Grška turistična industrija je lani ustvarila 48,33 mlrd EUR prihodkov

torek, 28. marec 2023
 

Velikost trga in napovedi 

Grška turistična industrija je bila v letu 2022 izjemno uspešna, saj je ustvarila skupne prihodke v višini 48,33 mlrd USD.

Turistično industrijo v tej analizi sestavljajo prihodki, ki jih ustvarijo potniški letalski prevozniki, potniški železniški promet, gostinske storitve, hoteli in moteli, potovalni posredniki ter igralnice.

Grška vlada je sprejela različne pobude za spodbujanje turističnega obiska države, med drugim tudi različne vrste vizumov, kot so študentski vizum, vizum za digitalne nomade, vizum za poslovanje in zdravstveni vizum. Takšne pobude spodbujajo rast turistične industrije v državi.

Vladne omejitve, uvedene med COVID-19, so ovirale rast grške turistične industrije. Po podatkih Svetovne banke so se prihodi mednarodnih turistov v Grčiji v letu 2020 zmanjšali na 7,4 mio v primerjavi s 34 mio v letu 2019.

Hotelirski segment je bil leta 2022 največji segment grške turistične industrije, ki je ustvaril skupne prihodke v višini 23,07 mlrd EUR ali 47,8 % celotne vrednosti industrije. 

Segment gostinskih storitev je leta 2022 prispeval prihodke v višini 12,82 mlrd EUR, kar predstavlja 26,6 % skupne vrednosti industrije.

Večina hotelov v Grčiji je nizkocenovnega tipa. Ti hoteli predstavljajo 48,9 % vseh hotelov. Sledijo jim srednje-cenovni hoteli s 27,7 %, hoteli višjega cenovnega razreda s 17 %, ter luksuzni hoteli, katerih je v državi 6,5 %. 

V zadnjem času se število hotelov v Grčiji povečuje, saj različne domače in mednarodne hotelske verige v državi širijo svoj srednji in luksuzni sektor. 

Avgusta 2022 je na primer Marriott International napovedal svojo širitev na grškem trgu z odprtjem hotela »W Costa Navarino« na grški obali pod blagovno znamko »W Hotels«.



Po napovedih analitikov MarketLine naj bi vrednost grškega turizma v prihodnjih 5 letih rasla po 7,2 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla 68,47 mlrd USD.
 

Grška vlada ima ključno vlogo pri promociji države kot turistične destinacije 

Grška vlada ima ključno vlogo pri promociji države kot ključne turistične destinacije za vse starostne skupine. Oktobra 2022 je Grška nacionalna turistična organizacija (GNTO) začela kampanjo »Wanna feel 20 again?« S to kampanjo želi privabiti upokojence, da bi hladne zimske dneve preživeli v toplih krajih. Kampanja cilja predvsem na britanske in evropske premožne upokojence, ki iščejo sredozemski način življenja in toplejše podnebje, ki so utrujeni od visokih življenjskih stroškov in mrzlega vremena. Takšne pobude lahko pritegnejo veliko število turistov in s tem podprejo rast grške turistične industrije v prihodnjih letih.
 

 

Konkurenti na trgu

Gostinski segment

V gostinskem segmentu je prisotnih več velikih podjetij, ki delujejo skupaj z manjšimi neodvisnimi gostinskimi lokali. 
 
  • Everest in Goody's, ki ju upravlja Vivartia Holding, sta vodilni verigi hitre prehrane v Grčiji. Podjetje ima v lasti tudi blagovno znamko La Pasteria. Everest je veriga hitre prehrane 24/7, ki se osredotoča predvsem na sendviče po meri. Goody's, ena najbolj prepoznavnih in priljubljenih blagovnih znamk v Grčiji, deluje prek 166 restavracij, od tega jih je 161 v Grčiji in 5 na Cipru. Podjetje upravlja tudi 93 Flocafe, od tega 82 v Grčiji, 7 na Cipru, 2 v Bolgariji ter po 1 na Madžarskem in v Romuniji.
  • McDonald 's, ki ga upravlja Premier Capital Hellas, je leta 1991 vstopil na grški trg in je 2. največji konkurent na trgu. Leta 2022 je McDonald omrežje obsegalo 29 restavracij v Grčiji, vključno z 19 drive-in restavracijami.
  • Podjetje Pizza Fan je največje podjetje za dostavo pic v državi in je 3. največji konkurent v tem segmentu. Podjetje ima 85 trgovin po vsej Grčiji in 2 na Cipru. 
 

Segment hotelov in motelov

Podobno tudi v hotelskem segmentu prevladujejo veliki akterji, kot so Small Luxury Hotels of The World, Grecotel in Mitsis Hotels, vendar delujejo skupaj s številnimi manjšimi, neodvisnimi konkurenti. 
 
  • Vodilni konkurent v grški industriji hotelov in motelov je Small Luxury Hotels of the World. Podjetje sestavlja skupina neodvisno upravljanih hotelov, ki vključujejo letovišča ob plaži, zdravilišča, hotele v središču mesta, hotele v podeželskih hišah, golfska letovišča, zgodovinske hotele, hotele ob jezerih in ob obali ter zasebne hotele na otokih. Sedež podjetja je v Združenem kraljestvu.
  • Grecotel ima svojo verigo 40 hotelov, ki delujejo na 12 destinacijah v Grčiji, vključno s Kreto, Atiko, Halkidikom, Krfom, Kosom, Lariso, Aleksandrupolisom, Rodosom, Peloponezom in Mikonosom. Podjetje je specializirano za vrhunske in luksuzne hotele, vsi hoteli pa imajo 4 ali 5 zvezdic. Sedež podjetja je v Atenah v Grčiji. Podjetje upravlja hotele, letovišča in vile pod blagovnimi znamkami Caramel, Amirandes, Creta Palace, Marine Palace & Aqua Park, Cape Sounio, Pallas Athena, Eva Palace in Royal Park.
  • Marriott International v grški hotelski in motelski industriji deluje prek različnih blagovnih znamk v segmentih višjega cenovnega razreda in luksuznih hotelov.
  • Mitsis Hotels Greece je največja grška zasebna hotelska veriga z 19 hoteli s 4 in 5 zvezdicami ter 12 zdravilišči in centri za talaso terapijo, ki delujejo po vsej državi. Sedež podjetja je v Atenah v Grčiji.
 

Segment potovalnih posrednikov

  • Booking Holdings Inc je ponudnik spletnih potovanj in povezanih storitev. Podjetje ponuja različne storitve, vključno s primerjavo cen, počitniškimi paketi ter z rezervacijami nastanitve, najema avtomobila, restavracij, letalskih kart, križarjenj in potovanj. Posluje pod blagovnimi znamkami, kot so Booking.com, Agoda, Priceline, KAYAK, Rentalcars.com in OpenTable. Booking Holdings zagotavlja svoje storitve potrošnikom in lokalnim partnerjem. Upravljavcem restavracij zagotavlja upravljanje rezervacij restavracij in storitve pridobivanja strank. Podjetje deluje v več državah po Evropi, Severni Ameriki, Južni Ameriki, Afriki in azijsko-pacifiški regiji. Booking Holdings ima sedež v Norwalku, Connecticut, ZDA. Podjetje je v letu 2022 ustvarilo 16.229,81 mio EUR prihodkov, kar je 56 % povečanje v primerjavi z letom 2021.
  • eDreams ODIGEO SA je spletna potovalna agencija. Potrošnikom ponuja ponudbe za redne lete, hotele, križarjenja, najem avtomobilov, nizkocenovne letalske družbe, čarterje, počitniške pakete in potovalna zavarovanja. Deluje prek različnih potovalnih blagovnih znamk e-trgovine, vključno s Travellink, Opodo, eDreams, Go Voyages in Liligo. Podjetje ponuja spletne in mobilne potovalne platforme, ki partnerjem pomagajo povečati prodajo, usmerjati ciljni promet na obiske spletnih mest in promovirati blagovne znamke. Podjetje deluje v različnih državah na 5 celinah. eDreams ODIGEO ima sedež v Madridu v Španiji.
  • Skupina TUI je turistično podjetje, ki nudi storitve, povezane s počitnicami in potovanji. TUI upravlja hotele pod različnimi blagovnimi znamkami, vključno z Riu, Iberotel, TUI Magic Life, Grupotel, TUI Blue in Robinson. Upravlja tudi več letalskih družb, vključno s TUI Airways in Corsair International. Podjetje ponuja tudi luksuzna križarjenja v nemško govorečih državah in ladje za križarjenje na drugih luksuznih trgih. Deluje predvsem v Nemčiji, Združenem kraljestvu, na Irskem, v nordijskih državah, v Avstriji, na Poljskem, v Švici, Belgiji, na Nizozemskem in v Franciji. Sedež TUI je v Hannovru, v Nemčiji.

Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2022.


Viri: Factiva, MarketLine 

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju turizma

Vpliv rusko-ukrajinske vojne na turistični sektor
 
Priložnosti na grškem trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: