Amazon se širi v Republiko Južno Afriko

četrtek, 19. oktober 2023
 

Spletna platforma Amazon.co.za bo južnoafriškim trgovcem ponudila priložnost za začetek, rast in širitev podjetij

Spletni velikan Amazon bo prihodnje leto v Republiki Južni Afriki uvedel svojo storitev spletnega nakupovanja.
 
Republika Južna Afrika bo po Egiptu 2. afriška država, v kateri bo Amazon vzpostavil lokalno spletno platformo, ter njegova 21. država z lokalnim spletnim mestom.

Uvedba Amazon.co.za bo leta 2024 neodvisnim prodajalcem po vsej državi ponudila priložnost za začetek, rast in širitev podjetij.

Amazon je odločitev o vstopu na južnoafriški trg uvedel v času, ko je Južna Afrika doživela močan porast spletnega nakupovanja. Pandemija je ustvarila priložnost, da se je e-trgovina končno uveljavila tudi na tem trgu, kot odgovor na to pa so tudi trgovci na drobno podvojili naložbe.

Amazon pričakuje, da bo na južnoafriškem trgu okrepil konkurenco z lokalnimi spletnimi in tradicionalnimi trgovci na drobno.

Analitiki ocenjujejo, da bi uvedba Amazonove e-trgovine in spletne maloprodaje v Južni Afriki lahko prisilila uveljavljene lokalne ponudnike, da znižajo svoje provizije.


 

Potencial spletne maloprodaje v Južni Afriki

Južna Afrika spada med 10 držav, ki jim analitiki do leta 207 napovedujejo največjo stopnjo rasti.
 

E-trgi z največjo napovedano stopnjo rasti v obdobju 2023-2027


Vir: ResearchAndMarkets, januar 2023
 

Spletna trgovina na drobno v Južni Afriki hitro raste. V državi je že več kot 5.000 spletnih podjetij.

Na južnoafriškem maloprodajnem trgu je spletna prodaja v letu 2022 predstavljala 6,8 % celotne maloprodaje. Ta delež naj bi se po napovedih do leta 2027 povečal na 8,8 %.

Privlačnost spletne maloprodaje v Južni Afriki povečuje visoka stopnja prodora interneta, ki omogoča dostop do spletnih platform, ter razvit sektor finančnih storitev, ki omogoča varne možnosti spletnih plačil in transakcij e-trgovine.

Leta 2022 je skoraj 80 % Južnoafričanov uporabljalo internet, v državi pa je bilo registriranih približno 27 mio spletnih nakupovalcev. Ta številka naj bi po napovedih leta 2027 zrasla na 37,9 mi.

Po podatkih ecommerceDB so elektronika in mediji največji segment južnoafriške spletne prodaje in predstavljajo 25,9 % prihodkov od e-trgovine v državi. Sledijo hrana in osebna nega s 23,8 %, pohištvo in aparati z 19,3 %, igrače in DIY izdelki s 17,3 % in moda s preostalimi 13,6 %.
 

Konkurenti na trgu

Največji spletni ponudnik na južnoafriškem trgu e-trgovine je takealot.com. Trgovina je leta 2022 ustvarila 556,6 mio USD prihodkov, kar je približno 528 mio EUR. Takealot.com je imel lani okoli 14 mio obiskov svoje spletne platforme, od katerih jih je bilo 90 % registriranih v Južni Afriki.
 

Največji spletni ponudniki v Republiki Južni Afriki: 

  • Takealot Online (Pty) Ltd 
  • Shoprite Holdings Ltd 
  • Pick 'n' Pay Retailers (Pty) Ltd 
  • Woolworths Holdings Ltd (South Africa)
  • Massmart Holdings Ltd
  • Apple Inc    
  • Foschini Group Ltd, The   

Več o spletni prodaji v Republiki Južni Afriki je na voljo na tej povezavi.
 

Viri: Factiva, Reuters, The Mercury, ecommerceDB


 

Preberite še: 


Spletne prodajne platforme

Kako e-izvažati

Globalni trendi na področju IKT


Gospodarstvo ter možnosti vstopa na južnoafriški trg




Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: