Evropski trg ekoloških živil bo leta 2027 vreden že več kot 100 mlrd EUR

četrtek, 02. november 2023
 

Vpogled v trg 

Evropski trg ekoloških živil je v zadnjih 5 letih rasel po 10,8 % povprečni letni stopnji ter leta 2022 ustvaril skupne prihodke v višini 65,1 mlrd USD ali približno 61,8 mlrd EUR.
 
Leta 2021 se je evropski trg ekoloških živil medletno povečal za 12 %, leta 2022 pa za 13,8 %.
 

Segmentacija trga 

Nemčija in Francija sta največja trga ekoloških živil v EU, saj predstavljata več kot 60 % celotnega evropskega trga. 

 
Regijska segmentacija evropskega trga ekoloških živil (v % za leto 2022)


 
Segment mesa, rib in perutnine je leta 2022 predstavljal največji delež na trgu, s skupnimi prihodki v višini 28,2 mlrd USD (26,8 mlrd EUR), kar ustreza 43,3 % skupne vrednosti trga. 
 
Segment sadja in zelenjave je leta 2022 prispeval prihodke v višini 16,8 mlrd USD (15,95 mlrd EUR) ali 25,8 % skupne vrednosti trga.
 
Leta 2022 so Nemci zaužili najmanj mesa v zadnjih 3 desetletjih, pri čemer je bil glavni dejavnik upad porabe svinjine. Samo zaradi domače proizvodnje mesa, ki je leta 2022 pokrivala 116 % povpraševanja na trgu, mesnopredelovalna podjetja ne morejo prodati svojih izdelkov. 
 
Trg za ekološko pridelano zelenjavo, sadje in zelišča, se v Nemčiji razvija že desetletja. Zaradi manjše izpostavljenosti industrijskim pesticidom, herbicidom in gnojilom, mnogi kupci menijo, da sta organsko sadje in zelenjava bolj zdravi možnosti.
 

Napovedi trga 

Analitiki MarketLine napovedujejo, da bo evropski trg ekoloških živil v prihodnjih 5 letih rasel po 10,4 % povprečni letni stopnji ter leta 2027 dosegel vrednost 107 mlrd USD ali približno 101,6 mlrd EUR. 
 

Konkurenti na trgu 

Evropski trg ekološke hrane je zelo razdrobljen. Na njem delujejo veliki konkurenti, vključno s Carrefour, Tesco, Rewe Group in Aldi, pa tudi drugi manjši konkurenti. Konkurenca na trgu je močna. 
 
Kdo so vodilni konkurenti?
 
Carrefour je eden največjih svetovnih trgovcev z izdelki široke potrošnje. Podjetje upravlja različne formate maloprodajnih trgovin, blago pa prodaja tudi prek spletnih mest. V ponudbi ima obsežen portfelj živilskih in neživilskih izdelkov, vključno s svežimi pridelki, lokalnimi specialitetami in izdelki široke potrošnje. Upravlja trgovine pod blagovnimi znamkami Carrefour City, Carrefour Contact, Carrefour Express, Carrefour Bio, Promocash, Proxi in Carrefour Market. Podjetje posluje v Evropi, Latinski Ameriki in Aziji. Sedež ima v Parizu v Franciji. Podjetje je imelo decembra 2022 10.867 trgovin po vsej Evropi.

Družba je leta 2022 s svojimi ekološkimi izdelki ustvarila prihodke v višini 2,6 mlrd EUR. Skupina je ekološke izdelke postavila za strateško prednostno nalogo prenove prehranske ponudbe. Carrefour si prizadeva postaviti standard za dostopnost ekoloških proizvodov vsem v vseh državah, v katerih deluje. Prav tako želi razviti Carrefour Quality Lines, prave agroekološke laboratorije. Do leta 2025 želi pridobiti 15 % svoje sveže hrane iz ekološke pridelave ali agroekologije.
 
Tesco je največji trgovec v segmentu supermarketov v Združenem kraljestvu. Podjetje je v zadnjih letih doživelo močno rast v smislu svojih linij ekoloških živil, vendar se sooča z vse večjo konkurenco neodvisnih trgovcev na drobno in drugih večjih verig supermarketov. Podjetje upravlja trgovine, ki med drugim ponujajo živilske izdelke, splošno trgovsko blago ter druge neživilske izdelke, kot so električni izdelki, izdelki za zdravje in lepoto ter oblačila in nakit. Podjetje je poslovno prisotno po vsej Evropi, sedež pa ima v Welwyn Garden Cityju  v Združenem kraljestvu. Februarja 2023 je imelo podjetje mrežo 4.859 trgovin, od tega 4.419 v lasti podjetja in 440 franšiznih trgovin.
 
Skupina REWE je raznolika maloprodajna in turistična poslovna skupina v Nemčiji. Upravlja maloprodajne trgovine v različnih oblikah, vključno s supermarketi, potrošniškimi trgovinami, specializiranimi trgovinami, diskonti, drogerijami, partnerskimi trgovinami in spletnimi kanali. Portfelj izdelkov podjetja obsega prehrambne izdelke, kozmetiko, dišave, izdelke za domačo uporabo in splošno blago prek različnih maloprodajnih formatov. Trži izdelke pod blagovnimi znamkami REWE To Go, toom, nahkauf, Fischer, REWE Digital, DERTOUR in PENNY. Podjetje je poslovno prisotno v številnih evropskih državah, sedež pa ima v Kölnu, v Nemčiji.
 
Aldi je operater diskontne verige trgovin z živili s sedežem v Nemčiji. Podjetje deluje prek dveh divizij, Aldi Nord in Aldi Sud. Ponuja široko paleto živilskih in neživilskih izdelkov. Verige trgovin ponujajo podobno blago v obeh mrežah trgovin. Poslovno je Aldi prisoten v Evropi, Avstraliji in v ZDA. Sedež podjetja je v Essnu, v Nemčiji.

ALDI bo leta 2023 odprl 120 novih trgovin, s čimer bo še bolj utrdil svoj status ene izmed živilskih verig z največjo stopnjo rasti v državi. Do konca leta 2023 bo po vsej državi več kot 2.400 trgovin ALDI , ki slovijo po svojih prepoznavnih nakupovalnih izkušnjah in izbiri najboljših izdelkov po najnižjih cenah. ALDI je prejel priznanje programa GreenChill Agencije za varstvo okolja (EPA) za uporabo okolju prijaznih hladilnih sredstev v svojih trgovinah, kar je pomemben korak pri zmanjševanju emisij ogljika.
 
Viri: Factiva, MarketLIne Industry Profiles

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Cene oljčnega olja dosegajo rekordne vrednosti



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: