Povpraševanje po električnih avtomobilih v Evropi upada

četrtek, 16. november 2023
 

Vozniki čakajo na boljše, cenejše modele, ki bodo na voljo čet 2 do 3 leta

Po več letih pospešene rasti se evropska prodaja električnih avtomobilov (EV) upočasnjuje. Vozniki čakajo na boljše, cenejše modele, ki bodo na voljo čet 2 do 3 leta.

Prodaja popolnoma EV v Evropi se je v prvih 9 mesecih leta 2023 povečala za 47 %, vendar so proizvajalci avtomobilov, vključno s Teslo, Volkswagnom in Mercedes-Benzom izrazili zaskrbljenost, saj rast prodaje upada.

Visoke obrestne mere in umirjen trg odvračajo stranke. Naročila EV Volkswagen so letos za polovico nižja kot lani.


 
Trgovci v Nemčiji in Italiji ter številne tržne raziskave pravijo, da za počasnejšo rast ni kriva zgolj gospodarska negotovost, saj potrošniki niso prepričani, da EV izpolnjujejo njihove potrebe po varnosti, dosegu in ceni.

Nemški trgovci z avtomobili pravijo, da glavno težavo predstavlja negotovost. Mnogi domnevajo, da se bo tehnologija izboljšala, zato raje čakajo še 3 leta na naslednji model, kot da bi zdaj kupili vozilo, ki bo hitro izgubilo vrednost.

Ker se bliža prepoved avtomobilov na bencin in dizel, številni vozniki razmišljajo o nakupu EV, a jih odvrne pomanjkanje infrastrukture za polnjenje, strah glede življenjske dobe baterije in visoka cena.

Nova evropska EV so v povprečju še vedno za 33 % dražja od modelov na fosilna goriva. Večina novih modelov EV je še v pripravi in ne bodo prišla na trg pred letom 2025, takrat pa bo na evropskem trgu že dobro uveljavljena konkurenca kitajskih EV, kot so BYD in Nio.
 

Prihaja obdobje počasnejše rasti

Kritiki že dolgo opozarjajo, da bi pomanjkanje cenovno dostopnih EV sčasoma ustavilo strmo rast prodaje, ki so jo spodbudili prvi fizični uporabniki in podjetja.

Nižja rast prodaje v septembru, raziskave razpoloženja potrošnikov in zaskrbljeni komentarji proizvajalcev avtomobilov in trgovcev kažejo, da je nastopilo obdobje nizke rasti prodaje EV v Evropi.

Ameriški proizvajalci avtomobilov, čeprav pri prehodu na EV vozila zaostajajo za Evropo, prav tako občutijo upad povpraševanja. Ford in GM sta pred kratkim opozorila, da odlašata s lansiranjem cenejših modelov EV in umikata porabo zaradi šibkejšega povpraševanja in višjih stroškov.
Povpraševanje bo verjetno ostalo počasno, dokler ne bo na voljo cenejših EV.

Namera za nakup električnega vozila je v zadnjem letu v Nemčiji ostala nespremenjena, je pokazala anketa družbe The Langston Co. To pomeni, da čeprav število prodanih EV narašča, pa ne narašča število ljudi, ki želijo kupiti EV.

Naraščajoča prodaja EV v Nemčiji je zato znak, da lahko proizvajalci avtomobilov, ki so se trudili proizvajati EV zaradi ozkih grl v dobavni verigi, končno izpolnjujejo zaostala in odprta naročila, nikakor pa ni znak naraščajočega povpraševanja.

Tudi nizke cene rabljenih EV odvračajo kupce, saj podjetja in številni potrošniki izbirajo nove avtomobile glede na to, za koliko jih lahko prodajo nekaj let kasneje.

Vse kaže, da bo obdobje 2024 – 2027 zaznamovano z nizkimi cenami rabljenih in z visoko ponudbo novih EV ter s šibkim povpraševanjem.

Viri: Factiva, Reuters

 
Preberite tudi:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Nemška avtomobilska industrija

Kitajski proizvajalci EV si agresivno prizadevajo za širitev na evropske trge

Cvetoča industrija e-koles v Nemčiji



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: