Cvetoča industrija e-koles v Nemčiji

četrtek, 12. oktober 2023
 

Prodaja e-koles v Nemčiji hitro narašča 

Nemški proizvajalci avtomobilov se v prehodu na elektrifikacijo soočajo s hudimi izzivi ter z naraščajočo konkurenco iz Kitajske. Medtem pa posel cveti v drugem segmentu nemške transportne industrije, v segmentu električnih koles.

Prodaja e-koles v Nemčiji hitro narašča. Po podatkih nemškega Združenja kolesarske industrije je leta 2022 prodaja vseh koles v Nemčiji dosegla rekordnih 7,36 mlrd EUR, pri čemer so električna kolesa predstavljala skoraj polovico prodaje.

Združenje napoveduje, da bodo letos Nemci prvič kupili več e-koles kot običajnih modelov.

Električna kolesa in skuterji so hrbtenica tako imenovane mikro-mobilnosti, ki je ključnega pomena za zmanjšanje emisij ogljika v prometu in kot pomoč pri zmanjševanju onesnaževanja in zastojev v evropskih mestih.

Analitiki Ernst & Young napovedujejo, da bo evropski kolesarski trg v prihodnjih 5 letih rasel po 4,6 % povprečni letni stopnji, pri čemer bodo e-kolesa glavni dejavnik rasti, saj vse več ljudi svoj življenjski slog prilagaja zmanjšanju emisij.

Obenem lahko v tem obdobju, po napovedih PWC, število avtomobilov v zasebni lasti upade za kar -25 %, saj se potrošniki preusmerjajo k souporabi avtomobilov in alternativnim modelom mobilnosti. 
 

Nemčija je največji evropski trg za kolesa

V zadnjih letih nemški proizvajalci koles opažajo naraščajoče povpraševanje po svojih e-kolesih v tujini, zlasti v Evropi.

Kitajska je največja svetovna proizvajalka e-koles, vendar so dajatve, ki jih je EU uvedla na kitajski uvoz, pomagale zaščititi proizvajalce v Evropi.

Več nemških podjetij je med vodilnimi proizvajalci e-koles v Evropi, skupaj s konkurenti v Franciji, Italiji in na Nizozemskem.

V Q1 2023 se je izvoz baterijskih koles, izdelanih v Nemčiji, medletno povečal za 56 %. Takšna rast je pritegnila številne vlagatelje.

Lansko leto je LRMR Ventures, investicijsko podjetje zvezdnika Nacionalne košarkarske zveze LeBrona Jamesa, vodilo skupino, ki je vložila 30 mio EUR v Canyon, nemškega proizvajalca koles s sedežem v Koblenzu, s ciljem razširiti svojo ponudbo e-koles in prisotnost v ZDA.

Povprečno e-kolo v Nemčiji je lani stalo 2.800 EUR. Zaradi visoke cene postaja najem e-koles vedno bolj priljubljen.

Po vsej Evropi nekatera podjetja zaposlenim ponujajo ugodnost najema e-kolesa za prevoz na delo. Dostavna podjetja za svoje voznike najemajo tudi električna tovorna kolesa, večje modele, ki lahko prevažajo tudi težje in velike tovore.
 

Na trg e-koles vstopajo tudi proizvajalci avtomobilov 

Tudi proizvajalci avtomobilov že ponujajo svoje modele e-koles. Porsche na primer ponuja športno e-kolo za vse terene, podoben model ima tudi Audi. 


 
Proizvajalci avtomobilov vstopajo tudi na trg najema koles, ki je prav tako v razcvetu. Volkswagen se je pred kratkim povezal z nizozemskim podjetjem Pon, s katerim se skupaj osredotočata na najem koles delavcem prek njihovih delodajalcev, z namenom širitve v Evropo in ZDA.

Tudi podjetja, ki proizvajajo avtomobilske dele, vidijo priložnosti v industriji e-koles. Bosch, dolgo vodilni dobavitelj pogonskih sklopov in druge tehnologije za nemške proizvajalce avtomobilov, je zdaj glavni dobavitelj baterij, motorjev in zavor za električna kolesa. Tehnologija, ki je bila prvotno razvita za avtomobile, kot so zavore proti blokiranju koles, se zdaj uporablja v električnih kolesih.

Kupci vedno bolj iščejo okretnejša in lažja e-kolesa, ki lahko prevažajo tudi večji tovor. Takšni modeli postajajo vse bolj priljubljeni, saj družine iščejo način za prevoz otrok in živil brez avtomobila.

Rastoči ciljni trg so tudi starejši kolesarji, ki želijo ostati mobilni in aktivni. In čeprav so cene električnih koles zelo visoke, predstavljajo le majhen del cene novega električnega avtomobila.


Viri: Factiva, The New York Times


 

Preberite tudi:


Globalni trendi na področju zelene tehnologije

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Nemška avtomobilska industrija



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: