Eksponentna rast e-športa in stav na e-šport

četrtek, 18. april 2024
 

E-šport je postal globalni fenomen

Sektor e-športa je bil v zadnjih nekaj letih priča eksponentni rasti in se je iz nišne zabave prelevil v mainstream pojav z velikimi turnirji, ki pritegnejo množično občinstvo tako na spletu kot na fizičnih dogodkih.

Igre, kot so League of Legends, Dota 2 in Counter-Strike: Global Offensive, so postale znane po vsem svetu, profesionalni igralci pa so dosegli status slavnih.

E-šport, okrajšava za elektronski šport, je oblika tekmovalnih video iger, kjer profesionalni igralci in ekipe tekmujejo na organiziranih turnirjih. Medtem ko je tekmovalno igranje prisotno že od zgodnjih dni videoiger, sta vzpon interneta in tehnološki napredek e-šport pognala v globalni fenomen. 
 

Stave na e-športe so ustvarile nov mejnik v svetu športnih stav 

Posledično so stave na e-šport doživele izjemen porast priljubljenosti in ustvarile povsem nov mejnik v svetu športnih stav.

Za razliko od tradicionalnih športov, ki so lahko omejeni z geografsko lokacijo ali časovnimi pasovi, lahko turnirje v e-športu gledalci spremljajo in nanje stavijo kjerkoli na svetu. Globalna dostopnost je privedla do raznolike in obsežne baze oboževalcev, kar spodbuja povpraševanje po storitvah stav na e-šport.

Pojav interneta in širjenje spletnih platform za pretakanje sta imela pomembno vlogo pri rasti e-športa. Platforme, kot sta Twitch in YouTube Gaming, so oboževalcem omogočile ogled prenosov tekmovanj v e-športu z vsega sveta v živo. Ko je gledanost e-športnih dogodkov skokovito narasla, je pritegnila pozornost igralniške industrije, kar je vodilo do uvedbe platform za e-športne stave.

Stave na e-šport ponujajo veliko podobnosti s tradicionalnimi športnimi stavami, z vrsto stavnih trgov, ki vključujejo denarne stave na zmagovalce dvobojev, razmike točk, stave na dogodke v igri ali nastope igralcev.

Eden od dejavnikov, ki je tradicionalne igralce športnih stav pritegnil k e-športu, je bila njegova dostopnost skozi vse leto. Za razliko od tradicionalnih športov, ki imajo določene sezone, se turnirji v e-športu odvijajo skozi vse leto in zagotavljajo stalen tok priložnosti za stave.

E-šport pokriva široko paleto zvrsti iger, vključno s prvoosebnimi strelci, strateškimi igrami v realnem času, večigralskimi spletnimi bojnimi arenami (MOBA) in športnimi simulacijami, ki skrbijo za raznoliko občinstvo z različnimi igralnimi preferencami.

Naraščajoča priljubljenost e-športov je privabila tudi naložbe večjih operaterjev športnih stav in iger, ki so prepoznali potencial trga e-športov in začeli ponujati kvote za različne e-športne dogodke. Nekateri operaterji so stavam na e-šport celo posvetili posebne dele svojih platform, s čimer so dodatno legitimizirali njihovo mesto v industriji iger na srečo.

Privlačnost e-športov za mlajšo populacijo je gonilna sila za njihov vzpon v svetu stav.

Milenijci in generacija Z, ki so odraščali z video igrami in internetom, so e-šport sprejeli kot gledalci in udeleženci. Ta mlajša publika je bolj odprta za idejo spletnih stav in pozna kulturo iger, zaradi česar je verjetneje, da se bodo vključili v stave na e-šport.

Pandemija Covid-19 je imela tudi pomembno vlogo pri pospeševanju rasti stav na e-šport. Omejitve pandemije so manj vplivale na tekmovanja v e-športu, ki so potekala na spletu in z igralci na daljavo, kar jim je omogočilo nadaljevanje in uspeh v teh zahtevnih časih.

Vendar pa so tako kot vse oblike stav tudi stave na e-šport sprožile pomisleke glede odgovornega igranja iger in stav mladoletnikov. Za operaterje in regulatorje je ključnega pomena, da izvajajo celovite ukrepe in trdne zaščitne ukrepe za učinkovito zaščito ranljivih posameznikov in spodbujanje odgovornih stavnih praks, z vzpostavitvijo strogih postopkov preverjanja starosti, zagotavljanjem izobraževalnih virov in spodbujanjem kulture odgovornega igranja. Ko bodo ti ukrepi uvedeni, lahko industrija e-športnih stav ustvari varnejše in bolj trajnostno okolje za svoje udeležence. 
 

Prihodnost stav na e-šport 

Po napovedih Statista, naj bi leta 2024 prihodki na globalnem trgu e-športnih stav dosegli 2,5 mlrd USD, v letu 2028 pa že 3,3 mlrd USD.

ZDA ustvarijo največji prihodek na tem trgu, ki naj bi v letu 2024 dosegel 721,2 mio USD.

Stave na e-šport so v porastu po vsem svetu, najbolj pa so priljubljene v ZDA in na Kitajskem.


Z razvojem tehnologije se dinamično spreminjajo tudi stave na e-šport, kar vodi do vedno bolj poglobljenih in vznemirljivih možnosti.

Stave v navidezni resničnosti (VR) in vmesniki za razširjeno resničnost (AR) so tik pred tem, da spremenijo način stav na e-šport. Kmalu bodo igralci lahko stali ob igrišču v virtualni areni in čutili energijo množice, ko bodo stavili na naslednjo tekmo.

Stave na e-šport predstavljajo nov izziv za industrijo iger na srečo, saj spletnim igralnicam ponujajo enormne priložnosti, da privabijo in vključijo nove stranke. S svojo globalno privlačnostjo, mladim prijazno estetiko in potencialom za tehnološke inovacije, bodo stave na e-šport v prihodnjih letih strmo naraščale in bodo preoblikovale podobo industrije iger na srečo za prihodnje generacije. 




Viri: Factiva, The Baltic Times, This day, Statista 
 

Preberite še: 


Globalni trendi na področju športnega turizma

Globalni trendi na področju potovalnega turizma

Priložnosti, ki jih ponuja cvetoča afriška zabavna industrija



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: