zdravje, zmanjševanje stresa, krepitev imunosti in podobno.

Kot razkriva poročilo NIQ State of Beauty 2025, lepotna industrija vstopa v dinamično fazo širjenja meja, od pospeševanja e-trgovine, vključevanja dobrega počutja, pa vse do personaliziranih posegov. Lepota zdaj presega videz in postaja izkušnja, povezava z zdravjem in digitalnim udobjem.

Blagovne znamke, ki bodo sprejele digitalno agilnost, širitev kategorij in inovacije, osredotočene na potrošnika, bodo v prihodnje prevzele vodilno vlogo na tem hitro razvijajočem se trgu.

Viri:
  • Factiva
  • Business Wire, Inc.
  • NielsenIQ
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Spletne prodajne platforme

Globalni trendi na področju kemije in farmacije

Trendi globalnega trga spletnih prodajnih platform v letu 2025

Regija CEE ponuja vrsto priložnosti za e-trgovino



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: