V Franciji so odprli 1. tovarno baterij za EV

četrtek, 01. junij 2023
 

V Franciji nastaja ekosistem »Battery Valley«

V Franciji so 30. maja slovesno otvorili prvo giga tovarno za proizvodnjo baterij za EV. Nova tovarna je del francoskih vladnih ambicij, da re-industrializira državo in dohiti kitajske proizvajalce v tej cvetoči industriji.

Nova giga tovarna je v lasti Automotive Cells Company (ACC), partnerstva med francoskim energetskim velikanom TotalEnergies, nemškim Mercedes-Benzom in ameriško-evropskim proizvajalcem avtomobilov Stellantis, ki proizvaja vrsto znamk, vključno s Peugeot, Fiat in Chrysler.

Tovarna v Billy-Berclau je prva v nizu tovarn, ki naj bi se odprle v naslednjih 3 letih v severnem koridorju. Prvi ACC tovarni bodo sledile še 4 druge tovarne baterij v Franciji, vse v regiji Hauts-de-France, kjer nastaja ekosistem, Battery Valley, ki je odgovor industrije električnih avtomobilov na Silicijevo dolino.

Otvoritve 640 m dolge in 100 m široke tovarne, so se udeležili izvršni direktorji partnerskih podjetij, francoski minister za gospodarstvo Bruno Le Maire, ministrica za energetski prehod Agnès Pannier-Runacher, minister za industrijo Roland Lescure ter številni italijanski in nemški uradniki.

Proizvodnja v tovarni ACC naj bi se začela letos poleti, prva prodaja pa je predvidena za konec leta 2023.
 

Preusmeritev avtomobilske industrije k elektrifikaciji

Evropa pospešuje proizvodnjo baterij in EV, saj je EU postavila rok, da se do leta 2035 postopno opusti prodaja novih avtomobilov na fosilna goriva.

V zadnjih letih je bilo v EU napovedanih približno 50 projektov za tovarne baterij, saj si EU prizadeva doseči svoj cilj, da do leta 2050 postane podnebno nevtralna.
  • Kitajsko-japonska skupina AESC-Envision gradi tovarno v bližini mesta Douai, ki bo od začetka leta 2025 oskrbovala francoskega proizvajalca avtomobilov Renault .
  • Francosko zagonsko podjetje Verkor naj bi začelo s proizvodnjo v obratu v Dunkerqueu v sredini leta 2025.
  • Tajvanski ProLogium je prav tako izbral obalno mesto za svojo prvo čezmorsko tovarno, kjer naj bi proizvodnja stekla leta 2026.
 
Francoska vlada si je zastavila cilj, da bo Francija do leta 2030 proizvedla 2 mio EV na leto.

Tovarna ACC naj bi do takrat dobavila 500.000 baterij za EV na leto.

Francija upa, da bo do leta 2027 proizvedla dovolj baterij za svojo avtomobilsko industrijo in jih kasneje tudi izvažala na tuje trge.

Več informacij o francoski avtomobilski industriji.
 

Evropska proizvodnja baterij se sooča z močno konkurenco Kitajske in ZDA

Pri proizvodnji baterij se Francija sooča z višjimi stroški energije kot Kitajska ali ZDA.

Kitajska je vodilna v svetu v proizvodnji baterij za EV, prevladuje pa tudi v proizvodnji surovin, potrebnih za njihovo izdelavo.

Evropa se prav tako sooča z močno konkurenco iz ZDA, ki močno subvencionirajo sektor prek zakona o zmanjševanju inflacije, ki vključuje 370 mlrd USD spodbud za čisto energijo.

Od 7 mlrd EUR, vloženih v projekt ACC, je 1,2 mlrd EUR prišlo iz javnih sredstev.

Battery Valley naj bi v naslednjih nekaj letih zaposlil več kot 20.000 ljudi. Kljub temu so francoski sindikati zaskrbljeni zaradi vpliva industrije EV na delovna mesta.
Približno 100 delavcev je na dan odprtja mega- tovarne protestiralo proti načrtovanemu zaprtju lokacije Stellantis v Douvrinu.
 



Viri: Factiva, Agence France Presse, Electrive.com

 

Preberite tudi:

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Globalni trendi na področju zelene tehnologije 

Gospodarstvo ter možnost vstopa na francoski trg



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: