Samo 17 % električnih avtomobilov, prodanih v Evropi, je majhnih

torek, 27. februar 2024


Evropska okoljska organizacija Transport & Environment (T&E) je objavila analizo, ki pojasnjuje enega od razlogov, zakaj avtomobilski proizvajalci ne uspejo dati v prodajo vedno znova napovedanih cenovno dostopnih električnih modelov. 

Razlog je po mnenju analitikov v tem, da so avtomobilski proizvajalci dali prednost velikim in luksuznim električnim avtomobilom (EV), ki jim prinašajo več dobička in pridejo na trg v veliko večji količini kot majhni, kompaktni avtomobili.
 

Samo 17 % električnih avtomobilov, prodanih v Evropi, spada v segment B 

Študija izpostavlja, da le 17 % EV, prodanih v Evropi, spada v segment B, torej v segment manjših in cenovno dostopnejših vozil, katerih dolžina ne presega 4,25 metra. Medtem odstotek prodanih avtomobilov v Evropi v segmentu B, ki so opremljeni z motorjem z notranjim izgorevanjem, znaša 37 %.

Po drugi strani ponudba velikih in luksuznih električnih modelov presega ponudbo manjših vozil v razmerju 3 proti 2.

Analitiki T&E ugotavljajo, da avtomobilske znamke upočasnjujejo sprejemanje cenovno dostopnih EV s tem, da dajejo prednost prodaji velikih in dragih modelov.

Glede na izsledke raziskave je bilo med letoma 2018 in 2023 v segmentih kompaktnih vozil (A in B) na trgu le 40 popolnoma električnih modelov, medtem ko jih je bilo v višjih kategorijah, v segmentu D in E, na trgu 66.

Nesorazmerna osredotočenost proizvajalcev na velike SUV in premium modele pomeni, da imamo premalo avtomobilov za množični trg in previsoke cene.

Glede na podatke Dataforce o prodaji za leto 2023 je bilo v Evropi 28 % prodanih EV segmenta D, medtem ko je bilo avtomobilov z notranjim zgorevanjem v tem segmentu prodanih le 13 %.

Drugi relevantni ponudnik sektorskih podatkov Jato ugotavlja, da se je povprečna cena 100 % EV v Evropi od leta 2015 povečala za 39 % ali približno 18.000 EUR, medtem ko je na Kitajskem cena padla za -53 %.

GlobalData ocenjuje, da bo letos na evropskem trgu na voljo le 42.000 EV v cenovnem razredu pod 25.000 EUR.

Kljub temu pa pomanjkanje cenovno dostopnih modelov ni preprečilo, da je delež EV v EU leta 2023 narasel za 2,5 odstotne točke na 14,6 %.


 

Korporacijski avtomobili imajo potencial, da pospešijo elektrifikacijo  

Analitiki T&E ocenjujejo, da bi lahko delež EV v Evropi dosegel že 22 %, če bi tudi v segmentu poslovnih vozil, ki predstavlja večino prodaje novih avtomobilov, prevladovala EV. Trenutno s 14 % deležem poslovni sektor zaostaja za zasebnim trgom, ki se giblje okoli 15 %.
 
V segmentu poslovnih vozil so nekatere države že dosegle, da poslovni segment kupi več kot 50 % EV kot zasebni kanal. Sem sodijo Avstrija, Belgija, Češka, Madžarska, Grčija, Luksemburg, Poljska, Slovaška in Slovenija.

Pomembno vlogo pri spodbujanju uporabe EV ima tudi obdavčitev. V Nemčiji so po poročanju T&E proizvajalci avtomobilov nasprotovali reformi davkov na službena vozila, ki je predlagala povečanje davčne obremenitve bencinskih in dizelskih avtomobilov.

Študija zagovarja vzpostavitev zavezujočih ciljev elektrifikacije za vozne parke podjetij kot idealnega instrumenta za pospešitev dekarbonizacije v Evropi. Zato poziva EU, naj si zastavi cilj, da bodo vozni parki 100 % električni najpozneje do leta 2030. V zvezi s tem je Evropska komisija začela javno posvetovanje o okolju prijaznejših službenih vozilih.

Sklep analize T&E je, da so korporacijski avtomobili popoln kandidat za pospešeno elektrifikacijo. Ti so močno subvencionirani z znižanjem davkov in podjetja imajo finančno zmožnost vlagati v električne modele. Zato mora EU predstaviti zakon, ki bo urejal velik del trga službenih vozil, ter reguliral leasing podjetja ter podjetja z velikimi voznimi parki.


Viri: Factiva, El Diario

 

Preberite tudi:

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije 



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: