Zdravila za hujšanje lahko v prihodnje znižajo prodajo živilskih podjetij

četrtek, 07. december 2023
 

Širša uporaba zdravil za hujšanje lahko ogrozi prodajo živilskih podjetij 

Ozempic, Wegovy in druga priljubljena nova zdravila za hujšanje delujejo tako, da zavirajo apetit, uporabniki pa posledično manj jedo.

Velika priljubljenost zdravil proti debelosti je med nekaterimi vlagatelji sprožila zaskrbljenost, da bi lahko širša uporaba ogrozila prodajo živilskih podjetij v prihodnjih letih.

Zdravila za hujšanje so tako priljubljena, da jih trenutno primanjkuje. Analitiki Morgan Stanley napovedujejo, da bo do leta 2035 okoli 24 mio ali 7 % prebivalcev ZDA jemalo zdravila za hujšanje. Ti ljudje bi lahko po ocenah zmanjšali svojo dnevno porabo kalorij za kar -30 %. Za osebo, ki je na 2.000-kalorični dieti, bi to lahko pomenilo, da vsak dan izloči iz porabe eno vrečko krompirjevega čipsa, eno steklenico gazirane pijače in še več.

Walmart je pred kratkim za Bloomberg izjavil, da se že vidi vpliv Ozempica in podobnih izdelkov na nakupovalno povpraševanje. Interni podatki družbe namreč kažejo, da kupci, ki jemljejo Ozempic, kupujejo manj hrane kot celotno prebivalstvo, pri čemer najbolj zmanjšujejo nakup sladkih in slanih prigrizkov. 
 

Živilska podjetja v novem trendu že vidijo nove poslovne priložnosti 

Nekateri proizvajalci hrane so v tem novem trendu zaznali negativen vpliv na porabo hrane, drugi pa v njem iščejo nove poslovne priložnosti.

Tako novo ustanovljena podjetja kot tudi vodilne družbe v živilski industriji svoje izdelke predstavljajo kot naravne alternative zdravilom za hujšanje ali pa razvijajo spremljevalne izdelke za bolnike.

Mnoge velike živilske družbe pravijo, da se ne obremenjujejo z naglim porastom prodaje zdravil proti debelosti, saj menijo, da bo do znatnega padca porabe hrane lahko prišlo šele čez nekaj let. Menijo, da bodo zato imeli dovolj časa, da prilagodijo svoje portfelje novim potrošniškim trendom.

Mnogi bolniki želijo povečati vnos beljakovin, da bi nadomestili izgubljeno mišično maso, ko izgubijo kilograme, pravijo analitiki živilske industrije. Veliko ljudi, ki trenutno, ali so pred kratkim jemali zdravila za hujšanje, jedo več beljakovin, pa tudi živil, kot so sadje, jajca, jogurt, juha in skuta. Medtem znatno zmanjšajo uživanje nezdrave hrane in hrane z dodanimi sladkorji.

Prehranski analitiki pravijo, da si morajo podjetja vzeti čas, da bi se odločila, ali in kako prilagoditi svojo ponudbo. Podjetja bi lahko ponudila manjše porcije obstoječih izdelkov, jih preoblikovala z dodajanjem beljakovin, vitaminov in mineralov, ali pa razvila nove izdelke.

Švicarski Nestle, največji proizvajalec hrane na svetu, si prizadeva ustvariti spremljevalne izdelke, ki bi lahko pomagali bolnikom, ki uživajo zdravila za hujšanje, da ne bi izgubili mišične mase.
Drugi novi izdelki te družbe bi lahko bolnikom pomagali preprečiti ali omejiti pridobivanje telesne teže po prenehanju jemanja zdravil.
Družba ocenjuje, da bi lahko novi izdelki prišli na trg že naslednje leto. Nestle že prodaja nekatere izdelke, ki bi lahko dopolnili bolnikovo prehrano, kot so pijače, ploščice, napitki in mešanice juh.

Ameriška družba Abbott Laboratories razvija prehransko pijačo, polno beljakovin, ki bi lahko povečala mišično maso pri bolnikih, ki jemljejo zdravila za hujšanje.

Tudi ameriška družba General Mills razvija izdelke, bogate z beljakovinami, ki bi lahko dopolnili prehrano ljudi, ki jemljejo zdravila proti debelosti.

Družba BellRing Brands, ki prodaja beljakovinske napitke in praške, opaža, da so njeni obstoječi izdelki že všeč bolnikom, ki jemljejo zdravila za hujšanje, vendar razmišljajo tudi o novih formulacijah z mikro hranili, ki bi jih ljudje morda potrebovali, ko jedo manj. 
V družbi si prizadevajo, da bi tržili svoje izdelke skupinam za podporo bolnikom, medicinskim sestram in dietetikom. Raziskava, ki so je izvedli v družbi BellRing kaže, da bodo potrošniki, ki bodo jemali zdravila za hujšanje, postali pogosti potrošniki beljakovinskih napitkov.
Vrednost delnic družbe BellRinga se je v zadnjih 12 mesecih podvojila, prav tako pa je družba v zadnjem letu beležila 22 % rasti prihodkov.

Nekatera živilska podjetja vidijo tržno priložnost v izdelkih, ki posnemajo zdravila za hujšanje, vendar so cenovno bolj dostopni. Zagonsko podjetje Supergut si na primer prizadeva prenesti navdušenje nad zdravili za hujšanje v prodajo svojih napitkov, mešanic in ploščic, narejenih iz lastne mešanice probiotičnih vlaken, ki jo podjetje imenuje "nature's Ozempic". Uživanje določenih vrst probiotičnih vlaknin poveča proizvodnjo istih črevesnih hormonov, na katere vplivajo zdravila za hujšanje, kar naravno zmanjša željo po hrani.



Analitiki ocenjujejo, da imajo zdravila, kot je Ozempic, potencial, da imajo večji vpliv na porabo hrane. Sprememba se ne bo zgodila čez noč, lahko pa bo dolgotrajna.

Široka uporaba zdravil proti debelosti bi lahko povzročila širok in trajen vedenjski premik med precejšnjo demografsko skupino, ki predstavlja nesorazmeren delež porabe hrane.

Živilska oodjetja bodo kot odgovor na sprejetje teh vrst zdravil verjetno spremenila svojo ponudbo.


Viri: Factiva, The Wall Street Journal, CNN

 

Preberite tudi


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Globalni trendi na področju farmacije 

Farmacevti v boju za posle polnjenja injekcijskih brizg z zdravili za hujšanje

Na perspektivni trg zdravil za hujšanje se podaja tudi AstraZeneca



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: