E-trgovina se srečuje z izzivi velikega obsega vračil

torek, 30. avgust 2022
 

Vedno večji obseg vračil predstavlja izzive za spletne trgovce

Spletni nakupovalci vse pogosteje vračajo naročene pošiljke nazaj v spletne trgovine. Po podatkih National Retail Federation je bilo v ZDA leta 2021 vrnjenih 21 % spletnih naročil, vrednih približno 218 mlrd USD, v primerjavi z 18 % leta 2020. Pri oblačilih in obutvi vračila včasih celo presežejo 40 %. To predstavlja velik problem za spletne trgovce.

Težava izhaja že iz samega začetka spletne prodaje, ko so spletni trgovci ponudili kupcem brezplačna vračila, da bi konkurirali običajnim prodajalcem, hkrati pa potrošnikom olajšali naročanje prek spleta. Tudi potrošniki so želeli možnosti vračila, da bi se tako zavarovali pred neustreznim nakupom.

Obseg spletne trgovine ter s tem tudi obseg vračil je strmo narasel v času pandemije Covid-19.

V Ameriki spletno nakupovanje zdaj predstavlja 15 % celotne maloprodaje glede na vrednost, medtem ko je leta 2019 predstavljal 10 %.
Obseg vračil se bo lahko še povečeval, saj potrošniki zaradi krize že zmanjšujejo porabo.

Maja 2022 je Boohoo, britanski spletni ponudnik modnih oblačil, že napovedal nižje dobičke za letošnje leto, deloma tudi zaradi višjega obsega vračil. Junija je enako storil tudi njegov konkurent Asos.

Spletni trgovci se pogosto ne prilagajajo hitro spreminjajočemu se povpraševanju, zato imajo prevelike zaloge, kar še povečuje njihove težave. V v zadnjem času opažajo predvsem porast vračil znižanih izdelkov, saj potrošniki po prejemu naročila pogosto ugotovijo, da kupljenih izdelkov ne potrebujejo.
 

Spletni trgovci lahko takoj prodajo le 5 % vrnjenega blaga

Obdelava vračil je delovno intenzivna. Izhodni sistem je visoko avtomatiziran in poenostavljen; treba je odpreti povratnico in nekdo se mora odločiti, kaj bo z njo. Delavec v Amazonovem skladišču lahko izbere 30 artiklov v eni sami minuti, medtem ko lahko obdelava vračila traja tudi 10 minut.

Ko je vrnjeno blago obdelano, lahko spletni trgovci takoj prodajo le 5 % vrnjenega blaga. Večina vrnjenih izdelkov se proda po znižanih cenah ali pa se jih zavrže.
 

Preizkušanje različnih rešitev za zmanjšanje obsega vračil 

Ena od rešitev vključuje uvedbo manjšega nadomestila za vrnjene izdelke. Lansko leto je bil japonski spletni trgovec Uniqlo, ki po spletu prodaja modna oblačila, eden prvih, ki je zaračunal manjše nadomestilo za vračila. Maja je podobno storila tudi blagovna znamka Zara. Druga podjetja, vključno z Amazonom, prodajajo več prenovljenega blaga, da bi zmanjšala izgube.
 
V problem prevelikega obsega vračil so se začela vključevati tudi zagonska podjetja. Ta s pomočjo umetne inteligence pomagajo spletnim trgovcem pri odločitvi, kaj storiti z vrnjenim blagom, ob upoštevanju dejavnikov, kot so cenovni trendi na trgih rabljenega blaga. Eno takih zagonskih podjetij je podjetje goTRG.



Happy Returns, drugo zagonsko podjetje, ki ga je lani kupilo fintech podjetje PayPal, pomaga pri logistiki. Ima 5.000 oddajnih mest za vračila po vsej Ameriki, večinoma v verigah trgovin. Vračila se združujejo in potem naenkrat pošljejo nazaj spletnim trgovcem, kar prihrani do 40 % stroškov poštnine.



Nekateri spletni ponudniki eksperimentirajo z virtualno resničnostjo (VR). Več kot polovico izdelkov namreč potrošniki vrnejo zaradi napačne velikosti. Junija 2022 je Walmart sporočil, da bo kupil Memomi, zagonsko podjetje za razširjeno resničnost (AR), ki kupcem omogoča virtualno preizkušanje očal. Walmart ponuja tudi načine za preizkušanje oblačil in razporeditev pohištva v sobah z uporabo AR. Amazon je pred kratkim predstavil funkcijo VR, ki uporabnikom omogoča preizkušanje čevljev.

 
Viri: Factiva, The Economist

 

Preberite še:

Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati

Globalni trendi na področju IKT


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: