Zahodne sankcije so lani več kot prepolovile prodajo novih avtomobilov v Rusiji

torek, 21. februar 2023
 
Ruska avtomobilska industrija je občutila vso moč zahodnih sankcij zaradi konflikta v Ukrajini, saj je bila prej močno odvisna od tujih proizvajalcev in uvoženih delov. Posledično je upadla proizvodnja, cene novih avtomobilov so skokovito narasle, močno pa se je povečala prodaja cenejših rabljenih modelov.
 

Prodaja novih avtomobilov se je lani več kot prepolovila

Po podatkih analitske agencije Autostat se je lani v Rusiji prodaja novih avtomobilov več kot prepolovila.
Vrednost prodaje novih avtomobilov je lani v Rusiji upadla za -52 % na 1.500 mlrd RUB (približno 19,37 mlrd EUR), medtem ko je število novih prodanih avtomobilov padlo za -58,8 %.

Skupna vrednost prodaje novih in rabljenih osebnih avtomobilov je leta 2022 padla za več kot -15 %, saj so se zaradi inflacije močno dvignile cene, življenjski standard pa se je znižal.

Vrednost prodaje rabljenih avtomobilov se je lani povečala za 14 %. Tako so rabljeni avtomobili predstavljali skoraj tri četrtine vseh prodanih avtomobilov, s 55 % leta 2021.

Ruski trg rabljenih avtomobilov se je lani zelo povečal, saj so cene rabljenih avtomobilov ostale na približno enaki ravni kot leto prej, medtem ko se je struktura trga novih avtomobilov močno spremenila.

Na ruskem trgu rabljenih avtomobilov je največ nizkocenovnih modelov Lade in kitajskih avtomobilov, katerih cena se giblje okoli 2 mio RUB (približno 25.823 EUR) ali več, medtem ko premium znamk skorajda ni več.

Po podatkih statistične agencije Rosstat je lani letna inflacija v Rusiji dosegla 11,9 %, to pa je prispevalo k ocenjenemu 1 % padcu realnih razpoložljivih dohodkov Rusov. Trgovci na drobno so zato veliko vlagali v formate diskontnih trgovin, kar je trend, ki se odraža tudi v avtomobilskem sektorju.

Rusi pri nakupu rabljenih avtomobilov preferirajo avtomobile zahodne proizvodnje pred domačo ali kitajsko izdelano alternativo.

Uvoz rabljenih avtomobilov v Rusijo se je lani povečal, pri čemer prednjačijo japonske avtomobilske znamke. Japonska je omejila izvoz avtomobilov visoke vrednosti v Rusijo, vendar rabljeni avtomobili, ki jih uvozijo posamezniki, ne spadajo v te omejitve.


 

Novi avtomobili so postali privilegij bogatih ljudi

Cene novih avtomobilov so se lani močno povišale in novi avtomobili so zdaj privilegij bogatejših ljudi, razen če gre za lado ali kitajski avto.

Po podatkih Autostata se je povprečna cena prodanih novih avtomobilov v Rusiji lani zvišala za 17 % na 2,33 mio RUB (približno 30.084 EUR), rabljenih pa za 32 % na 890.000 RUB (približno 11.491,60 EUR).

Tržni analitiki napovedujejo, da se bo obseg prodaje novih avtomobilov v Rusiji letos povzpel na okoli 800.000 s 687.370 leta 2022. A to je še vedno daleč pod več kot 1,6 mio prodanih enot v letu 2021.
 

Upad avtomobilske proizvodnje

Proizvodnja avtomobilov je v letu 2022 v Rusiji padla na najnižjo raven po razpadu Sovjetske zveze leta 1991, ko so zahodni proizvajalci avtomobilov ustavili proizvodnjo in prodali tovarne.

Češki proizvajalec avtomobilov Škoda Auto, ki je del skupine Volkswagen, je lani zmanjšal dobave v Rusijo za -80 %.

Volkswagen je zaprl svoje ruske tovarne in ustavil uvoz, vendar še ni privolil v prodajo kot nekateri konkurenčni proizvajalci.

Francoski Renault je svoj večinski delež v ruskem Avtovazu prodal ruski državi za menda le 1 RUB, a s šestletno možnostjo odkupa. Isti državni kupec je nato za 1 EUR pridobil Nissanovo premoženje.

Odhod z Zahoda je kitajskim in iranskim avtomobilskim proizvajalcem omogočil, da so si pridobili tržni delež.

Motorje kitajskega proizvajalca JAC na primer že uporabljajo za prenovitev Moskviča iz sovjetskih časov.

O zavezništvu Irana in Rusije v avtomobilski industriji pa smo pisali tudi v tem prispevku.


Viri: Factiva, Reuters, Autostat

 

Preberite tudi:

 
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Upad ruske kemične proizvodnje



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: