Madžarska želi postati ključna proizvajalka baterij za električna vozila

torek, 04. april 2023
 

Kitajski CATL je na Madžarskem začel z gradnjo giga-tovarne baterij za EV


Kitajski proizvajalec baterij Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) je konec marca 2023 podpisal pogodbo o nakupu zemljišča z mestom Debrecen na Madžarskem, kar označuje uradni začetek gradnje njegove druge evropske tovarne. 

Giga-tovarna bo po dokončanju zasedala več kot 200 hektarjev, kar je več kot je površina 280 nogometnih igrišč. Naložba je vredna 7,34 mlrd EUR in je med petimi največjimi greenfield (tujimi) naložbami v Evropi v zadnjih 10 letih in hkrati največja naložba na Madžarskem.

Do konca desetletja bo tovarna vsako leto proizvedla 100 gigavatnih ur (GWh) kapacitete baterij. To zadostuje za polnjenje enega milijona avtomobilov, glede na trenutne zmogljivosti EV.

S to tovarno bo Madžarska postala ena glavnih proizvajalk baterij za EV v Evropi, kar je v skladu z vladnimi načrti, da Madžarska postane velika sila na področju proizvodnje baterij za EV.

Strateški vladni načrti sledijo trendu v avtomobilski industriji, ki je ena od ključnih panog Madžarske, saj predstavlja približno 5 % BDP države. Ker se motorji z notranjim zgorevanjem postopno opuščajo, si Madžarska prizadeva, da gre naprej z razvojem te industrije.

Več o madžarski avtomobilski industriji si lahko preberete v tem prispevku.
 

Nasprotovanja in pomisleki glede gradnje giga-tovarne 


Gradnja nove tovarne močno skrbi domačine, saj se bojijo, da bo ogrozila zdravje njihovih pridelkov in ljudi na tem območju ter zaradi velike industrijske porabe vode v že tako sušni regiji ogrozila preskrbo z vodo.
Proizvodnja baterij namreč zahteva veliko vode, v zadnjih letih pa so na Madžarskem vse pogostejše suše.
Zaradi ne-transparentne komunikacije ni jasno, koliko vode bo nova tovarna na koncu potrebovala. Kar dve tretjini prebivalcev je kritičnih zaradi gradnje nove tovarne in zahtevajo, da se projekt ustavi, ali pa da o njem odloča referendum.

Prebivalci in strokovnjaki so prav tako zaskrbljeni glede količine energije, ki jo bo potrebovala tovarna te velikosti. Medtem ko CATL pravi, da vlaga v obnovljive vire energije in si prizadeva za ogljično nevtralnost, to pri obstoječi madžarski energetski infrastrukturi še ne bo kmalu izvedljivo. Nedavno so napovedali 3 nove plinarne, ki bodo oskrbovale industrijo, ki bo do leta 2050 še naprej odvisna od ruskega plina.

Poznavalci opozarjajo, da bo projekt v Debrecenu poleg ohranjanja energetske odvisnosti Madžarske od Rusije pomenil še večjo odvisnost od Kitajske. Z izgradnjo tovarne bo Kitajska postala 2. največja tuja vlagateljica v državi, kar bi lahko pomenilo, da bi Kitajska lahko svojo gospodarsko moč uporabila za izvajanje političnega pritiska. 
 

Vladna podpora je pritegnila številne tuje naložbe v elektrifikacijo avtomobilske industrije


Madžarska vlada je veliko storila, da bi pritegnila investitorje v elektrifikacijo avtomobilske industrije. Samo podjetju CATL je obljubila 800 mio EUR davčnih in infrastrukturnih spodbud, kar je več kot 10 % celotne vložene vsote.

Takšna vladna podpora prispeva k razcvetu investicij v elektrifikacijo avtomobilske industrije na Madžarskem. Poleg podjetja CATL gradi svoje nove objekte tudi kitajski proizvajalec baterijskih komponent SEMCORP, na drugi strani mesta pa se gradi nova BMW -jeva tovarna za EV. 
 

Izzivi pri zapolnitvi novih delovnih mest 


Vsa ta nova podjetja in tovarne potrebujejo delavce. Samo giga tovarna baterij jih bo zaposlila 9.000. Eden največjih izzivov pa je, ali bo na voljo dovolj delavcev.

Veliko delovnih mest v teh obratih ne zahteva posebnih znanj, zato obstaja možnost, da bi lahko v tovarni zaposlili zaposlene iz lokalnih podjetij ali pa tujce.

V CATL ocenjujejo, da bodo kitajske delavce večinoma potrebovali v prvih dveh letih, da bi zagotovili nemoteno delovanje tovarne.

Madžarska vlada je prepoznala potrebo po tuji delovni sili, zato nenehno sprošča pravila priseljevanja za več držav, ki niso članice EU, zlasti za države v Aziji. To pa povzroča nezadovoljstvo domačinov zaradi možnosti naseljevanja tujih delavcev.

Proti gradnji tovarne so tudi nekatere opozicijske stranke, od madžarske Zelene stranke do skrajnih desničarjev.

Kljub vsem nasprotovanjem pa projekt napreduje po zastavljenih načrtih, kljub številnim pozivom, da se ga ustavi in da je vlada s tem prodala državo Kitajcem.
 

 
Viri: Factiva, Deutsche Welle, People's Daily Online

 

Preberite še: 

 
Globalni trendi na področju panoge strojev in naprav 

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Priložnosti na madžarskem trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: