Sanofi namerava s sponzoriranjem OI privabiti nove talente

četrtek, 11. januar 2024
 

Kaj si družba Sanofi lahko obeta od sponzorstva OI v Parizu? 

Francoska farmacevtska družba Sanofi upa, da bo s sponzoriranjem olimpijskih iger (OI) lahko pritegnila nove talente, nagradila obstoječo ekipo zaposlenih in se otresla svoje konzervativne podobe.

Sanofi je eden največjih proizvajalcev cepiv in protivnetnih zdravil ter običajno sponzorira dogodke, povezane z boleznimi ali skupnostmi bolnikov. Tokrat je družba naredila izjemo in se odločila sponzorirati OI, delno tudi zato, ker bodo potekale v Parizu.

Družba sicer ni sponzor v športu, kulturi ali glasbi, kjer so kot sponzorji običajno prisotna podjetja potrošniškega blaga.

OI so že velikokrat privabile tudi druge sponzorje iz držav gostiteljic, ki niso del športne ali potrošniške industrije. Med sponzorji OI v Tokiu 2020 so se na primer znašla tudi podjetja, kot so Tokyo Gas, Japan Airlines, Nomura in Tanaka Holdings.

Veliki dogodki, kot so OI ali pa svetovno prvenstvo, dokazano spremenijo način dojemanja blagovne znamke.

Sanofi si s sponzorstvom želi spremenil način, kako potrošniki dojemajo družbo, privabiti si želi nove poslovne stranke in povečati svojo privlačnost. Družba se želi pozicionirati kot organizacija, ki želi delati dobro v svetu, kar je dobra motivacija za privabljanje novih talentov.

Mediana starosti gledalcev OI narašča. Mednarodni olimpijski komite pa poskuša zbuditi zanimanje generacije Z in milenijcev s kampanjami na družbenih omrežjih ter z uvajanjem novejših športov, kot je breakdance in rolkanje.

Sanofi finančno podpira 14 posameznikov, ki bodo nastopili na OI v Parizu, med njimi enako število moških in žensk, ter enako število olimpijskih in para-olimpijskih športnikov. Med njimi sta tudi britanska para-olimpijska plavalka Ellie Challis in priljubljena francoska breakdancerka Dany Dann.

Sanofi na igre vabi tudi več kot 8.000 zaposlenih kot prostovoljce ali prek internih programov nagrajevanja.

Sanofi naj bi po ocenah za OI v Parizu porabil več 10 mio EUR. Družba je za enkrat zavrnila razkritje podrobnosti o tem, koliko porabi, ter pojasnila, da svojim zaposlenim vrne toliko denarja, kot ga je plačala organizatorju iger. Samo olimpijski sponzorski honorarji znašajo med 80 mio EUR in 150 mio EUR.


 

O družbi Sanofi

Sanofi SA je farmacevtska družba, ki razvija, proizvaja in trži izdelke za zdravstveno nego. Skupina ponuja vrsto izdelkov, povezanih z redkimi boleznimi, multiplo sklerozo, onkologijo, diabetesom in boleznimi srca in ožilja. Ponuja tudi izdelke na recept, izdelke za zdravstveno varstvo potrošnikov, generična zdravila in cepiva.

Družba trži svoje izdelke pod različnimi blagovnimi znamkami, vključno z Dulcolax, Enterogermina, Essentiale, Zantac 360, Pharmaton, Nature's Own, Magne B6, Novanuit, Unisom, med drugim.

Poslovno je družba prisotna v ZDA, Evropi, Aziji, Afriki in na Bližnjem vzhodu. Sedež podjetja je v Parizu v Franciji.

Družba je v proračunskem letu, ki se je končalo decembra 2022, ustvarila prihodke v višini 45.389 mio EUR, kar je 15,9 % medletno povečanje.
V Q3 2023 je družba ustvarila prihodke v višini 12.698 mio EUR, kar je 41,1 % zmanjšanje v primerjavi s prejšnjim četrtletjem.
 

Vpliv velikih športnih dogodkov na gospodarstvo

Veliki športni dogodki, kot so OI in svetovno nogometno prvenstvo, imajo tudi velik vpliv na gospodarstvo.
 
  • Naraščajoča globalizacija športa in vedno večja osredotočenost na šport in zdravje, podpirata rast podjetij s športnimi izdelki. Športni izdelki so danes predvsem izdelki za življenjski slog. Po napovedih analitikov bodo prihodki na svetovnem športnem trgu leta 2024 znašali 671 mlrd USD, kar je okoli 35 % več kot leta 2019. Samo športna oblačila so nedavno ustvarila 195 mlrd USD prihodkov, od tega okoli 52 mlrd USD samo s športnimi copati.
  • Poleg športnih blagovnih znamk obstajajo tudi druga podjetja, ki imajo koristi od velikih športnih dogodkov, zlasti OI. Tehnološka podjetja na primer lahko na teh dogodkih ponujajo inovativne rešitve za prenos in predstavitev tekmovanj.
  • Glavni sponzorji velikih športnih dogodkov lahko veliko pridobijo, saj se njihova imena in logotipi pojavljajo med dogodki in se jih gledalci zapomnijo. V primeru olimpijskih iger 2024 so to Alibaba, Allianz, Coca-Cola, Intel, Panasonic, Procter & Gamble, Samsung Electronics, Toyota, Visa, LVMH, Carrefour in Sanofi.
    Podjetja, ki so prisotna prek športnih sponzorstev in pridobivajo dodatne stranke, so lahko dobra naložba v letu 2024 in kasneje. Za vlagatelje so še posebej zanimiva podjetja, ki svojo priljubljenost, pridobljeno tudi na velikih dogodkih, uporabljajo za prodajo izdelkov v segmentu lifestyle, kot sta na primer LVMH (Louis Vuitton, Dior in Berluti) in Swatch Group (Omega). Tudi Nike vedno znova dokazuje, kako učinkovito je lahko sponzoriranje dogodkov in posameznih zvezd pri krepitvi blagovne znamke. Denarni tok se naknadno ustvari z izdelki za življenjski slog, deloma zaradi višjih marž in obsega prodaje. Na splošno lahko sponzorji izkoristijo veliko občinstvo na dogodkih za širjenje svoje globalne priljubljenosti. Taka primera sta na primer Coca-Cola in Visa. Po podatkih Mednarodnega olimpijskega komiteja proizvajalec Coca-cola podpira OI že od leta 1928 v Amsterdamu. 
  • Tudi potovalna in turistična podjetja imajo koristi od povečanega povpraševanja po namestitvah in turističnih storitvah med OI. Ker letošnje OI potekajo v Franciji, bo imela velike koristi od iger tudi hotelska veriga Accor, s svojimi blagovnimi znamkami Ibis, Mercure Hotels, Novotel in Sofitel. Delnice družbe Accor so se leta 2023 podražile že za več kot 40 %. Konkretne učinke pričakujejo tudi Airbnb, Booking.com in Uber. 
  • Na OI v Parizu si veliko obeta tudi letalska družba Air France KLM, saj na OI pričakujejo do 7 mio obiskovalcev, med njimi veliko čezmorskih. 
  • Podjetja v infrastrukturnem sektorju imajo lahko koristi tudi od naložb v stadione, transport in gradnjo. Francoska prestolnica Pariz se je potegovala za igre z argumentom, da že ima odlično infrastrukturo in zato ni treba graditi veliko nove infrastrukture. Kljub temu se prenavljajo številni športni objekti, tudi Stade de France.
  • Evropsko prvenstvo v nogometu lahko obudi tudi navdušenje nad športnimi stavami. Med vodilnimi ponudniki so Draftkings, Entain in Flutter Entertainment. 
 
Viri: Factiva, Reuters, Die Welt

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju športnega turizma 

Zakaj letalske družbe namenijo toliko denarja za sponzorske pogodbe v športu?

Organizatorji OI v Parizu obljubljajo relativno nizke cene vstopnic

Pariz hiti z gradbenimi deli, da bi dokončal prizorišča za OI 2024

Priložnosti na francoskem trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: