Zakaj letalske družbe namenijo toliko denarja za sponzorske pogodbe v športu?

torek, 25. julij 2023
 

Letalske družbe bodo letos za sponzorstva v športu namenile 990 mio USD 

Glede na izsledke raziskave GlobalData ima globalni sektor letalskih prevoznikov za športno sponzorstvo letos namenjenih 990 mio USD. Ta sredstva bodo razdeljena na 294 aktivnih poslov.

Sponzorska sredstva za šport letos namenja 96 letalskih prevoznikov.

Nogomet je med letalskimi družbami najbolj sponzoriran šport, saj je 40,1 % letalskih sponzorskih poslov povezanih z nogometnimi ekipami, zvezami in prizorišči.

Poleg nogometa obstajajo še druga pomembna sponzorstva z ocenjeno vrednostjo več kot 10 mio USD, vključno z ameriškim nogometom, golfom, košarko in tenisom.

Poročilo GlobalData navaja, da je košarka na 3. mestu glede na višino letne porabe sponzorskih sredstev. Ta v letošnjem letu znašajo 64,7 mio USD v 30 aktivnih poslih.

Največja ne-nogometna sponzorska pogodba je sklenjena med letalsko družbo Delta Airlines in olimpijskimi igrami 2028, ki bodo potekale v Los Angelesu v Kaliforniji. V sponzorski pogodbi se je letalska družba zavezala, da bo uradni letalski partner prihajajočega dogodka, pa tudi uradni partner moštva ZDA, ki je vedno eden ključnih kandidatov za medalje na vsakem olimpijskem dogodku.
Sponzorska pogodba je vredna 50 mio USD na leto in bo potekla ob koncu dogodka leta 2028. 
 

Prednosti, ki jih prinašajo sponzorstva v športu 

 
  • Za letalske družbe je partnersko sodelovanje s športnimi klubi bistvenega pomena za izboljšanje pozicioniranja in ohranjanja ugleda njihovih blagovnih znamk. 
Največje aktivno partnerstvo je med francoskim nogometnim moštvom Paris Saint-Germain in Qatar Airways. Letalska družba je klubski sponzor na majicah, pa tudi glavni partner kluba v poslu, vrednem 80 mio USD na leto.


 
  • Partnerstva med športnimi klubi in letalskimi družbami spodbujajo športni turizem, ki prinaša velike prihodke in zaposlovanje v številnih regijah.  
Dober primer tega je nedavno svetovno nogometno prvenstvo v Katarju.

Tudi v času olimpijskih iger (OI) v Londonu leta 2012 je 470.000 tujih obiskovalcev OI porabilo 925,8 mio USD.

Londonski olimpijski komite je sporočil, da je bilo pred in po dogodku leta 2012 ustvarjenih 110.000 delovnih mest v 6 okrožjih, ki obdajajo olimpijski park kraljice Elizabete. 
 

Širitev Bližnjega vzhoda v šport 

Športne ekipe in zveze se rade povezujejo z letalskimi družbami, še zlasti s tistimi z Bližnjega vzhoda, predvsem zaradi zelo velikih dobičkov, ki jih lahko ustvarijo mnoge od njih.

Blagovne znamke letalskih prevoznikov na Bližnjem vzhodu trenutno predstavljajo 53,5 % porabe letalskih prevoznikov v okviru športnih sponzorstev.

Širitev Bližnjega vzhoda v šport se bo zelo verjetno nadaljevala z novimi sponzorskimi priložnostmi. Blagovne znamke iz te regije, zlasti letalske družbe, so se že izkazale za sposobne plačevati izjemno visoke provizije za zagotavljanje tovrstnih partnerstev.

To še posebej velja za letalsko družbo Emirates iz ZAE, ki si zdaj z ameriško družbo NetJets deli naslov najaktivnejše letalske družbe v smislu sponzorskih dogovorov. Vsaka od njiju ima trenutno po 19 aktivnih poslov.

Družba Emirates je letos julija dodatno razširila svoj sponzorski portfelj, saj je postala glavni sponzor in uradni letalski prevoznik Klubskega pokala kralja Salmana v Savdski Arabiji, ki se začne 27.7.2023.

Sponzorstvo družbi Emirates zagotavlja prepoznavnost blagovne znamke na stadionu in oglaševanje med dogodki v okviru pokala, ki je glavno nogometno klubsko prvenstvo v regiji.

Tudi družba Emirates je postavila nogomet v središče svojega sponzorskega portfelja, saj je 75,2 % njene celotne sponzorske porabe namenjene nogometnim poslom. Logotip letalske družbe se je pojavil na majicah najboljših mednarodnih nogometnih klubov, kot so AC Milan, Real Madrid, SL Benfica, Arsenal in Olympique Lyonnais.
 
 


Viri: Factiva, MarketLine, GlobalData, Airport Technology

 

Preberite še:


Globalni trendi na področju športnega turizma

Vzpon ZAE kot globalnega središča športne diplomacije 

Gospodarstvo ter možnosti vstopa na trg ZAE




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: